PDA

View Full Version : Starters elektrische gitaar set.



beaterz
24 juni 2010, 16:57
ten eerste wou ik even melden dat ik nieuw ben op deze forums en dat dit mijn eerste post is :crazyhappy::blast:

ok na een aantal jaar klasiek gitaar te hebben gespeeld wil ik wel eens over op elektrisch. alleen net als alle newbies liep ik tegen een muur van info op waarvan ik totaal geen verstand heb :S dus na een tijd lang met mensen gepraat te hebben en forums gelezen te hebben besloot ik dat ik wil beginnen met een LP. maar veel verder kwam ik ook niet. ik had besloten mijn gitaar set te gaan kopen bij feedback maar toen ik daar de aangeboden beginner setjes bekeek vond ik de prijs een beetje laag om gerand te staan voor kwaliteit :S want 179 euro voor gitaar + versterker is misschien leuk als je gewoon wilt kijken of je gitaar spelen leuk vind of w/e maar ik ben echt van plan goed te worden dus wou iets beters. maar om nou meteen naar de 600 euro modellen over te gaan vond ik weer iets te ver geschoten... dus ik heb met mijn basis kennis zelf een setje samengesteld door verschillende modellen te bekijken en reviews te lezen en kwam nu op dit uit:

gitaar:
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/epiphone/les-paul-std 329 euro

versterker:
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/orange/cr-20-ldx 129 euro

totaal: 458 euro

is dit wat? of hebben jullie andere suggesties? wat moet ik allemaal nog meer kopen bij deze versterker en gitaar? ik ben een newbie dus zelfs de van zelf sprekende dingen kunnen voor mij niet vanzelfsprekend zijn :P alvast bedankt ^^

:punk:

Robtuner
24 juni 2010, 16:59
Dat is zeeeeeer leuk voor beginners.
Maar je kan beter gewoon naar feedback gaan en wat uitproberen.
Je zit toch in een afgesloten ruimte dus wees niet bang voor vreemde blikken.

hezz
24 juni 2010, 17:02
Prima starterset! Die Orange is ook erg tof, ik heb ook een Orange oefenversterker thuis staan waar ik na 4 jaar nog steeds enorm blij mee ben!

Goeiemorgen
24 juni 2010, 17:21
Gitaar is goede keuze die heb ik zelf ook.

Ik zou voor een buizen versterker gaan ipv transistor.
Ik zou voor een Vox VT15 (150 euro) of VT 30 (180).
Dit zijn hybride buizen versterkers, ze hebben veel mogelijk heden. en ook de ingebouwde effecten perfect beginners amp.

beaterz
24 juni 2010, 17:57
ok over die amp zal ik nog even nadenken maar maar wat moet ik nog allemaal bij dit setje hebben, aangezien ik nog helemaal niks heb, ik neem aan dat een draagband of schouderband of w/e je dat ding noemt om een elektrische gitaar om je nek te kunnen hangen bij de gitaar geleverd word maar waar moet ik zelf voor regelen?

marco v
24 juni 2010, 18:00
Daar zou ik niet van uit gaan,
ik weet niet hoe het bij epi tegenwoordig zit, of het al in de doos zit,
anders kun je er eentje van levi ofzo bijbestellen,
kabel voor je gitaar naar versterker, een tuner, wat plectrums en je bent klaar.(voorlopig dan, tot je wat nieuws ziet...)

Jasper.
24 juni 2010, 18:37
idd,een gitaarband word voorzover ik weet niet bij een gitaar geleverd. Maar die zijn er wel heel goedkoop te krijgen.

Benodigdheden:
- Gitaarband
- Stapeltje plectrums (je raakt ze zo kwijt)
- Tuner
- Kabel
- Reverse setje snaren is ook wel makkelijk om altijd bij de hand te hebben.

beaterz
24 juni 2010, 22:55
heb nog een tuner liggen van mijn klasieke gitaar, weet niet of deze ook voor elektrische gitaren te gebruiken is? het is een boss tuner & metronome TU-80.
en alvast bedankt, nu weet ik dat ik niet van die gitaarband moet uitgaan :P hoef ik niet 2 keer naar de winkel te rijden xD alvast bedankt voor alle hulp :crazyhappy:

Goeiemorgen
24 juni 2010, 22:59
overigen kosten zijn iets van 50 euro. kabel is al zo 20 euro

munkie
25 juni 2010, 11:08
Gitaar kan je ook 2dehands kopen, Epi, oude Richwood, Vintage, (nieuwe China) Tokai, dito Burny. Er is veel aanbod momenteel en de prijzen lijken te zakken. Goed letten op hals (niet krom niet getordeerd geen breuken), fretwerk.

Als het niet perse een LP kloon hoeft te zijn maar gewoon 2 HB's/vaste brug: Michael Kelly, Cort, Schecter, OLP, Yamaha.

Amps: ook leuk: Roland Cube 30.

B0UDEWIJN
25 juni 2010, 11:19
heb nog een tuner liggen van mijn klasieke gitaar, weet niet of deze ook voor elektrische gitaren te gebruiken is? het is een boss tuner & metronome TU-80.

Ja, deze is ook voor elektrische gitaar te gebruiken :ok:
Verder, wat munkie zegt.

LesPaul1612
25 juni 2010, 21:36
Als het nieuw moet zijn kun je ook kiezen voor een Jack & Danny of een Harley Benton. Dat zijn de huismerkgitaren van Music Store Keulen en Thomann.de

Prijs/kwalitatief goede gitaren en dan heb je nog mooi geld over voor een fraaie versterkert:ok: