PDA

View Full Version : Peavey Triple xxx?



Niels Verkaik
23 juni 2010, 17:43
Hey allemaal,

Ik heb zitten zoeken op het forum, maar de topics over deze amp zitten al op slot.

Ik kan er een overnemen voor 750 euro, is dat een goede prijs?

Wat is jullie ervaring met de amp?

Ik speel vanalles: van R.E.M. tot QOTSA, van In Flames tot Devin Townsend

Alvast bedankt!

HaroldA
23 juni 2010, 17:46
Ik vond het echt een ruk-amp. 3x nix dus. ;) Dof, lelijke korrel in de overdrive, niet te temmen, etc.

Waarom vind jij het wel een goede amp?

JeanPaul du Vinnie
23 juni 2010, 19:42
Ach, er zijn slechtere metalamps op de markt.

Ik vind de XXX best een goeie versterker. Hangt er natuurlijk wel vanaf waar je naar op zoek bent. De XXX moest in de tijd de Rectifier van Peavey worden en klinkt dan ook redelijk grof en lomp. In Flames en Devin Townsend moet zeker lukken, maar of hij een bruikbare QOTSA-drive kan neerzetten, daar ben ik niet helemaal zeker van... misschien met een paar pedaaltjes? Zelfde geldt voor R.E.M. Het is niet de veelzijdigste versterker die er is.

Anyway, als je 'm wil horen: Soulfly speelt al heel lang met XXX'en, en er zit er ook eentje in de mix van Exodus' Tempo Of The Damned (samen met een Marshall, als ik me niet vergis).

RoelSmoel
23 juni 2010, 20:01
Voor dat geld koop je ook een 6505+, die naar mijn mening ontzettend goed klinkt, en ook nog eens nieuw is:seriousf:

Niels Verkaik
24 juni 2010, 09:40
Een kennis van me heeft er 1 te koop, ik ga hem zaterdag uitproberen.

Ik heb nu een Vox Night Train, maar daarmee is metal net niet bereikbaar, dus ik zocht iets extra's met wat extra power. Met de Night Train is r.e.m. en qotsa wel goed te doen, dus misschien kan ik het gewoon combineren (ik heb een 112 Night Train cab en een Orange 212 cab) al wordt dit veel gezeul bij gigs.

Is 750 euro een redelijke prijs?

cazmodean
24 juni 2010, 10:33
dus misschien kan ik het gewoon combineren (ik heb een 112 Night Train cab en een Orange 212 cab) al wordt dit veel gezeul bij gigs.

Is 750 euro een redelijke prijs?

Ik denk dat 750 wel een redelijke prijs is. Afdingen kan altijd nog toch? En op zich zou combineren niet eens een gek idee zijn. Daar heb ik ook wel eens over gedacht met mijn Peavey 5150. Trouwens met mijn vorige band kon ik daar nog wel een redelijk 'No One Knows'-geluidje mee produceren op het 'clean' kanaal met de crunch aan:rockon:

Niels Verkaik
24 juni 2010, 11:26
Ik zat rond te kijken, en de JSX in natuurlijk de gemodde versie van de XXX....maar is 800 euro dan niet heel goedkoop voor de combo?? lijkt me een betere deal dan die 2de hands:hij is nieuw, en heeft er nog 2 speakers bij ook http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-JSX-2x12-Combo-Joe-Satriani-120-Watt-16-8-oder-4-Ohm/art-GIT0008246-000

cazmodean
24 juni 2010, 11:43
Da's zeker een nette prijs en dan zou je IMO beter kunnen gaan voor de nieuwe. Het is echter wel een combo, dus waarschijnlijk loodzwaar. Mijn 5150 is een voormalig combo en die is zonder speakerkast al zwaar. Aan de andere kant: wieltjes eronder scheelt een hoop ;)

De JSX heb ik ook overwogen als tweede versterker, met name van wege de drie kanalen en de noise gate die erop zit. Testen zijn ook positief volgens mij. Zit alleen nu te denken aan iets heel anders (Mesa Boogie Stiletto).

