PDA

View Full Version : Nirvana cover hd



savale
23 juni 2010, 07:37
Beetje niet actief geweest met mijn gitaar de laatste tijd, maar ik ontvang graag tips.

http://www.youtube.com/watch?v=Fxb8MxZOkKs

Don Capo
23 juni 2010, 07:47
Qua gitaarwerk kan ik er niet zo veel over zeggen, is natuurlijk ook een vrij simpel nummer en er zit nul variatie in. Je zingt het prima, wel een goed sfeertje.

Persoonlijk ben ik niet zo van valse lucht bij zangers, maar kan me voorstellen dat er een hoop mensen blij worden van dit clipje.

savale
23 juni 2010, 09:37
Ja hehe misschien hoort ie hier niet helemaal thuis in een gitaarforum ;) Ik zal er een wat uitdagendere cover achteraan gooien binnenkort (kwa gitaarwerk)

Luke-wannabe
23 juni 2010, 11:39
Kom jij uit Wilnis?

savale
23 juni 2010, 11:46
Kom jij uit Wilnis?

haha waarom zo verbaasd? in dat gat wonen ook mensen hoor... ;) Maaruh hoezo? :)

duckman
23 juni 2010, 12:53
klinkt goed. Andere covers zijn ook erg leuk om naar te luisteren.
Wat gebruik je zo al om op te nemen?

savale
23 juni 2010, 13:15
klinkt goed. Andere covers zijn ook erg leuk om naar te luisteren.
Wat gebruik je zo al om op te nemen?

thnx, ik gebruik een sm58 op de zang en een behringer b2pro als ik acoustisch opneem.

Luke-wannabe
23 juni 2010, 13:43
haha waarom zo verbaasd? in dat gat wonen ook mensen hoor... ;) Maaruh hoezo? :)
Ja weet ik ;) Dan ken je vast Peter Huisman wel?

savale
23 juni 2010, 15:24
Ja weet ik ;) Dan ken je vast Peter Huisman wel?

Jups! Of nouja niet heel persoonlijk, maar hij speelt (of speelde?) met Rutger die mij weer mn eerste stapjes leerde op de gitaar. Kom jij uit de buurt?

Luke-wannabe
23 juni 2010, 16:45
Haha cool!
Nee, ik ken Peter via school. De Herman Brood Academie. En ik heb al verschillende bands en projecten met hem gedaan. Goeie maat van me! Vandaar :)
Rutger is trouwens ook een maatje van me! Zit hier ook op het forum. Heb nog wat gezongen met hem pas hahaha. http://www.youtube.com/watch?v=wTvLILi1Cag

savale
23 juni 2010, 22:58
Ahh zo! Haha gezellige video man! coool! Maaruh Boskoop is best nog wel om de hoek hoor. Half uurtje ofzo.

Mithrandir
23 juni 2010, 23:15
Ik vind eerlijk gezegd de kwaliteit van de opnames het best, ik vind je manier van zingen echt verschrikkelijk. Met name de valse lucht die je gebruikt staat me erg tegen, dat gehijg. Ik denk wel dat je een goeie stem hebt, zo wel eens wat anders willen horen met minder gehijg :)

Tho
23 juni 2010, 23:29
Ik ben het met Don Capo eens. Je gitaarwerk kan je niks van zeggen, dat is gewoon te simpel.

Je zang: Die valse lucht krijg ik de negatieve kriebels van. Misschien is het wel je stijl hoor, maar ik krijg het idee dat je het 'zeikerige' van Cobain probeert te immiteren, en dat is onbegonnen werk ;)

Je stem zelf is wel mooi, ik zou daar wat meer van je eigen persoonlijkheid in gooien! Misschien heb ik het gewoon mis en is dit je stijl, maar toch.

Mithrandir
23 juni 2010, 23:33
Er staan meer filmpjes op zijn youtube pagina, die geven een beter beeld van zijn kunnen. Heb tot nu toe alleen de Snow Patrol cover ook even geluisterd, vind ik wat vlak gezongen, maar als ik het me goed herinner is het origineel dat eigenlijk ook wel een beetje. Ik ga de rest ook nog wel even luisteren.

savale
24 juni 2010, 10:49
haha zou best kunnen dat ik misschien iets teveel Kurt heb willen imiteren hehe :')
Ik zal de volgende keer een nummer doen waarbij ik wat meer volluit kan zingen.