PDA

View Full Version : Tubescreamer ts5 en ts9 vraag voor de kenners.



shredneck
28 april 2003, 23:54
Hallo, ik wilde weten of de electronica van de ts-5 en de ts-9 van elkaar verschillen en tevens wilde ik weten of de apparaten in geluid/gedrag verschillen.

Ik heb een ts-5 maar deze soundtank leeft volgens mij niet heel lang meer(maat 47).

Dank voor uw bijdragen in deze.

Mocht iemand een ts-9 willen ruilen tegen een superoverdrive en een metalzone(allebei nieuw) dan kan dat.

Dirk_Hendrik
29 april 2003, 11:58
de electronica verschilt wel wat maar met een simpele schriftelijke cursus solderen en elektronica kan iedereeen de conversie van een TS-5 naar een TS9, of 10, of 808, of MSL (ik roep het nog maar eens) in alle richtingen uitvoere.

Betreffende je ruilvoorstel:
TS9, gemiddelde prijs (Marktplaats, EBay) een euro of 90 vaak hoger. Metalzone, zelfde bronnen, tussen de 45 en 60 euro. In beide gevallen worden hogere prijzen gevraagd maar niet altijd geboden/betaald. Nieuwprijzen doen er niet zo toe (maar ons bun zuunig) in wat men bereid is te betalen. Mij lijkt het ruilvoorstel dus een beetje scheef. No flame intended.

shredneck
29 april 2003, 12:57
Dank voor je bijdrage, ik wil de ts-5 niet modden, de klank bevalt me. Het gaat me om de behuizing ,de huidige is van plastic, ik wil dus een ts-9 vanwege de behuizing.

Wat betreft die ruil, die had je ook niet helemaal begrepen geloof ik....
Ik wil een Metalzone EN een superoverdrive ruilen tegen een ts-9.

riesj
29 april 2003, 13:19
Wat je ook kunt doen is de elektronica van je TS5 in een metalen kastje proppen. Dit kun bij de meeste elektronicazaken wel kopen.
Een hammond (<-spelling?) doosje kost je in dat formaat ongeveer 10 euro.

Let er dan wel op dat je elektronica nergens sluiting maakt het metalen kastje.

shredneck
29 april 2003, 13:30
thanx, ik las ook al zoiets over zelfmaken enz, maar het probleem zit em in de schakelaar, die moet ik vervangen, die is namelijk superklein bij zo'n ts5....er zijn vast wel mensen die hun ts9 willen ruilen tegen 2 pedalen.

De metalzone is wellicht niet aantrekkelijk voor de meesten, maar ik heb natuurlijk nog meer pedalen.

oddman
29 april 2003, 17:50
hey

kheb onlangs mijne ts 5 gemod (met hulp van mensen hier op't forum, waarvoor mijn dank !!) en in een metale behuizing gestoken

http://users.pandora.be/othman/tubescreamer/omvorming.bmp

cheers