Zit je vast aan Peavey, of overweeg je ook andere versterkers?

caliban
24 juni 2010, 11:45
Ik vind het wél een heel vette amp. Strakker dan een rectifier, goeie clean. Gezien naar opnames klinken 5150's beter, maar om zo over te spelen, kan ik met zo een XXX gemakkelijker een vette sound ingesteld krijgen.

Niels Verkaik
24 juni 2010, 12:13
Da's zeker een nette prijs en dan zou je IMO beter kunnen gaan voor de nieuwe. Het is echter wel een combo, dus waarschijnlijk loodzwaar. Mijn 5150 is een voormalig combo en die is zonder speakerkast al zwaar. Aan de andere kant: wieltjes eronder scheelt een hoop ;)

De JSX heb ik ook overwogen als tweede versterker, met name van wege de drie kanalen en de noise gate die erop zit. Testen zijn ook positief volgens mij. Zit alleen nu te denken aan iets heel anders (Mesa Boogie Stiletto).

Zit je vast aan Peavey, of overweeg je ook andere versterkers?

Ik zat niet echt te denken aan een nieuwe amp,en ben/was best tevreden met mn Night Train ( die ook gemod wordt), maar toen kwam die kennis aan met dit aanbod.

Ik zat al een beetje met twijfels: de Vox heeft niet echt 2 verschillende kanalen, en geen fx-loop. Er zit nu al wel een footswitch op, wat scheelt met optredens.

Owja, misschien wel handig om te vertellen: ik zit nu in een pop/rock/metal coverband, en straks ook in een melodic hardrock/metal band.

Het geluid van de Vox bevalt me wel: de clean is echt prachtig, en de distortion is ook lekker, de gain gaat vrij ver.

Alleen het volume is net wat aan de lage kant (het kan nog net), en heb ik voor metal geluiden mijn EHX metal muff nodig, wat nog steeds niet ideaal klinkt.

Dus nu deze kans voorbij komt dacht ik: misschien wel handig voor band oefeningen (ik heb een eigen studio), en laat ik mijn Vox gewoon thuis.
(De Vox was bedoelt om gemakkelijk thuis en in de studio te gebruiken, en makkelijk te vervoeren.)


Heeft iemand misschien een idee wat wijsheid is om te doen in mijn situatie?

JeanPaul du Vinnie
24 juni 2010, 12:14
Ik zat rond te kijken, en de JSX in natuurlijk de gemodde versie van de XXX....maar is 800 euro dan niet heel goedkoop voor de combo?? lijkt me een betere deal dan die 2de hands:hij is nieuw, en heeft er nog 2 speakers bij ook http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-JSX-2x12-Combo-Joe-Satriani-120-Watt-16-8-oder-4-Ohm/art-GIT0008246-000
Ik heb de JSX nog gehad (heb ik gekocht na het testen van de XXX). Pluspunten: veel veelzijdiger dan de XXX en reageert fantastisch op pedaaltjes. Slikt gewoon alles wat je in de FX-loop gooit. Minpunt: gaat niet zo ruig als de XXX. Het leadkanaal op de JSX is het crunchkanaal van de XXX, als ik mij niet vergis. Maar metal is er goed mee te doen.

Edit: had je vragen van onderaan de vorige pagina nog niet gelezen. In jouw situatie zou ik ook gaan voor de JSX, omdat hij dus veel veelzijdiger is.

En om op je andere vraag te antwoorden: 750 euro is zowat de gemiddelde vraagprijs voor een tweedehands XXX.

Thiez
24 juni 2010, 12:28
Ik heb de XXX nooit geprobeerd. Wel de JSX en die vond ik niet echt super vet. Zijn best wat leuke sounds uit te halen maar niet dat ik zoiets had van UREKA! dit is het!

Maar ik denk dat je voor 750 euro vettere amps kan krijgen voor jou muziekstijl. Staat op marktplaats ook een engl savage 60 te koop voor 800. Kun je vast ook wel voor 750 meekrijgen.
Een laney GH50L voor de 375 euro. Dikke rock amp en nog genoeg budget om een pedaaltje bij te kopen voor het zware metal geweld.
Engl blackmore wil je ook nog welleens tegenkomen voor die prijs 2e hands. En daar kun je zeker alles van blues tot metal uithalen.

