PDA

View Full Version : Betalen Musicstore.de



RoelSmoel
23 juni 2010, 14:37
Ik wil binnenkort wat dingetjes bij Musicstore aan gaan schaffen (enkel kleine dingen die hier niet te krijgen zijn), maar hoe zit dat met betalen!?

Ik heb op het moment alleen ervaring met internetbankieren via iDeal, en dat doet Musicstore volgens mij niet? Ik las ook ergens iets dat ze een Nederlandse rekening hebben?

Kan iemand mij helpen?

Gr. Roel.

fuchs
23 juni 2010, 18:25
Als je een bestelling via de mail doet krijg je een ontvangstbevestiging met alle gegevens erbij om per bank te betalen.

Dat ziet er zo uit:




Uw bestelling werd geregistreerd onder ordernummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Indien u vragen hebt over uw bestelling, gelieve contact op te nemen met de volgende afdeling: Reza Indrakesuma +49 221/925791-777

Gelieve het totale bedrag van xxxxxxx Euro over te schrijven op volgende bankrekening:

Overschrijving uit Nederland:
Commerzbank NV Amsterdam
Kontonummer: 637033345



Succes.

RoelSmoel
23 juni 2010, 20:08
Als je een bestelling via de mail doet krijg je een ontvangstbevestiging met alle gegevens erbij om per bank te betalen.

Dat ziet er zo uit:



Succes.

Erg eenvoudig zo te merken.. Gaat dat toevallig bij Thomann hetzelfde!?

fuchs
23 juni 2010, 20:12
Ik bestel nooit bij Thomann, maar ik neem aan dat dit niet erg verschilt.

HenryCrun
23 juni 2010, 20:16
Bij Thomann kun je het bedrag via een internationale overboeking (met IBAN en zo) overmaken naar hun Duitse bankrekening. Staat ook netjes met alle gegevens in het bevestigingsmailtje dat je krijgt.

RoelSmoel
23 juni 2010, 20:20
:ok:
Weet ik dat ondertussen ook al als ik iets ga bestellen daar:)

snaarplukker
23 juni 2010, 21:41
Als je (of je ouders) met een creditcard kunnen betalen heb je het de volgende dag al in huis.

guitarkid
25 juni 2010, 12:54
Bij Thomann kun je het bedrag via een internationale overboeking (met IBAN en zo) overmaken naar hun Duitse bankrekening. Staat ook netjes met alle gegevens in het bevestigingsmailtje dat je krijgt.

Klopt, maar het duurt wel langer. Denk er om dat je bij "kosten" SHARED invult!

Gr. C.

Tommasini
25 juni 2010, 21:15
Gisteren om 13:00 uur bestelling geplaatst. Betaald met credit card.
Vanmorgen om 11:00 uur werden spullen al geleverd !.

Noctiis
26 juni 2010, 09:43
Musicstore doet ook gewoon aan Paypal, vind ik nog makkelijker dan zelf geld overmaken, dat zijn toch weer handelingen die je moet uitvoeren ;) Paypal regelt het allemaal zelf.

big dooley
15 oktober 2010, 15:26
heb nu een redelijke bestelling staan bij musicstore, maar de bevestiging moet ik nog steeds krijgen na een week... heb betaald via paypal, maar daar staat dat die transactie nog steeds "in behandeling" is... heb 2 dagen geleden paypal gemaild om te vragen hoe dat zat, maar musicstore zelf moet dus de bestelling nog bevestigen... gelijk daarna een mailtje gestuurd naar musicstore zelf, maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad.... gaat het wel vaker zo daar? :???:

guitarkid
15 oktober 2010, 15:57
heb nu een redelijke bestelling staan bij musicstore, maar de bevestiging moet ik nog steeds krijgen na een week... heb betaald via paypal, maar daar staat dat die transactie nog steeds "in behandeling" is... heb 2 dagen geleden paypal gemaild om te vragen hoe dat zat, maar musicstore zelf moet dus de bestelling nog bevestigen... gelijk daarna een mailtje gestuurd naar musicstore zelf, maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad.... gaat het wel vaker zo daar? :???:

Maar waarom betaal je voordat je een bevestiging hebt gekregen?
Ik betaal zelf overigens via een ING-rekening en pas nadat ik ook precies weet hoeveel. Dat staat n.l. in de bevestiging en dat voorkomt ook dat je evt. prijswijzigingen (in je nadeel) betaald!

