PDA

View Full Version : Tab gezocht! Herman Brood - Rock n Roll Junkie



FrankyV
22 juni 2010, 15:50
Mensen!
Ik ben al tijden op zoek naar Tabs van het nummer Rock n Roll Junkie van Herman Brood.

Ik ben er inmiddels achter dat het akkoordenschema voor de coupletten en refreinen G-F-C-G is. Voor de intro zijn de akkoorden D-C-B-G.

Nou ben ik al heel lang op zoek naar tabs van die geweldige intro! Is er iemand die mij kan helpen? Of die dit zo even kan horen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Harry
28 juni 2010, 15:23
Hoi Franky,

het grootste deel van het intro (en de solo) bestaat uit licks die redelijk standaard zijn. Hoe briljant Brood's gitarist uit die tijd (Dany Lademacher) ook is. Dus gewoon die plaat draaien en meespelen totdat het kwartje valt!

FrankyV
30 juni 2010, 15:40
Hoi Franky,

het grootste deel van het intro (en de solo) bestaat uit licks die redelijk standaard zijn. Hoe briljant Brood's gitarist uit die tijd (Dany Lademacher) ook is. Dus gewoon die plaat draaien en meespelen totdat het kwartje valt!

Hee Harry!

Bedankt voor je tips! Ik bekeek de website van je band en ik moet zeggen: Goeie smaak!:cooler:

Kloppen mijn akkoordenschema's zoals ik ze heb uitgekiend?? Heb jij niet toevallig nog ergens iets op papier liggen van hoe jij deze licks ongeveer speelt?? Kom er namelijk nog steeds niet goed uit...Hier zou ik ontzettend mee geholpen zijn en jou eeuwig dankbaar :)

Harry
1 juli 2010, 14:35
dank je! Ik heb ze niet op papier, ben gewoon wat aan het pielen gegaan en er zitten wat standaarddingetjes in die ik niet zo goed uit kan leggen eerlijk gezegd.
De akkoorden kloppen in ieder geval.
In beginstukje van het intro (tijdens het D, C en B akkoord) is het een kwestie van de B en E snaar samen aanslaan(op de B-snaar 1,5 noot hoger qua ligging) in de positie van het betreffende akkoord (D op de 10e fret, C op de 8e, B op de 7e) waarbij je de B-snaar zodanig opdrukt dat je dezelfde noot als op de E-snaar speelt. Hoop dat je het snapt, beter kan ik het niet uitleggen....
Verder zitten er wat blueslicks in. Ik zou zeggen, goed luisteren en net zolang priegelen tot je eruit bent. Succes!!

Merijnvdb
31 augustus 2010, 22:20
Het is een redelijk oude thread , sorry daarvoor

maar ik krijg het lickje dat hij hier : http://www.youtube.com/watch?v=fRFgupLzPEU

speelt op ongeveer 0:10-0:13 niet getabt.

aaronstonebeat
2 september 2010, 00:43
e ----10------12------14---8-----(10)-------(12)----
b --------------------------------------------------
g -11---11s12---12s14----9--9s10-----10s12----------

Dit ongeveer, denk ik; als het is wat je bedoelt.
Die twee tussen haakjes speelt hij volgens mij wel maar ik heb een beetje de indruk dat ze er op dat moment niet helemaal lekker uitkomen.

Merijnvdb
2 september 2010, 22:41
Dankjewel ! Super! :D

aaronstonebeat
2 september 2010, 23:19
Merijn,

Dank voor je respons. Ik heb een paar keer eerder iets in deze sectie geplaatst, wat akkoordenschema's enzo, maar jij bent de eerste van wie ik daarna nog iets hoor. Ik kreeg al de indruk dat erkentelijkheid niet een eigenschap is die de gemiddelde tabzoeker siert.
Niet dat het me daar nu om te doen is, maar ik ben blij dat jij dat nu in positieve zin hebt omgebogen :ok:

Merijnvdb
8 september 2010, 22:11
Hmm , vreemd om dat te horen.
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je mensen bedankt als ze je helpen :D

Nouja , mensen voelen zich tot minder verplicht vanachter hun computertje.

Toch tof dat jij blijft helpen :ok:

FrankyV
4 oktober 2010, 19:11
Hee Mannen!

Ik ben deze discussie ooit gestart en ik dacht laat ik (zoŽn tijd later) nog eens weer kijken...Wie weet heeft er nog iemand iets gezegd waar ik leer uit kan trekken.. En ja hoor! Super bedankt mannen! Ik ben echt geholpen.