Maar goed. zoals altijd met versterkers. Zelfs testen. Als jij het een toffe amp vind met gave sound maakt het niet meer uit wat andere mensen er van denken.

cazmodean
24 juni 2010, 12:30
Ik zou die XXX zeker ff gaan proberen. Als je op zoek bent naar verschillende kanalen en meer vermogen, dan zou het een goeie keuze kunnen zijn. Aan de andere kant zou ik die JSX ook proberen, mooie prijs en je hebt alles in één.

In geval van de XXX zou ik dan wel proberen wat van de prijs af te krijgen, gezien de aanbieding voor het JSX Combo.

Niels Verkaik
24 juni 2010, 12:48
Is die prijs van die combo niet idioot laag? Ik zie hem overal voor het dubbele staan.:???:

JeanPaul du Vinnie
24 juni 2010, 12:49
[over de JSX] Zijn best wat leuke sounds uit te halen maar niet dat ik zoiets had van UREKA! dit is het!
Daar heb je wel een punt. Da's ook de reden waarom ik hem verkocht heb: hij deed veel verschillende dingen, maar blonk in niets uit... of het moet dus de compatibiliteit met pedaaltjes zijn.

Niels Verkaik
24 juni 2010, 16:16
Mmm ik mis dus dat rock stuk uit het gitaarspectrum...dat is iets wat mn Vox dus kan oplossen:) maar ik las al een paar mooie suggesties voor andere amps...hebben mensen nog meer ideeën?
wensen:
onder de 1000 euro (eventueel iets erboven, heb het geld wel, maar er niet voor over)
liefst een head
veelzijdig (clean, rock , metal)
minstens 2 kanalen
voetschakelbaar
met fx-loop

het meeste zijn natuurlijk vrij standaard...
2de hands is geen probleem


om maar niet te ver van het topic af te dwalen, ik wil nog steeds graag meningen over de xxx en jsx;) (ben nu erg benieuwd wat ik er zaterdag van vind, na deze negatieve commentaren)

belfrink
24 juni 2010, 16:30
Mmm ik mis dus dat rock stuk uit het gitaarspectrum...dat is iets wat mn Vox dus kan oplossen:) maar ik las al een paar mooie suggesties voor andere amps...hebben mensen nog meer ideeën?
wensen:
onder de 1000 euro (eventueel iets erboven, heb het geld wel, maar er niet voor over)
liefst een head
veelzijdig (clean, rock , metal)
minstens 2 kanalen
voetschakelbaar
met fx-loop

het meeste zijn natuurlijk vrij standaard...
2de hands is geen probleem


om maar niet te ver van het topic af te dwalen, ik wil nog steeds graag meningen over de xxx en jsx;) (ben nu erg benieuwd wat ik er zaterdag van vind, na deze negatieve commentaren)

Als je een goede impressie wilt van wat de XXX en JSX in huis hebben raad ik je aan om wat clips van Satriani op Youtube op te zoeken.

Ga eens zoeken op "G3 Denver" hier speelt Satch op een gemodde XXX wat later de JSX gaat worden, weliswaar met een aantal aanpassingen hier en daar.

Over de JSX is ook genoeg te vinden, op alle live shows van ongeveer 2004-2008 speelt hij op zijn JSX al dan niet met een Satchurator ervoor.

Bij de JSX is extra veel aandacht gegeven aan de FX loop, deze vreet bijna alle pedalen en in combinatie met een goed distortion pedaal ervoor heb je scala aan mogelijkheden en sounds. De head heeft ontzettend veel headroom en gaat echt HARD, deze is 120W. Het clean kanaal is gewoon echt goed, en kun je in combinatie met wat gain lekkere jazz en blues sounds uithalen. Het crunch en ultra kanaal doen gewoon wat ze moeten doen en met de presence en resonance regeling heb je veel controle over je geluid. Stevige metal is op Ultra ook geen enkel probleem.

iWishmaster
24 juni 2010, 16:33
Marshall JVM is een zeer veelzijdige versterker met een prima geluid, tweedehands ook binnen je budget.