Gr. C.

big dooley
15 oktober 2010, 16:40
Maar waarom betaal je voordat je een bevestiging hebt gekregen?
Ik betaal zelf overigens via een ING-rekening en pas nadat ik ook precies weet hoeveel. Dat staat n.l. in de bevestiging en dat voorkomt ook dat je evt. prijswijzigingen (in je nadeel) betaald!

Gr. C.

heel simpel... je plaats je bestelling, kiest het betalingsmiddel en dat is het... in feite heb ik nieteens betaald, maar heeft paypal het precieze bedrag klaarstaan voor musicstore om te innen.... ("in behandeling")... musicstore doet er echtwer niks mee, en laat mij maar wachten:???: ze reageren niet op mail of wat dan ook...

normaliter als ik een bestelling via paypal betaal, krijg ik gelijk een bevestiging hiervan...

Rutger Molenberghs
15 oktober 2010, 18:41
ze reageren niet op mail of wat dan ook...


De persoon die over de Nederlandstalige e-mails gaat (dat is die met z'n veel te moeilijke naam), is ook niet erg kundig in het behandelen ervan. Ik heb ook al ondervonden dat het soms erg lang kan duren voor je antwoord krijgt. Tegenwoordig bel ik Musicstore op als ik een medewerker nodig heb. Dan is het meteen geregeld.

big dooley
15 oktober 2010, 20:06
heb inmiddels dezelfde mail (in het engels) doorverstuurd naar een algemeen adres... kijken wat hier uitkomt...
zoniet dan annuleer ik gewoon alles... als je jezelf zo profileert op internet, vind ik dit gewoon niet kunnen... en het lijkt me sterk dat ze problemen hebben, want de automatische reply werkt wel

Exi
15 oktober 2010, 23:10
Dude, waarom dat gemail? Bellen is veel sneller. En je krijg gewoon iemand aan de telefoon die Nederlands praat hoor.
Ik ben via de telefoon altijd prima geholpen door ze.

Dat van: "Nou dan annuleer ik het wel" slaat nergens op. Ze houden je heus niet expres aan het lijntje hoor. En als je je spullen direct wil hebben dan koop je het maar in Nederland:stop:

big dooley
15 oktober 2010, 23:22
je hebt natuurlijk totaal gelijk, maar het gaat mij om het principe...
ze profileren zich als een bedrijf wat graag via internet werkt, dan mag ik verwachten dat ze hun zaakjes daaromtrend in orde hebben... is dat niet zo, dan heb ik daar een slechte indruk over...
ik werk zelf in ploegendienst, dus telefonisch ben ik erg slecht bereikbaar en correspondentie / contact via mail of internet heeft dan ook mijn grote voorkeur

als ik tot 3 keer toe zelf achter mijn bestelling aan moet en pas bij telefonisch contact eindelijk pas krijg, waar ik om vraag en als klant recht op heb, vind ik dat simpelweg niet kloppen en overweeg ik annulering, ook al is dat uiteraard nog zo kinderachtig...

in het verleden ben ik door zowel particulieren als bedrijven te vaak benadeeld, om hier nog geduld voor op te brengen

guitarkid
16 oktober 2010, 09:31
als ik tot 3 keer toe zelf achter mijn bestelling aan moet en pas bij telefonisch contact eindelijk pas krijg, waar ik om vraag en als klant recht op heb, vind ik dat simpelweg niet kloppen en overweeg ik annulering, ook al is dat uiteraard nog zo kinderachtig...


Dat is niet kinderachtig, dat is zeer begrijpelijk! Ik vind dit ook niet professioneel van MS en ik ken dit ook niet van ze. Ik heb overigens ook wel goede ervaringen met Reza, één van de nederlandstalige medewerkers, zowel via mail als aan de telefoon.

