PDA

View Full Version : Koch Classictone 4x10 VS Fender blues deville 4x10



Dirk van der lei
23 juni 2010, 17:20
Beste Gitaristen

Graag wil ik via deze weg jullie expertise vragen.
Ik zoek een heerlijke blues combo met een mooie clean en een srv achtige drive. Eigenlijk speel ik alleen blues, jazz en lichte rock dingen.

Ik speel op een fender strat usa classic met 0.10 en een fender strat usa deluxe met 0.12 snaren voor de echte sound.

Ik speel al jaren gitaar maar ik heb geen ervaring in spelen in band enz dit tov de versterker keuze. dus weet niet echt welke daar beter voor is,

Nu twijfel ikzelf het meest tussen
1 Koch classictone 4x10
2 Fender blues deville 4x10
3 Fender blues deluxe

De laatste is natuurlijk ik prijs het interessants maar dat is voor mij niet het belangrijkste.

wat is jullie menig en zijn er misschien dingen die ik over het hoofd zie.

frander
23 juni 2010, 19:39
Ik ken de Koch eerlijk gezegd niet, maar mijn gevoel zegt Fender. Ben zelf ook een echte Fenderman...heerlijk warme blues tonen. Heb zelf eerst de Blues Deville 212 gehad en nu een echte golden oldie, een Super Reverb uit 1966.
Maar daar moet ik nog steeds mee naar bv. Chris...wat buizen laten doormeten. Waarom de keuze voor 410 en niet bv 212?

Dirk van der lei
23 juni 2010, 20:11
o ik weet niet precies, ben niet veel 2x12 tegengekomen nog, die fender blues deluxe is 1x12 en verder geen 2x12 gezien. Die hot rod serie vind ik voor de rest niet echt mijn smaak. Alleen die blues deville en de deluxe vind ik mooi klinken, en dan zeker de 4x10 vandaar. Maar als je nog andere aanbevelingen heb hou ik me aanbevolen.

Eric van Esch
23 juni 2010, 20:25
Weet niet wat je bugdet is, maar je kan ook eens kijken naar The Valve. Vind ik een mooi geluid geven, alleen ze zijn best prijzig.

http://www.the-valve.com/

JeroenP
23 juni 2010, 20:37
De koch is toch echt wel een klasse beter dan de blues deville. Vergelijk maar eens één op één, dan zie je het zelf;).

Tankman
23 juni 2010, 23:54