PDA

View Full Version : Iets te doen aan een hals die scheef staat?



GlobalWarming
24 juni 2010, 14:44
Beste mensen,

valt er eigenlijk iets te doen aan een hals die scheef staat (buiten er een nieuwe opzetten). Is het zo erg als de hals scheef staat, als het bijvoorbeeld bij een oude gitaar is ?

snaarplukker
24 juni 2010, 14:49
Als het er een is die vastgeschroeft zit kan je hem rechtzetten door de schroeven een beetje los te draaien, recht zetten en weer vastdraaien.

almarvk
24 juni 2010, 14:54
Topictitel aangepast. Voor iedereen: is het zo moeilijk om een duidelijke titel te bedenken?

GlobalWarming
24 juni 2010, 15:15
Als het er een is die vastgeschroeft zit kan je hem rechtzetten door de schroeven een beetje los te draaien, recht zetten en weer vastdraaien.

Ik weet niet of hij vast zit, ik zag hem op internet staan en er stond bij dat de hals scheef stond het is een egmond gitaar ...


Topictitel aangepast. Voor iedereen: is het zo moeilijk om een duidelijke titel te bedenken?

Nee

bass blom
24 juni 2010, 15:18
egmond.. zal er wel krom (hol) bedoeld worden ipv scheef.

GlobalWarming
24 juni 2010, 15:23
egmond.. zal er wel krom (hol) bedoeld worden ipv scheef.

Ja zou kunnen,

de nek is wel gebogen (zie foto) daarom heeft ze meer als decoratie gediend, open akkoorden zijn nog wel bespeelbaar

staat erbij ...

Aca Ilic
24 juni 2010, 15:31
Ja zou kunnen,

de nek is wel gebogen (zie foto) daarom heeft ze meer als decoratie gediend, open akkoorden zijn nog wel bespeelbaar

staat erbij ...

foto............?

bass blom
24 juni 2010, 15:42
Ja zou kunnen,

de nek is wel gebogen (zie foto) daarom heeft ze meer als decoratie gediend, open akkoorden zijn nog wel bespeelbaar

staat erbij ...

precies.

word nu wel benieuwd naar de oorspronkelijke topictitel :D

GlobalWarming
24 juni 2010, 15:53
precies.

word nu wel benieuwd naar de oorspronkelijke topictitel :D

Kan ik niet aan doen dat het onderwerp verandert, ik kan moeilijk elke keer de titel gaan aanpassen aan het huidige onderwerp,

swat hier is een linkje http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/akoestische-gitaar/egmond-jazzgitaar-begin-jaren-60-75150006.html

Er staat op de achterkant wat gekrast enzo, maar hoeveel zou je er eigenlijk ngo voor kunnen geven ? 100 euro ofzo ? Het leek mij wel een leuke gitaar ...

Dus ik vroeg mij af of die gitaar nog te redden valt of niet ..

Jilles
24 juni 2010, 16:10
Nou, 100 euro is dik betaald voor dat ding..

Olorin
24 juni 2010, 16:18
Een beetje scheef :???:
Een beetje hol/bol :???:

Een hoepel heeft (bijna) dezelfde dimensies :stop:

Nee ff serieus, tís maar afwachten of deze ooit nog goed te krijgen is.

50 euries is mi al te veel

Mesjoggah
24 juni 2010, 16:56
Egmond gitaren zijn werkelijk geen stuiver waard, zeker niet in deze staat, er had net zo goed 'kruidvat' of 'Blokker' op kunnen staan..

GlobalWarming
24 juni 2010, 17:09
Bedankt,

Spijtig, ze leek wel leuk maar als het brol is dan verspil ik mijn geld er niet aan.

Algoed hebben jullie kennis over gitaren :D

wietse
24 juni 2010, 18:03
100 euro ofzo ? Het leek mij wel een leuke gitaar ...

Dus ik vroeg mij af of die gitaar nog te redden valt of niet ..