Gr. C.

dagrim1
19 oktober 2010, 16:09
Had zelf ook anderhalve week geleden een bestelling geplaatst bij musicstore en 1 of 2 dagen later een mail gestuurd om te annuleren (had per ongeluk een niet complete bestelling gedaan en daarnaast ook iets besteld wat ik niet nodig had). Het geld was wel van mijn creditcard afgeschreven maar de bestelling gebeurde niks mee.

Geen enkele reactie op mails en webform dus uiteindelijk gisteren gebeld. Daar gewoon een vriendelijke nederlands sprekende dame aan de telefoon en volgens haar was de bestelling geannuleerd en kon het soms wat langer duren voordat veranderingen zichtbaar zijn op de site en dergelijke.

Prima, telefonisch vriendelijk en hopelijk komt het goed (even creditcard in de gaten houden).

Maar gisteren dus weer besteld en dit keer via paypal betaald, alleen de ontvangsbevestiging gekregen maar nog geen orderbevestiging. Ook deze staat bij Paypal nog 'in behandeling'. Even afwachten hoe dit gaat dus (hoewel bovenstaand verhaal me geen super gevoel geeft hehe).

Hoop dat het allemaal soepel gaat en niet dat ik nog een keer moet gaan bellen om deze bestelling erdoor te krijgen. Dan is het waarschijnlijk de laatste keer dat ik iets bij hun bestel. Bellen is voor mij ook niet de handigste optie aangezien ze pas vanaf 10 uur open zijn en ik dan alleen tussen 18 en 19 kan bellen (of op de zaterdag).

Ah well, dit maar even afwachten maar ook in mijn geval geen ideale eerste ervaring. Vooral qua (email)communicatie.

guitarkid
19 oktober 2010, 17:08
Wat misschien een reden (en m.i. beslist geen excuus !!) is, is dat ze midden in een grote verhuizing zitten. Nogmaals, dat is hun probleem, maar het kan er mee te maken hebben.

Gr. C.

dagrim1
19 oktober 2010, 23:05
Wat misschien een reden (en m.i. beslist geen excuus !!) is, is dat ze midden in een grote verhuizing zitten. Nogmaals, dat is hun probleem, maar het kan er mee te maken hebben.

Gr. C.

Dat kan natuurlijk, maar opnieuw... Communiceer daarover.

Het feit dat ik dat via dit forum hoor en niet lees op de site of zelfs een autoreply via de mail of iets dergelijks zegt al weer iets.

Ik wacht morgen ff af maar anders morgenavond maar weer even bellen.

Tankman
19 oktober 2010, 23:37
@Roel: Wat wil je precies bestellen? Tenzij het een huismerk is lijkt het me sterk dat het hier niet te krijgen is namelijk...en dan ga je extra geld uitgeven waar het niet nodig is.

big dooley
20 oktober 2010, 00:07
om ff een update te geven... ik wilde gisteren bellen, maar zag op de paypal-site dat het bedrag op zondag was overgemaakt (op zondag?????)

heb dus nog afgewacht... ben net thuis aangekomen (avonddienst) en zie ik dat ik mail heb gekregen van UPS... het pakket is dus onderweg en morgen staan ze hoogstwaarschijnlijk voor de deur... heb totaal niks van musicstore vernomen... ik ga morgen de nachtdienst in, dus op zich komt het niet verkeerd uit... gelukkig... (alleen hopen dat ik niet lig te slapen, als ze voor de deur staan :D)
maar voor wat contact via mail betreft, krijgen ze van mij een dikke min... dat kan echt veel beter, verhuizing of niet

dagrim1
20 oktober 2010, 00:14
om ff een update te geven... ik wilde gisteren bellen, maar zag op de paypal-site dat het bedrag op zondag was overgemaakt (op zondag?????)

heb dus nog afgewacht... ben net thuis aangekomen (avonddienst) en zie ik dat ik mail heb gekregen van UPS... het pakket is dus onderweg en morgen staan ze hoogstwaarschijnlijk voor de deur... heb totaal niks van musicstore vernomen... ik ga morgen de nachtdienst in, dus op zich komt het niet verkeerd uit... gelukkig... (alleen hopen dat ik niet lig te slapen, als ze voor de deur staan :D)
maar voor wat contact via mail betreft, krijgen ze van mij een dikke min... dat kan echt veel beter, verhuizing of niet

Hmmm, zag je dat bij het algemene overzicht? Als ik op 'gegevens' klik zie ik namelijk wel dat het van de creditcard is afgeschreven en naar 'webwinkelbetalingen express verzonden' is gegaan. Maar bij het overzicht staat nog 'in behandeling'.

