PDA

View Full Version : G12H30 greenback



macwilliams
21 juni 2010, 21:47
Ik heb hier nog een setje van 4 speakers liggen waarvan ik graag zou willen weten wat ik ervoor moet vragen bij verkoop. Omdat het oude speakers zijn heb ik de vraag maar hier neer gezet. Normaal zou ik een vraag als deze hier niet neerzetten in verband met spam gevoeligheid maar ik kan verder niet veel informatie vinden op het net.

Het gaat dus om een setje van 4 speakers met de volgende specificaties:

Merk: celestion
modelno: G12H
Power capacity: 30watts
impedance: 8ohms
Bass resonance: 75 c/s (75hrz?)
datum: Maart 1970

made in england
celestionLTD thames ditton surrey


oftewel pre rola's in onbeschadigde staat.

Wat zou ik hiervoor als vraagprijs moeten neerzetten?
Ik heb in oude topics iets gelezen over €150,- per stuk
wat zou de setprijs mogen zijn?

Alvast erg bedankt voor jullie expertise en hulp bij deze vraag.


nogmaals sorry voor de spam achtige vraag, ik weet het echt niet.

Gearjunkie
21 juni 2010, 22:19
Beetje wat de gek ervoor geeft ook natuurlijk. Als je geen haast heb kan je kijken wat men ervoor biedt, vanaf 500 euro o.i.d.

the sure thing
22 juni 2010, 13:30
Tsja.... ze zijn EUR 600 wel waard, maar in NL denk ik niet dat je het ervoor krijgt.... Tenzij je dus net iemand treft die ernaar op zoek is. Het is idd "wat een gek ervoor geeft"...

Ik had ooit een G12H30 met op de magneetsticker 75Hz, maar de conusstempel zou naar 55Hz verwijzen. Die kon ik voor meer dan EUR 100,- verkopen, omdat er NET toevallig iemand dit exemplaar zocht.

Dus: niet onder EUR 400, max EUR 600,-. Succes met verkopen!

Kim Wilson
22 juni 2010, 13:38
Het zijn geen Greenbacks, ondanks de groene kappen achterop. De echte Greenbacks zijn de G12M20 of M25.

Maar dat boeit niet, de H30's zijn vooral voor ouwe Fenders heerlijke speakers. Die 75 is idd 75 Hz. Ik had de 55 Hz-uitvoering, die waren erg bassig. Deze zullen wat beter werken met Fender. Ze moeten toch wel zeker 100 euro per stuk op kunnen brengen.

the sure thing
22 juni 2010, 13:43
(...) de H30's zijn vooral voor ouwe Fenders heerlijke speakers. (...) Nou.... Een oude 4x12 Marshall kast met G12H30's en een echte oude JTM45 erboven op: LEKKER LEKKER!

o.a. Jimmy Page gebruikte 4x12 kasten van Marshall met specifiek G12H30 (75Hz) speakers erin. Het "prikt" iets meer (meer hoog).

Mr.Jay
24 juni 2010, 13:14
Het zijn geen Greenbacks, ondanks de groene kappen achterop. De echte Greenbacks zijn de G12M20 of M25.

dat is nieuw voor mij......(H30-fan)

Lexvandoef
24 juni 2010, 13:52
Ik heb er trouwens laatst eentje gescoord voor 40e, maar dat zal dan wel niet de juiste prijs zijn geweest ;).

macwilliams
24 juni 2010, 14:36
Ik heb er trouwens laatst eentje gescoord voor 40e, maar dat zal dan wel niet de juiste prijs zijn geweest ;).

Nee, dan trap ik ze nog liever kapot en flikker ik ze weg.

Thiez
24 juni 2010, 14:55
Ik stel mijn vuilnisbak beschikbaar mac met de mededeling ze niet kapot te trappen alvorens ze weg te gooien ;)

Ik denk dat euro of 400/500 zeker wel moet kunnen. Ze zijn in principe meer waard maar denk niet dat je ze daarvoor verkocht krijgt als setje. Gek genoeg leggen mensen liever 300 euro weg voor 2 speakers dan dat ze er 4 kopen voor 600.

macwilliams
24 juni 2010, 14:57
Ze zijn in princiepe verkocht. Heb al een bod van €500 op MP.
En via een bericht al meer.

Thiez
24 juni 2010, 15:01
ok nice. jammer dat ze niet bij mij in de vuilnisbak gaan dan ;P

Kim Wilson
24 juni 2010, 15:32
dat is nieuw voor mij......(H30-fan)
Zoek maar in google op Celestion Greenback. Bijna alle hits geven de G12M aan. Zelfs Celestion zelf geeft alleen maar de term Greenback aan de G12M, niet aan de H30:

http://professional.celestion.com/guitar/products/classic/index.asp

macwilliams
24 juni 2010, 15:36
ok nice. jammer dat ze niet bij mij in de vuilnisbak gaan dan ;P

Wat ik jammer vind is dat ze mijn amps niet complementeren. En dat doen de 25w GB's wel. Waarschijnlijk zal ik mijn toevlucht moeten zoeken in 20w GB's als ik de revieuws moet geloven.

