PDA

View Full Version : Midi probleem - geluiden verwisseld



RoelTM
22 juni 2010, 16:13
Dag gitaarnetters,

Hier thuis hebben wij een Yamaha S90XS staan. (piano / synthesizer ding) Deze heeft de mogelijkheid om een USB stick op aan te sluiten.
Nu wilde ik de Yamaha enkele Midi sporen af laten spelen van Muse's Starlight, om deze mee te kunnen spelen / zingen.
Ik heb de Midi bestanden gedownload van Ultimate Guitar als Guitar Pro bestand. (om het vervolgens te exporteren naar Midi)

Het afspelen van het Midi bestand is geen probleem. De bijbehorende instrumenten kloppen niet, maar dat is binnen Guitar Pro op te lossen.
(Voorbeeld: ik moet bas #25 hebben, maar in Guitar Pro is #25 een nylonsnarige gitaar)
Geen problemen tot zover, tot is de drums aan wil passen.

Het probleem is namelijk dat het drumspoor wordt afgespeeld met piano geluiden. (beiden hebben #1 als midi-nummer)
En het wordt nog gekker, het piano kanaal wordt gevuld met drumgeluiden.
Binnen Guitar Pro kan ik dit niet aanpassen, er bestaat daar een duidelijke scheiding tussen instrumenten en percussie.

Kan iemand mij vertellen hoe ik van het drum kanaal een pianokanaal maak, en vice versa? Het moet wel kunnen, want de Yamaha doet het ook.

Alvast bedankt, RoelTM

Jedeel
22 juni 2010, 17:03
Ik ben geen midi-goeroe, maar probeer in het midi-file de drum-track naar kanaal (chanel) 10 te krijgen.
Dat is volgens mij het kanaal voor drums in general-midi.

Suc6, RoelTM

RoelTM
22 juni 2010, 17:04
Dat is inderdaad het goede kanaal, maar hoe doe je dat? :satisfie:
Op de Yamaha kan ik niks aanpassen.

RoelTM
22 juni 2010, 17:51
Gelukt. Bij de Yamaha zitten de drums op bank 9. Logisch...
(dubbelklik op instrument in Guitar Pro om de bank aan te passen)