PDA

View Full Version : Newbe:)



rene12move
21 juni 2010, 20:30
Hoi. Ik ben dus, verrassend he..., nieuw op dit forum. Ik heb afgelopen keren op een 3/4 gitaar van mijn zoontje gespeeld. Maar ik wil dus wat anders. Ik ben beginnend gitarist en wil graag jullie mening weten over welke (semi) akkoestische gitaar te nemen. Aangezien ik mijn linkerwijsvinger het topje mis ga ik voor een linkse gitaar. Die vraag zal ik dus lekker onder het akkoestische gitaren plaatsen. Hopelijk komen er veel reacties:)!

Duhsjaak
22 juni 2010, 04:54
Hi
Welkom!
Persoonlijk ben ik van mening dat het nog niet bij voorbaat een goede zaak is om links te gaan spelen als je rechts bent. Dat vooral vanwege de biologische indeling van je hersens (ja....., die heb je anders zat je niet op dit forum). Je gevoel zit hier, en je ratio zit daar en dat gelul meer en dus is het geen goede zaak om vanwege zoiets lulligs als een topje in eens alles om te draaien.
En beter het topje van je vinger dan van de ijsberg. Laten we welzijn (geen typefout).
Je zou inplaats daarvan ook een andere stemming op je gitaar aan kunnen houden. Django Reinhardt gebruikte tenslotte maar twee van zijn vingers en was uiteindelijk beter dan Jimi Hendriks die ze alle elf gebruikte.
Als je een mail wil hebben om je daarmee op weg te helpen, zend mij dan een persoonlijk mailtje (Vakjargon: PMmetje). Dan krijg je een aantal suggesties terug. Zo'n PM zendt je (als je bent ingelogd) door op de naam 'Duhsjaak' te klikken in de kantlijn.
Het wordt een prachtdag vandaag. Een dag om diep in de ogen van je lief te kijken en zacht of knetterhard op wat snaren te raggen.
Ik wens je daar alle plezier bij. Linksom of rechtsom.
Vriendelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Steffjuh
22 juni 2010, 09:32
Hey welkom man!

Zoals *Duhsjaak* al aangeeft zal het voor jou makkelijker zijn om rechts te spelen, gezien jij waarschijnlijk ook rechtshandig bent.

Ik weet zelf ook dat het verdomd lastig kan zijn om met een mankement aan de hand gitaar te spelen. Zelf heb ik +/- 4 jaar geleden de pink van mijn rechterhand gebroken, hierdoor is deze nog steeds onherstelbaar beschadigd, en hebben ze tijdens 1 van de operaties ook mijn wijsvinger vernaggeld (heel lang verhaal).

Nu heb ik de mazzel dat ik rechtshandig ben en dit als ware mijn "plectrum" hand is. Echter kan ik hierdoor nog steeds niet tokkelen.

Mijn tip voor je besluit om linkshandig te gaan spelen is eigenlijk heel simpel, probeer het eerst rechts, schaf desnoods een acoustisch aan van een eurootje of 50. Waar een wil is is een weg, en ik weet zeker dat als jij rechts wil spelen, dat het zeker goed gaat komen, met of zonder topje.