Waarschijnlijk doen ze het beter in fender amps zoals hier boven al is opgemerkt. En ik heb eigenlijk geen zin om een amp bij m'n speakers te kopen. Ik heb al twee goed klinkende heads in het arsenaal en in de valvestate zit ook goed genoeg geluid voor waar hij nu staat.

Wel grappig dat er een mede forummer ermee vandoor gaat dus toch een beetje een spam topic geworden. Maar hij heeft me eerst netjes via MP benaderd. Dat dan weer wel.

Piet (Tele)
24 juni 2010, 15:52
En ik ben er blij mee, ik was er al een tijdje aan het rond neuzen en nu maar hopen dat het met mijn Fender bandmaster reverb een mooie combinatie wordt.

Wat ik jammer vind is dat ze mijn amps niet complementeren. En dat doen de 25w GB's wel. Waarschijnlijk zal ik mijn toevlucht moeten zoeken in 20w GB's als ik de revieuws moet geloven.

Waarschijnlijk doen ze het beter in fender amps zoals hier boven al is opgemerkt. En ik heb eigenlijk geen zin om een amp bij m'n speakers te kopen. Ik heb al twee goed klinkende heads in het arsenaal en in de valvestate zit ook goed genoeg geluid voor waar hij nu staat.

Wel grappig dat er een mede forummer ermee vandoor gaat dus toch een beetje een spam topic geworden. Maar hij heeft me eerst netjes via MP benaderd. Dat dan weer wel.

Kim Wilson
24 juni 2010, 16:05
Zeker weten! Bandmaster met H30 is een topcombinatie! :ok:

macwilliams
24 juni 2010, 16:26
via pm aub.
Topic is al iets meer spammig geworden dan gewenst/verwacht.
Vragen => PM

Mr.Jay
24 juni 2010, 17:25
keurig, 100 is goingprijs in dit kikkerlandje. Alles méér is mooi meegenomen.
Mijn ervaring is dat in de 70's de H30's heel normaal als GB's betiteld werden.
Fender combineert het mooist met H30's die een 003 cone hebben, de 8 ohmer met groene kap heeft die dacht ik altijd. Je komt ze zelden tegen, meest zie je de 16 ohmer met de 55Hz/014 of 4 of 04 cone, ook leuk.

Midwolda
24 juni 2010, 22:03
Zoveel mensen, zoveel wensen...
Heb ook een G12H30, 8Ohms, 55c/s Made in England gekocht voor m'n 5E3-based CMW amp
maar ik vond 'm te stug en te schel in vergelijking met de originele HH Invader.
Misschien nieuwigheid, onvoldoende ingespeeld, maar daar heb ik dan weer geen geduld voor.
Moraal van dit verhaal: als ik een lekkere combi van amp en speaker heb
moet ik verder niet zeuren en gewoon lekker spelen. :chicken:

Mr.Jay
24 juni 2010, 22:13
Heb die Heritage's vaker geAB-ed met oudjes: appels met peren helaas.
Wat je zegt: stug, scheller, brutaler vooral. Ouwe H30 heeft daar allemaal geen last van, een van de meest muzikale speakers die ik ken. Die em overtreft is een ouwe Silver alnico Vox-Celestion G12.

matto
25 juni 2010, 12:03
Ik heb een 70 ies greenback H 30 in mijn de luxe reverb, ben er zeer tevreden over.

the sure thing
25 juni 2010, 20:40
Heb die Heritage's vaker geAB-ed met oudjes: appels met peren helaas. Heb je de Heritage H30 wel eens ge a/b't met de H30 30th anniversary modellen?

renevanveen
26 juni 2010, 01:29
In mijn deluxe reverb slaat altijd de reverb op hol met een g12h30. Waarschijnlijk door de grote magneet, hebben jullie dat niet?

matto
26 juni 2010, 08:41
Nee daar heb ik geen last van, misschien dat je de reverbdriver buis eens vervangt door een 12 at of au 7 ?

Mr.Jay
26 juni 2010, 09:19
Heb je de Heritage H30 wel eens ge a/b't met de H30 30th anniversary modellen?

Die vond ik helemaal niks, cheap speakertje, zo klinkt ie ook.
Zullen altijd wel mensen mee weglopen natuurlijk, die hebben dan waarschijnlijk niks beters ernaast gehoord. De Heritage komt nog in de buurt van oudjes, de Anni helemaal niet.
Misschien klinkt een Heritage ook stuk beter over 20 jaar, maar daar wacht ik niet op :-)

Piet (Tele)
28 juni 2010, 14:05
Vandaag de G12H30 geplaatst en in de huiskamer klinkt het zeer goed.
Hoe het met de band zal klinken, zal ik geduld mee moeten hebben, omdat we door vakantie's voorlopig niet spelen.

macwilliams
28 juni 2010, 22:34
Ik ben blij dat ze je bevallen Piet, zijn ze toch goed terechtgekomen.