Niels Verkaik
24 juni 2010, 16:43
Ok, dus met mn Boss OS/2 zou ik ook met de rock tevreden kunnen zijn?:)

Enige idee hoe het kan dat die 212 combo zo goedkoop is??

Niels Verkaik
24 juni 2010, 17:40
mmm het lijkt er op dat hij alleen het clean kanaal gebruikt met pedalen


*typo*

JeanPaul du Vinnie
25 juni 2010, 11:56
om maar niet te ver van het topic af te dwalen, ik wil nog steeds graag meningen over de xxx en jsx;) (ben nu erg benieuwd wat ik er zaterdag van vind, na deze negatieve commentaren)
Laat je niet misleiden: het zijn goeie versterkers hoor. Geen absolute topspelers, maar zeker goed in wat ze doen.

De JSX doet trouwens zonder probleem rock, op het crunchkanaal.

Niels Verkaik
25 juni 2010, 13:20
Acht, topversterkers is ook weer zo'n term die erg subjectief is....wat zijn topversterkers volgens jou dan?;) Versterkers van Bogner, Soldano, Mesa Boogie ofzo? Dit lijkt me toch zeker wel een high-end versterker, zeker door de prijsstelling (jaha, dat zegt niet alles). Alhoewel ik die prijs voor de combo nog steeds niet begrijp

Niels Verkaik
27 juni 2010, 15:34
Ok, de kennis is langsgekomen in mn studio gister, zodat ik de amp is goed aan de tand kon voelen. De eigenaar was zelfs zo aardig om hem te laten staan zodat ik hem ook bij de bandrepetitie kon uitproberen.

Mijn bevindingen:

-Prikt, naja zeg maar slaat, prima door de mix, ik ben een stuk beter hoorbaar dan met mn Vox...maarja 15 watt vs 120 watt;)
-Clean kanaal behoorlijk steriel, die van de Vox klinkt een stuk lekkerder. desalnietemin wel bruikbaar.
-Crunch kanaal was zoals verwacht niet echt cruch, maar een dik high gain kanaal. Wel lekker klinkend trouwens
-Ultra deed er nog een schep bovenop, maar verschilde niet heel erg van het crunch kanaal.
-Een rock geluid is er niet echt uit te krijgen, zou moeten worden opgelost met een pedaal
-Dat korrelige distortion kon ik niet terughoren, maar de eigenaar zei ook dat hij de buizen had vervangen, en alles wat warmer had gebiast, waardoor de korreligheid die er eerst inzat was verdwenen.
-De versterker was voor de rest ook nog in goede conditie, heeft altijd in een flightcase gezeten.


Voor de band is dit zeker een verbetering, het chanel switchen en het volume is erg handig.

Ik moet zeggen dat ik een head veel toffer vind dan een combo, dus wss wil ik hier op gaan bieden...wat zou een mooi startbod zijn?

caliban
27 juni 2010, 17:07
Acht, topversterkers is ook weer zo'n term die erg subjectief is....wat zijn topversterkers volgens jou dan?;) Versterkers van Bogner, Soldano, Mesa Boogie ofzo? Dit lijkt me toch zeker wel een high-end versterker, zeker door de prijsstelling (jaha, dat zegt niet alles). Alhoewel ik die prijs voor de combo nog steeds niet begrijp

Soldano enzo zijn boutique, maar voor mij niet per se meer 'top'

Thiez
27 juni 2010, 19:11
Wat een topversterker is is behoorlijk subjectief. Je kunt alleen praten over de kwaliteit van de versterker (wat betreft onderdelen en opbouw), Wat jij een topversterker vind vind iemand anders misschien helemaal niks. Ook hoeft een topversterker niet duur te zijn ofzo. Dat zegt wel iets over de componenten vaak maar als jij jou sound kan vinden in een roland cube, dan kan dat zeker een topversterker zijn voor je.

