PDA

View Full Version : Eventide Timefactor updaten????? HULP!!



cultfan
24 juni 2010, 11:22
Tsja, als je nèt geen digibeet bent èn een Timefactor wilt updaten naar de meest recente software, terwijl je je huidige 20 banken met presets wilt bewaren heb je een probleem.
Ik begrijp dat je je huidige presets eerst naar een PC moet overzetten, daarna de nieuwe software moet installeren en dan kun je je oude presets weer "terugstoppen"in je Timefactor;

Probleem 1 waar ik tegenaanloop:
Als ik de TF en mijn PC met elkaar verbindt met de usbkabel slaat de pc binnen een minuut af!! Oorzaak???

2) je moet schijnbaar een programma als "MidiOx" downloaden om je presets tijdelijk in te kunnen opslaan. Dat downloaden van dat programma is wel gelukt, ik snap er alleen niks van???

Ik ben nogal bang dat als ik de apparaten überhaupt "met elkaar aan de praat krijg", de boel alsnog verpest, of mijn oude presetjes niet terugkrijg/terug kan vinden

Even een heel brutale vraag: Is er een vriendelijke gitarist in de buurt van Nijmegen die dit varkentje voor mij kan wassen , mits het hem of haar niet te veel tijd gaat kosten ? Kratje bier en een door mijn vrouw met liefde en kunde gebakken appeltaart ter vergoeding??
Ben benieuwd!

Liquid_Metal
24 juni 2010, 12:12
Wow, voor bier en taart gaat dat probleem snel verholpen zijn :). Ik woon niet in de buurt van Nijmegen, bovendien heb ik geen ervaring met de Timefactor (helaas, helaas).
Mocht je nou niemand vinden: je wilt sowieso updaten en als je dat doet zonder de patchen te back-uppen ben je sowieso alles kwijt. Dan kun je het risico wel lopen om het pedaal aan de PC te koppelen. Je moet wel gekke dingen doen om 'm dan te resetten.
Weet je zeker dat een firmware update je patches reset? Als dat niet zo is wordt het natuurlijk veel makkelijker.

cultfan
24 juni 2010, 12:39
Nou,een citaatje van eventide : "We strongly recommend that you back up your existing presets before updating to a new software version". Als ik de boel verder goed heb begrepen ben je met het updaten niet gelijk je oude presets kwijt, MAAR ze adviseren dus wèl "voor het goede" dit toch maar te doen...

Maar goed , ik hoop maar op een barmhartige samaritaan/gitarist met èn een goedwerkende PC en verstand van dit soort acties.
We gaan het meemaken!

dml
25 juni 2010, 14:25
Ik kan bevestigen dat een update al je eigen creaties op de TimeFactor overschrijft, het is mij bij de update van de betaversie ook gebeurd. Ik heb nu alles gebackupt, ik heb sowieso Cubase wat ik daar voor gebruik.

Dat de PC afslaat na verbinden met de TF is raar, ik kan geen oorzaak bedenken. Hoe MidiOX werkt, weet ik ook niet, ik gebruik Cubase dus tot zover kan ik je niet helpen.

Overigens is dat niet bij alle apparaten zo. Toen ik een TC Nova System had, kon ik gewoon updaten zonder dat mijn patches verloren gingen.