PDA

View Full Version : Robert stelt zich voor.



robertmolema
23 juni 2010, 15:51
Hoi mede snarenberoerders en -sters...

Mijn naam is Robert, ben gitaarleraar (met zo'n 60 leerlingen per week) en ben daarnaast druk in de weer met 2 bands. Een coverband en een eigenwerk band die onder contract bij Excelsior begin mei een CD heeft uitgebracht.

De gitaren waarop ik speel zijn zeer divers. Mijn hoofdgitaar is een eigenbouw waarop ik al 20 jaar speel en knutsel, daarnaast heb ik een 'reserve' Ibanez/Roland gitaar (met zo'n blauwe GR-300 git-synth erbij), waarop ik nauwelijks speel. Daarom ben ik nu bezig om een nieuwe reserve gitaar te bouwen die wel voldoet aan mijn eisen. Ik zal daar binnenkort over posten hier ergens op het forum.

Voor de band met eigen werk ( www.LellaFathia.nl ) waar ik nu voornamelijk radio optredens mee heb gedaan speel ik op een laatst op de kop getikt Jazz bak van het mij onbekende merk AcePro. 275 Euro en een avondje kam en topkamschuren maken het tot een prima tijdelijke jazz gitaar

Mijn gitaarversterker is momenteel een eind jaren 80 Vox AC30 die nog in Engeland is gebouwd. Super de superversterker in combi met een MesaBoogie Bottle Rocket overdrive pedaal heb ik (vind ik) een super Vintage geluid.

Akoestisch optredens met het coverbandje/duo ( www.Ramyro.nl ) speel ik op een Prudencio Saez Model 59, een echte flamenco gitaar met cutaway en flamed maple achterkant. Erg lekker geluid, veel pit, met goed versterking aanboord. Daarnaast voor de stalen akkoorden een Tanglewood TW1000 HSR, volledig massief hout, ebbenhouten toets voor nog geen 800 euro (799 om precies te zijn). Voor de versterking hiervan gebruik ik een Laney A1.

Ook heb ik lange tijd basgitaar in diverse bands gespeeld en eigenlijk moet ik tot de conclusie komen dat ik door die ervaring een betere gitarist ben geworden omdat je als bassist een duidelijke rol in een band moet spelen die eingelijk ondergeschikt is aan de muziek. Iets waar gitaristen meestal wat moeite mee hebben (had ik ook). Ik speel op een MTD basgitaar met Hartke versterking (HA5500).


Maar genoeg over de snaren, uiteindelijk gaat het om de muziek, en wat dat betreft ben ik verslaafd aan vele stijlen, maar vooral 'liedjes'. Van Abba tot Roxette en Rush tot Led Zeppelin ,John Mayer tot Dire Straits, en Billy Joel of A-Ha, Fleetwood Mac/Peter Green of The Police, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als er maar sterke melodieën worden gezongen. Daarbij mag de gitaar natuurlijk wel een potje meedoen :-)

Groet,

Robert

Robtuner
23 juni 2010, 17:55
Welkom :blast::rockon::blast::rockon:

speulmenneke
25 juni 2010, 00:08
Hallo Robert,

Welkom op het forum.

Duhsjaak
26 juni 2010, 07:19
Hi Welkom op het forum.
Ik heb de naam lange stukkies te schrijven en ben daarom blij dat een ander die fakkel heeft overgenomen.
Massief houten gitaren die massief blijken te zijn..... Het duizelt me gewoon.
Als het weer regent zal ik je links en verwijzingen eens allemaal na lopen en beluisteren. Ik ben altijd blij met dat soort zoektocht posts.
Groet Gus a.k.a. Duhsjaak