100 euro?????
die krengen koop je met een beetje geluk op een rommelmarkt voor 20 euro, en met een kromme hals dan geef ik dat er niet eens voor.
geen halspen dus niet te redden, zonder hoge kostten andere hals helpt ook niet want die zijn bijna allemaal krom.
liggen laten is mijn advies, leuk voor decoratie of slide maar dan houdt het op.
klinken ook nog eens niet al te goed trouwens.

wietse
24 juni 2010, 18:05
Egmond gitaren zijn werkelijk geen stuiver waard

dat gaat niet altijd op, bij egmond konden ze heus wel goede gitaren bouwen, alleen dan staat er meestal miller, combo of bij 12 snarige electrische orpheum op.
onder de egmond naam is het meestal niet veel soeps.

oigun
24 juni 2010, 20:13
Ik heb er laast een bij de kringloopwinkel gekocht voor een paar euro.
Is niet echt bespeelbaar wel grappig als decoratie. Misschien maak ik er nog eens een nieuwe hals voor...

budje
24 juni 2010, 20:23
op rommelmarkten kocht ik ze regelmatig voor max 15 euro :) gewoon ff rondneuzen

Mesjoggah
24 juni 2010, 22:48
dat gaat niet altijd op, bij egmond konden ze heus wel goede gitaren bouwen, alleen dan staat er meestal miller, combo of bij 12 snarige electrische orpheum op.
onder de egmond naam is het meestal niet veel soeps.

En dat is precies wat er staat, er wordt letterlijk niet veel voor betaald. Jouw verhaal is echter ook correct.

wietse
25 juni 2010, 07:54
En dat is precies wat er staat, er wordt letterlijk niet veel voor betaald. Jouw verhaal is echter ook correct.

wat noem jij niet veel voor betaald?
veel electrische egmonds zitten tussen de 200 en 400 euro ondertussen dankzij de verzamelaars, alleen akoestische egmonds doen niet zoveel maar dit is ook betrekkelijk kom je buiten nederland en belgie dan moet je niet schrikken dat er voor zo'n jazzer als de topicstarter bedoelt 300 euro wordt gevraagd.
vooral in frankrijk is dat erg, kan de betreffende site niet meer vinden maar daar staan prijzen waar je broek van afzakt, als ik die prijzen zou vangen voor alles in mijn collectie dan heb ik voor bijna 50000 hangen.

snaarplukker
25 juni 2010, 12:01
wat noem jij niet veel voor betaald?
veel electrische egmonds zitten tussen de 200 en 400 euro ondertussen dankzij de verzamelaars, alleen akoestische egmonds doen niet zoveel maar dit is ook betrekkelijk kom je buiten nederland en belgie dan moet je niet schrikken dat er voor zo'n jazzer als de topicstarter bedoelt 300 euro wordt gevraagd.
vooral in frankrijk is dat erg, kan de betreffende site niet meer vinden maar daar staan prijzen waar je broek van afzakt, als ik die prijzen zou vangen voor alles in mijn collectie dan heb ik voor bijna 50000 hangen.
Geen tijd geworden om wat advertenties op de Franse marktplaats te zetten?;)

geert1976
25 juni 2010, 12:49
wat noem jij niet veel voor betaald?
veel electrische egmonds zitten tussen de 200 en 400 euro ondertussen dankzij de verzamelaars, alleen akoestische egmonds doen niet zoveel maar dit is ook betrekkelijk kom je buiten nederland en belgie dan moet je niet schrikken dat er voor zo'n jazzer als de topicstarter bedoelt 300 euro wordt gevraagd.
vooral in frankrijk is dat erg, kan de betreffende site niet meer vinden maar daar staan prijzen waar je broek van afzakt, als ik die prijzen zou vangen voor alles in mijn collectie dan heb ik voor bijna 50000 hangen.

Yup,

In Frankrijk was Egmond (en aanverwanten) een behoorlijk populair merk en ik heb ook wel eens Franse prijzen gezien dat ik ook wel eens in mijn ogen wreef of ik het goed zag.
In Belgie beur je al veel meer voor een Egmond dan hier in NL

En zoals Wietse al aangeeft; niet alles uit de Egmond Fabrieken was slecht, er zijn wel degelijk hele behoorlijke gitaren van de band gerold.

Ik heb ooit wel eens een Frima semi Hollow gehad en die speelde best lekker hoor en het geluid was ook nog eens heel behoorlijk.
Ding had ook een fijne trem kan ik mij herinneren.