PDA

View Full Version : Ewa!



Sinne
23 juni 2010, 10:55
Hallo forumleden,

Het is te mooi weer om mezelf niet voor te stellen. Ik ben Brian, woon in die mooie stad achter de dùineh (temidden van de leukste gitaarwinkels :sssh:), studeer in Leiden en maak wanneer ik kan muziek.

saai:
Ik ben als kleuter begonnen met een oud keyboardje, vervolgens afrikaanse percussie, en hierna heb ik 7 jaar op drumles gezeten (Hans Cleuver drumschool. Stelletje bazen dat het zijn.). Gelijktijdig heb ik mezelf gitaar leren spelen op een ouwe akoestische Yamaha van m'n moeder. Het gitaarspelen is toen zodanig uit de hand gelopen dat ik ben gestopt met drumles, en op dat moment had ik twee elektrische gitaren. Nu bestaat mijn zeer bescheiden verzameling uit de volgende units:

gitaren
BC Rich - M7 Warlock (want ja, je moet toch wat als rebelse 14-jarige)
Ibanez - AK85 (heerlijke gitaar, ook al werkt hij niet altijd mee)
Welson - SG (enkele maanden geleden gekocht via Marktplaats, waanzinnig mooie plank met een body uit één stuk mahonie, resoneert als je moeder)

versterker(tje)s
Roland - Cube 30 (ben er met de jaren steeds meer van gaan houden...)
Piggy (by prince amplifier) - PS40 (voor een tientje op k'dag gekocht, past in m'n fietstas en klinkt lekker, oud spul)

effecten
Line 6 - Echo Park (dit pedaal is zo verschrikkelijk goed. Ik ben hier echt enorm over te spreken. Na 5 jaar dagelijks kloten met het ding ben ik er nog láng niet op uitgekeken. Zelfs nog lang gebruikt op m'n zang terwijl ik in een band drumde... Lang verhaal)
Dunlop - Cry Baby Wah (staat al 4 jaar in m'n kast stof te vreten, ben te lui om hem te laten repareren, mis 'm ook niet)

De volgende gitaar die in de familie komt is een Fender Classic 50's Esquire. Voordat de fender het huis in komt ga ik de BC Rich verkopen, want dat kan écht niet meer hoor. Ook ben ik aan het sparen voor een Boss - CS3 en een memory toy.

De muziek die ik luister! Dat is natuurlijk ver-schrik-ke-lijk belangrijk hier. Ik luister het liefst naar Mark Kozelek (incl. Red House Painters, Sun Kil Moon), Neil Halstead, Planxty, Old Blind Dogs, Tom Waits, Bob Dylan, Bonnie 'Prince' Billy, Habib Koité, Tindersticks, Sonic Youth, Neil Young, Idaho, Mansour Seck, Brendan Perry (incl. Dead Can Dance), Leonard Cohen, Fotheringay, James Blackshaw, Jason Molina, The Innocence Mission, J.J. Cale, Tinariwen, Terakaft, Kashmir, Christina Antipa.

Ik schipper dus ergens tussen experimentele rock, afrikaanse woestijn-blues, ierse folkmuziek en amerikaanse helden?

Robtuner
23 juni 2010, 14:05
Welkom :blast:

Steffjuh
23 juni 2010, 14:20
Welkom,

En gelijk de vraag waarom zou je je m7 wegdoen? ist zo'n bagger ding? :p

Sinne
23 juni 2010, 14:57
Welkom,

En gelijk de vraag waarom zou je je m7 wegdoen? ist zo'n bagger ding? :p

Dat valt dus erg mee! op een gegeven moment maakte ik geen harde muziek meer, vooral spacende folk. de cleane toon van die gitaar is erg mooi! eigenlijk veel beter dan wanneer je distortion of overdrive gebruikt.. dus dat kwam goed uit. maar die hals is flinterdun, het uiterlijk is erg in contrast met wat ik doe. nu vind ik dat laatste nieteens erg relevant, maar hij ligt gewoon stil, en ik denk dat iemand anders er wel weer wat leven in kan blazen. het leuke is wel dat ze al een tijdje niet meer gemaakt worden...

Steffjuh
23 juni 2010, 15:18
Dat valt dus erg mee! op een gegeven moment maakte ik geen harde muziek meer, vooral spacende folk. de cleane toon van die gitaar is erg mooi! eigenlijk veel beter dan wanneer je distortion of overdrive gebruikt.. dus dat kwam goed uit. maar die hals is flinterdun, het uiterlijk is erg in contrast met wat ik doe. nu vind ik dat laatste nieteens erg relevant, maar hij ligt gewoon stil, en ik denk dat iemand anders er wel weer wat leven in kan blazen. het leuke is wel dat ze al een tijdje niet meer gemaakt worden...

Mjah lang leve dat Mick overgestapt is naar Ibanez als hoofdmerk.
In dit geval kan ik me ook best voorstellen dat je m dan weg wit werken :P
Opzich zijn het best aardige gitaren alleen het model is zo onhandig XD