PDA

View Full Version : Johnson JT-50 Mirage krakend geluid



Steffjuh
22 juni 2010, 14:44
Al een aantal jaar maak ik gebruik van een Johnson JT50 Mirage (ftp://ftp.digitech.com/Johnson/manuals/JT50Manual.pdf) (handleiding).
Perfect dingetje, 50 watt buizen versterker, 1*12"speaker, 12 amp models, stuk of 8 verschillende effecten noem maar op.

Echter...

De laatste tijd komt er een nogal krakend geluid uit wanneer ik gebruik maak van deze versterker, het ligt niet aan de rest van de gear want daar heb ik geen problemen mee als ik in de oefenruimte op een JCM900 speel.
Ik heb dus werkelijk geen flauw idee waar dit aan kan liggen.

Iemand een suggestie hoe ik erachter kan komen wat het probleem is, of hoe dit op te lossen is?

Gr. Steff

Steffjuh
25 juni 2010, 16:41
niemand die iets weet?

belfrink
25 juni 2010, 16:47
Potmeters of buizen eens nakijken ? Een beetje contactspray doet soms al wonderen ;)

DEA100MKIV
26 juni 2010, 22:54
Dat is geen buizen...

De JM150 .. had 2 preamp buizen..
die van jou ook 1 of 2... voor het scheur kanaal.



Check je potmeters en printplaat op scheuren.

Steffjuh
28 juni 2010, 15:01
Potmeters of buizen eens nakijken ? Een beetje contactspray doet soms al wonderen ;)

Ja het probleem bij mij is ik kan er wel naar kijken maar verder kom ik niet echt XD Ga in ieder geval een poging wagen met de contactspray!


Dat is geen buizen...

De JM150 .. had 2 preamp buizen..
die van jou ook 1 of 2... voor het scheur kanaal.



Check je potmeters en printplaat op scheuren.

Don't know about you but...
Mijn versterker zecht toch echt dat het gebruik maakt van een "tube enviroment. zie (http://www.bassline.ch/mails_popups/guitar_combos/johnson_jt50.jpg)

cluseau
3 juli 2010, 10:34
De laatste tijd komt er een nogal krakend geluid uit wanneer ik gebruik maak van deze versterker, het ligt niet aan de rest van de gear want daar heb ik geen problemen mee als ik in de oefenruimte op een JCM900 speel.
Ik heb dus werkelijk geen flauw idee waar dit aan kan liggen.

Iemand een suggestie hoe ik erachter kan komen wat het probleem is, of hoe dit op te lossen is?

Gr. Steff

Hmmmm, wie zat er ook al weer in Heemskerk? Als je geen kennis van zaken hebt zou ik er zeker niet aan kloten, maar al te vaak maakt men het alleen maar erger. Maak ff een afspraak met Nico zou ik zeggen.

Frans.