PDA

View Full Version : Mono bags (of andere heavy duty gig bags): waar?



EuroCinema
23 juni 2010, 17:38
Ik zoek een superstevige gigbag voor mijn 335 model. Echt zo'n heftige van 150-200 euro. Liefst had ik de Mono bag, maar die kan ik nergens vinden in 335 model (max guitars heeft Mono, maar dit model niet in de winkel). Wie weet er winkels die ze hebben, of anders een goed alternatief?

universe777
23 juni 2010, 18:06
Toch zie ik hem staan op z'n site:

Mono Cases M80 EG Series gigbag for one semi hollow Electric Guitar (http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=4149)

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=152&offset=20

199 euro in stock

EuroCinema
23 juni 2010, 18:20
Weet ik, maar ik ben langs geweest en het blijkt dat ze niet het juiste model geleverd hebben gekregen.

Dirkdewaard
23 juni 2010, 22:17
Waarom bestel je hem niet bij de winkel?
Is binnen 2 dagen bij de winkel in huis.

EuroCinema
23 juni 2010, 23:12
Ik heb hem er al besteld, maar Mono levert 'm steeds maar niet. Max verwachtte hem deze week maar kreeg hem niet. Over 2 weken heb ik 'm nodig. Vandaar deze vraag.

Tristan
24 juni 2010, 01:51
Handig zeg, zo'n bag voor je ES335, ik had er eentje waar ze ongeveer wel inpast maar die is nu bijna kaduuk.

Tristan
23 september 2010, 19:37
Vandaag zo'n Monobag bekeken, 199 euro, slecht ding zeg, totaal geen goede en stevige bevestiging van de shoulderstraps en die straps zijn ook nog eens zeer dunnetjes uitgevoerd, wat een enorme misser.
Misschien dat zo'n Rockbag Premium Line iets is, dikke voering, veel betere shoulderstraps en voor 60 euro bij Musicstore kan je er drie verslijten t.o.v. een Monobag!

paulusdeBKB
23 september 2010, 21:46
+1 voor de Rockbag premium line. En er zijn meer leuke hoezen, onder andere van Levi's. Vertrouw niet te veel op de stevigheid van welke gigbag dan ook. Als het echt hufterproof vervoerd moet kunnen worden, moet je gewoon een flightcase nemen. Is de kans klein dat iemand op je hoes gaat staan, neem dan gewoon een hoes.

EuroCinema
24 september 2010, 10:18
Ik heb het inmiddels opgegeven om nog zo'n hoes te bemachtigen. Het ging me erom dat ik naar een gig moest vliegen. Het punt blijft dat je bij het inchecken nooit zeker weet of je gitaar mee mag in de cabine. Daarop maak je de meeste kans als-ie in een hoes zit. Echter: die hoes is geen garantie. Het kan je dus gebeuren dat je met hoes voor de balie staat en hem mag afgeven. Geloof mij, dan gaan ze er niet zachtzinnig mee om (bij odd size baggage weleens een contrabas in hoes ONDER een stapel snowboardgear zien liggen!). Een extreem beschermende hoes zoals Mono of Reunion Blues is dan nog je beste gok. Schouderbandjes gebruik ik dan weer zelden of nooit, misschien van de auto naar de zaal om m'n handen even vrij te hebben. Dus die zou ik niet zo 1,2,3 verslijten.

Overigens is een flightcase ook vaak schijnzekerheid: menigeen heeft een kapotte gitaar uit een intacte case gehaald.

Eigenlijk moet je in het vliegtuig gewoon een Fender meenemen denk ik, da's toch wat robuuster dan die hollowbodies, gelijmde halzen etc...

telecastermaster
24 september 2010, 11:44
Eigenlijk moet je in het vliegtuig gewoon een Fender meenemen denk ik, da's toch wat robuuster dan die hollowbodies, gelijmde halzen etc...

Volkomen fout antwoord natuurlijk. De handigste gitaar voor in het vliegtuig is deze little fellow: de Hohner G3T, headless Steinberger kopie. Het ding past eenvoudig in de overhead lockers en is praktisch onverwoestbaar (Je kunt er zonder problemen een partijtje cricket mee spelen ;)).

Hier Stonebeat's exemplaar:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WLGQOKSP-D.jpg

Little Jay
24 september 2010, 11:51
Hmm, een hoes in het vliegtuig zou ik toch een risico vinden als 'ie het ruim in moest. Ik heb voor mijn ES-333 trouwens een ProBag (http://www.probag-net.com/Leather.htm), ook ooit van MaxGuitar (hebben ze niet meer), van dik leer en 30mm padding en dat is ook wel een beest van een hoes. Vergelijkbaar met Reunion Blues maar dan voor 'slechts' 100 euro (2 jaar geleden).

Zo'n SKB harde koffer zou ik ook nog wel aandurven in het vliegtuig:
http://www.thomann.de/nl/skb_335.htm. Ik heb er één van Gator en die is echt prima, dikke laag schuim, veel steun voor de hals en goed impact-proof. (Maar de Gator 335-case moet je niet nemen voor een Gibson en dus waarschijnlijk ook niet voor een Heritage: ze zijn te ruim, zodat Epiphone DOTs en Sheratons er ook in passen, die zijn breder en langer dan Gibson).

Het grote gevaar van koffers is inderdaad de ondersteuning van hals en kop: koffer valt en door de lege ruimte onder de kop breekt 'ie alsnog. Opvullen met t-shirts, vuile boxershorts of stinksokken is het devies!

Mienmachine
24 september 2010, 19:35
Als je het goed wil doen moet je naar deze kijken, : REUNION BLUES 217 E

bij Thoman verkopen ze ze, echt geweldig..maar duur dat wel.

Little Jay
24 september 2010, 20:53
Of deze: http://www.harvest-guitar.com/Guitar-Bag-fuer-335-Type/

Duits, degelijk en very baba cool 8)

OJee
25 september 2010, 00:17
Ik heb vanuit Bali twee akoestische gitaartjes meegenomen (35 euro het stuk :-). Gewoon in de gitaardoos. Wel opgevuld met handdoeken en goed met tape dichtgeplakt. Zowel op het vliegveld in Denpasar als in Singapore (had daar een stop-over) werd er zeer omzichtig mee omgesprongen. In Singapore haalde de grond stewardess zelfs een apart karretje om de gitaren op te leggen ipv op de band met de koffers.

Op Schiphol kon ik ze aan de balie van de vreemde objecten weer af halen. Kartonnen dozen waren nog puntgaaf! Geen deukje in te bekennen!

Dozen waren rijkelijk voorzien van Fragile! stickers en ik had er zelf met dikke stift nog opgeschreven dat er gitaren in zaten. Blijkbaar is het grondpersoneel er toch voorzichtig mee omgesprongen. Misschien juist omdat het maar kartonnen dozen waren en geen dikke gigbags...

OJ

stikel
25 september 2010, 02:20
Vandaag zo'n Monobag bekeken, 199 euro, slecht ding zeg, totaal geen goede en stevige bevestiging van de shoulderstraps en die straps zijn ook nog eens zeer dunnetjes uitgevoerd, wat een enorme misser.
Misschien dat zo'n Rockbag Premium Line iets is, dikke voering, veel betere shoulderstraps en voor 60 euro bij Musicstore kan je er drie verslijten t.o.v. een Monobag!

+1 voor de Rockbag. Mijn Framus gitaren werden er standaard in afgeleverd. Heb al heel wat bags bij gitaren gekregen, maar de Rockbag is numero uno.