PDA

View Full Version : plexiglas slagplaat



Nemesis
29 april 2003, 09:39
ik ben bezig om m'n stratocaster nog verder te vern**ken, ik vervang de gewone witte slagplaat door een zelfgemaakte van plexiglas, heeft iemand hier ervaring mee?...of misschien iemand die het eerder heeft gezien?

Harry
29 april 2003, 09:40
nee, maar dan zou ik er meteen lampjes achter maken

Toaster
29 april 2003, 09:49
Of je maakt een slagplaat van dubbelglas.

Vult deze met water en plastic visjes....

ook leuk

Raffel
29 april 2003, 10:46
dan issie wel goed geisoleerd

ieme
29 april 2003, 10:49
je kan ook helemaal zo'n plexi glazen strat nemen daar kan meer waten en kunnen meer visjes in!

niels_r
29 april 2003, 11:17
Ik heb het wel eens eerder gezien op een basgitaar. Zag er wel mooi uit, maar ik denk dat je het niet zo mooi krijgt als bij die.. of is je strat echt heel erg netjes afgewerkt?

Kjiratsiekoedel
29 april 2003, 11:24
Ik heb geen ervaring met een plexiglas slagplaat. Maar wel met plexiglas:

1. als je het zelf gaat zagen, dan moet je dat heeeel voorzichtig doen, i.v.m. breuken.
2. als je de gaatjes erin gaat boren voor de schroeven, dan moet dat heeeeel langzaam gebeuren en goed gekoeld in water. Anders scheuren+smelten.
Als hij is uitgezaagd, dan ff pollijsten (brasso)
3. bedenk dat je dan kan ziet wat erachter zit (de electronica), is dit mooi??? Kan het mooier. Hoe ziet de holte erachter eruit?? Bij mij was het een zooitje van lakdruppels, etc.
4. hij zal gaan krassen en mat worden.
5. misschien zullen er later schilfers vanaf gaan.

Houd hier rekening mee.

ieme
29 april 2003, 11:24
kun je ook mooi ledjes onder je slagplaat monteren! whah

Swan
29 april 2003, 11:58
ja plexiglas is echt irritant spul om mee te werken
ik gebruik het regelmatig voor maquettes, als je te snel zaagt of boort etc dan scheurt/breekt t...frustrerend

daron_kurt
29 april 2003, 12:00
Op 2003-04-29 09:40, schreef Harry:
nee, maar dan zou ik er meteen lampjes achter maken



Dat is wel supergaaf, maar hoe zorg je er precies voor dat die daar achter kunnen, daar is toch geen ruimte voor? Leg uit, en als ze er dan eenmaal achter zitten, hoe zorg je er dan voor dat ze branden? tnx, syb

Harry
29 april 2003, 13:44
Op 2003-04-29 12:00, schreef daron_kurt:


Op 2003-04-29 09:40, schreef Harry:
nee, maar dan zou ik er meteen lampjes achter maken



Dat is wel supergaaf, maar hoe zorg je er precies voor dat die daar achter kunnen, daar is toch geen ruimte voor? Leg uit, en als ze er dan eenmaal achter zitten, hoe zorg je er dan voor dat ze branden? tnx, syb



mmm, het was eigenlijk een grapje, maar volgens mij kun je van die ledjes kopen die aan elkaar zitten. Je zou, als er geen ruimte is, een gleuf uit kunnen frezen en ruimte voor een batterijtje. Er zou ook een aan/uit dingetje in moeten komen, misschien is dit te combineren met de jackplug?