Ah well, we'll see... Als het maar niet weer een week gaat duren :/

big dooley
20 oktober 2010, 00:17
ik heb de bestelling op 7 oktober gedaan en krijg em morgen binnen... das dus een kleine 2 weken tussen bestellen en ontvangst, heb verder nog niet gekeken, hoe of wat.... die mail van UPS zegt mij genoeg ;)

dagrim1
20 oktober 2010, 00:27
ik heb de bestelling op 7 oktober gedaan en krijg em morgen binnen... das dus een kleine 2 weken tussen bestellen en ontvangst, heb verder nog niet gekeken, hoe of wat.... die mail van UPS zegt mij genoeg ;)

Men, een kleine 2 weken... Das knap ruk wat mij betreft :P

Njah, dan bel ik morgen wel ff... Maar tot nu toe ist allemaal maar matig met dat musicstore. Het is dat ze zo'n leuke aanbieding hadden :) Thanks voor de updates iig!

big dooley
20 oktober 2010, 01:00
Men, een kleine 2 weken... Das knap ruk wat mij betreft :P

Njah, dan bel ik morgen wel ff... Maar tot nu toe ist allemaal maar matig met dat musicstore. Het is dat ze zo'n leuke aanbieding hadden :) Thanks voor de updates iig!

ach... hoe denk je dat het 20 jaar geleden ging? we zijn verwende snotapen aan het worden :)

guitarkid
20 oktober 2010, 07:48
ach... hoe denk je dat het 20 jaar geleden ging? we zijn verwende snotapen aan het worden :)

Misschien, maar dat komt dan ook omdat normaal gesproken je spullen van Music Store er binnen een week zijn! ;)
En 20 jaar geleden? Ach, dan ging ik "gewoon" naar de ("mijn") winkel, probeerde e.e.a. en nam al dan niet iets mee. En dat kon ik rustig een week thuis testen en betaalde, als ik het hield, later wel. In veel gevallen kreeg ik niet eens een "Op zicht-bon" mee. Goed vertrouwen en vaste klant, heet dat...
Da's ook wel verleden tijd bij veel winkels. Daar zal het Internet ook wel mee te maken hebben.

Gr. C.

dagrim1
20 oktober 2010, 09:52
ach... hoe denk je dat het 20 jaar geleden ging? we zijn verwende snotapen aan het worden :)

Whehe, is ook weer zo...

Maar ja, tegenwoordig kan het gewoon allemaal veel sneller. 75% van het proces is geautomatiseerd... En als een bedrijf gewoon niet fijn werkt zijn er gelukkig genoeg alternatieven.

En helaas, ik ben simpelweg niet gezegend met dat spul wat geduld heet ;)

guitarkid
20 oktober 2010, 10:03
Whehe, is ook weer zo...

Maar ja, tegenwoordig kan het gewoon allemaal veel sneller. 75% van het proces is geautomatiseerd... En als een bedrijf gewoon niet fijn werkt zijn er gelukkig genoeg alternatieven.

En helaas, ik ben simpelweg niet gezegend met dat spul wat geduld heet ;)

Geduld is een schone zaak, Music Store een muziekzaak..... :seriousf:

Gr. C.

dagrim1
20 oktober 2010, 10:22
Geduld is een schone zaak, Music Store een muziekzaak..... :seriousf:

Gr. C.

Een schone (en grote) muziekzaak indeed!

big dooley
20 oktober 2010, 15:34
pakketje is binnen...
uitpakken is altijd het leukst...

happy birthsday to me... happy birthsday to me... :D:D:D

dagrim1
21 oktober 2010, 15:42
pakketje is binnen...
uitpakken is altijd het leukst...

happy birthsday to me... happy birthsday to me... :D:D:D

Haha, enjoy ;)

Ik wacht deze week verder af, als ik zaterdag nog niks heb gehoord ga ik weer bellen (en was dit denk ik de laatste keer dat ik er iets besteld heb).