PDA

View Full Version : Akoestische versterking.



Blend
21 juni 2010, 22:52
Even wat anders hoor. Akoestische versterkers is natuurlijk al genoeg over geschreven.

Het enige wat ik momenteel tot m'n beschikking heb is een Carlsbro transistor. Hoe zal een elektro akoestische gitaar klinken icm deze versterker en bijvoorbeeld een Fishman Aura (stombox voor akoestisch geluid)? Loont dit, of kan ik beter een versterker kopen die hierop echt gericht is? Want voor m'n elektrische gitaar klinkt m'n versterker nog lang niet gek zeg maar, en het zou fijn zijn als ik gewoon één versterker kon houden voor beide.

Misschien iemand ideeën / tips?

Keevinkos
22 juni 2010, 10:31
als je op het podium met PA staat: Gitaar direct het mengpaneel in, met een DI box ertussen;)

Jedeel
22 juni 2010, 17:07
En wat ik tot nu toe heb gelezen mbt versterkerking van akoestisch en elektrisch:
er schijnt geen versterker te zijn die voor beiden optimaal is.

Je doet of naar de ene of naar de andere kant concessies, helaas.

Jimi Hendrix
22 juni 2010, 17:35
Behalve bij de Rivera Sedona :blast:

Blend
22 juni 2010, 17:51
als je op het podium met PA staat: Gitaar direct het mengpaneel in, met een DI box ertussen;)

Ja, maar liever iets 'ertussen' waardoor ik het geluid nog enigszins kan regelen. en kan me trouwens niet voorstellen dat het helemaal geweldig gaat klinken, een simpele D/I.

Keevinkos
22 juni 2010, 19:05
dat werkt nog best goed hoor;)

ik heb al jaren een Roland cube 20 die ik gebruik voor gitaar, en dat ding kan alles. Zelf een akoestische gitaar klinkt er best goed in. Misschien moet je eens kijken naar een cube 80 oid

edit: zit er op de semiakoestische geen EQ? De mijne heeft dat wel namelijk, daar kun je ook heel wat mee;)