PDA

View Full Version : Wie weet waar je een bone topkam en zadel kan laten maken?



Hanzemannetje
21 juni 2010, 20:13
Mijn akoestische Chinese Farida parlor kwam met een plastic topkam en brugzadel. Llijkt wel tusq maar volgens de specs toch gewoon plastic. Nu wil ik het laten vervangen door been.

Wie weet er in de buurt van Utrecht een winkel, of luthier die dat goed, netjes en betrouwbaar doet? Ik durf voor zoiets niet naar Staffhorst of Feedback... of is die angst misplaatst?

Is Ebbeling op de Straatweg goed in dit soort dingen?

Harald
22 juni 2010, 08:36
Werkt Willem van Mil nog steeds bij de akoestische afdeling van Staffhorst? Dan zou ik het daar eens proberen. Feedback Utrecht ken ik niet, maar kans is groot dat dat soort klussen uitbesteed worden. Zou niet mijn eerste keuze zijn.

PS Dit is Willem. Toen ik er vroeger nog wel eens kwam stond hij altijd achter de balie.

http://www.willemvanmil.nl/garbage/72/723790/big_7765300_0_188-250.png

Cue Zephyr
22 juni 2010, 20:18
Voor zadels kun je bij Bob Colosi gewoon niet fout gaan. Ik heb een zadel van hem gekocht voor mijn Taylor, en is perfect. Echter jammer dat ik niet meteen voor de wave-compensated saddle ben gegaan... :p
Ik heb bovendien ook brugpennen van hem gekocht, die (verassend) beter pasten dan de originele pennen die al in mijn gitaar zaten.

Farida staat wellicht niet op zijn lijst, maar je kunt je zadel naar hem opsturen, en dan maakt hij het voor je na van been.

Zijn site: www.guitarsaddles.com
Je kunt hem gerust vragen of hij het voor je kan doen, hij is heel erg behulpzaam.

Hanzemannetje
23 juni 2010, 21:57
Werkt Willem van Mil nog steeds bij de akoestische afdeling van Staffhorst? Dan zou ik het daar eens proberen. Feedback Utrecht ken ik niet, maar kans is groot dat dat soort klussen uitbesteed worden. Zou niet mijn eerste keuze zijn.

PS Dit is Willem. Toen ik er vroeger nog wel eens kwam stond hij altijd achter de balie.

http://www.willemvanmil.nl/garbage/72/723790/big_7765300_0_188-250.png

Nee, er werkt volgens mij bij de accoustic hall nog maar 1 persoon.

Hanzemannetje
23 juni 2010, 21:58
Voor zadels kun je bij Bob Colosi gewoon niet fout gaan. Ik heb een zadel van hem gekocht voor mijn Taylor, en is perfect. Echter jammer dat ik niet meteen voor de wave-compensated saddle ben gegaan... :p
Ik heb bovendien ook brugpennen van hem gekocht, die (verassend) beter pasten dan de originele pennen die al in mijn gitaar zaten.

Farida staat wellicht niet op zijn lijst, maar je kunt je zadel naar hem opsturen, en dan maakt hij het voor je na van been.

Zijn site: www.guitarsaddles.com
Je kunt hem gerust vragen of hij het voor je kan doen, hij is heel erg behulpzaam.

Veel ivoren spul dat niet mag worden uitgevoerd... ik heb daar toch altijd een beetje gek gevoel bij... misschien onterecht...

Cue Zephyr
23 juni 2010, 22:06
Veel ivoren spul dat niet mag worden uitgevoerd... ik heb daar toch altijd een beetje gek gevoel bij... misschien onterecht...

Dat kun je ook niet bestellen als je buiten de US woont.

Hanzemannetje
23 juni 2010, 22:25
Dat kun je ook niet bestellen als je buiten de US woont.

Niet voor niets denk ik dan.

Cue Zephyr
23 juni 2010, 22:29
Is toch geen probleem? Je kunt nog steeds gewoon zadels van been bestellen.