Wat betreft tips voor versterker, zoals ik al eerder zei is de engl blackmore een mooi dingetje (vind ik). Als je hem test wel proberen met greenbacks. Met V30 speakers vond ik het een beetje strak op strak wat het geheel nogal uhm ja strak maakte? duidelijk he?
Greenbacks hebben wat lekkerdere crunch sound vind ik zelf.
Wil je iets kleiners kun je nog kijken naar engl screamer. Zelfde featers als blackmore maar 50 watter en iets andere voicing.
De meningen over engl zijn op dit forum erg verdeeld. Maar als de engl sound je ligt kunnen het echt geweldige en veelzijdige amps zijn.

belfrink
28 juni 2010, 11:19
Ik moet zeggen dat ik een head veel toffer vind dan een combo, dus wss wil ik hier op gaan bieden...wat zou een mooi startbod zijn?

Ik zou zeggen een serieus bod doen rond de 800 euro ;)

Niels Verkaik
28 juni 2010, 13:49
hij vraagt nu 750....:P

belfrink
28 juni 2010, 14:11
hij vraagt nu 750....:P

Ik zeg, DOEN ! ;)

Niels Verkaik
28 juni 2010, 14:15
Ik zeg, DOEN ! ;)

Gesponseerd door één of andere Nederlandse energie producent?:P

Ik ga over 2 weken eerst een keer langs de feedback om daar een paar andere versterkers te proberen (lekker Roelsmoelen) ik zag ook een Engl Savage 60 te koop staan voor een goede prijs, en die heeft wat betere cleans volgens mij.

belfrink
28 juni 2010, 14:45
Gesponseerd door één of andere Nederlandse energie producent?:P

Ik ga over 2 weken eerst een keer langs de feedback om daar een paar andere versterkers te proberen (lekker Roelsmoelen) ik zag ook een Engl Savage 60 te koop staan voor een goede prijs, en die heeft wat betere cleans volgens mij.

Haha, nee ik zit zelfs bij de concurrent :P

Versterkers testen lijkt me een goed plan, maar 750 euro voor die JSX top lijkt me een goede deal hoor ! Wellicht kun je nog iets pingen naar 700.

Niels Verkaik
28 juni 2010, 14:48
Haha, nee ik zit zelfs bij de concurrent :P

haha:cheerup:


Versterkers testen lijkt me een goed plan, maar 750 euro voor die JSX top lijkt me een goede deal hoor ! Wellicht kun je nog iets pingen naar 700.

tis geen jsx, maar een triple xxx, daarom twijfel ik ook (zie ook de jsx combo van de musicstore van 800 euro)

JeanPaul du Vinnie
29 juni 2010, 16:04
Je moet die XXX zeker kunnen krijgen voor 700, voor zoveel gaan ze in België meestal. Misschien 650 bieden en toehappen als de verkoper 700 voorstelt? Een beetje stratego kan nooit kwaad :)

belfrink
29 juni 2010, 16:09
tis geen jsx, maar een triple xxx, daarom twijfel ik ook (zie ook de jsx combo van de musicstore van 800 euro)

Ahh ok, dacht dus dat het om een JSX top ging.

In dat geval zou ik serieus gaan kijken naar die combo. Die prijs is wel erg aantrekkelijk !

Niels Verkaik
29 juni 2010, 16:23
Hij staat nu zelfs bij mij thuis, zodat ik hem wat beter kan uitproberen. (ja, beetje karig volume, maja, moet dan maar). Maar ik mis het rock geluid toch wel erg. De metal blijft bruut.

caliban
3 juli 2010, 12:34
Probeer voor een rocksound eens met een pedaaltje... Andere mensen gaan je beter concrete tips kunnen geven hierover.

belfrink
4 juli 2010, 22:59
Probeer voor een rocksound eens met een pedaaltje... Andere mensen gaan je beter concrete tips kunnen geven hierover.

Yep, goede tip.

Met het clean kanaal kun je met wat pedalen ervoor veel beter je eigen sound gaan shapen. Je zit niet dan niet "vast" aan die compressie die al standaard op het crunch en ultra kanaal zit. En het clean kanaal op een JSX is erg basic, maar wel zeer bruikbaar met een goede distortion en eventuele delay ervoor. Je kunt er zeker een vette sound uithalen.

Ik gebruik met mijn TSL100 ook enkel het clean kanaal in combinatie met effecten ervoor.

caliban
6 juli 2010, 22:59
Liefst een niet al te strak klinkende overdrive (denk ik)