PDA

View Full Version : les paul neck pu geeft een laag volume output



B-stone
21 juni 2010, 17:38
ik heb een kasuga les paul (vroeger toaki)die tussen de 40 en 50 jaar oud is (dus ook met pre-lawsuit headstock). geweldige gitaar maar laatst zat ik in de studio te spelen en klonk hij gewoon normaal goed. maar eenmaal thuis aangekomen en ik hem daar weer op me versterker aan had gesloten kwam ik er achter dat me neck pu een hééééééééééééél lage volume output gaf, vreemd want dit had ik nog nooit eerder gehad. ik heb de potmeters en de 3 way switch al gecheckt maar alle draden zaten (voor zover mij zichtbaar was) nog gewoon allemaal vast.
heel vreemd dus. ik ben 16 jaar oud en echt verslaafd aan gitaren en het bespelen ervan, dus ik wil het graag zelf oplossen. (daarom breng ik heb nog niet naar een muziek winkel.) ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes bram en alvast bedankt

The Unforgiven
21 juni 2010, 17:41
Je moet eens proberen om de pickup wat omhoog te schroeven door middel van de schroefjes naast de pup.

HaroldA
21 juni 2010, 17:45
Je moet eens proberen om de pickup wat omhoog te schroeven door middel van de schroefjes naast de pup.

Onzin. :stop:

Het zou zomaar kunnen dat er toch iets kapot is in de bedrading of de pickup zelf. Met een multimeter zou je de weerstand kunnen meten om er achter te komen waar het probleem zit...


Overigens zal jouw Kasuga waarschijnlijk ergens in de 70'er jaren gemaakt zijn en dus max 40 jaar oud...

aaronstonebeat
21 juni 2010, 19:01
Ik heb wel eens een enkele keer meegemaakt (gelukkig bij anderen) dat de magneet het plots niet meer (goed) doet.

Bij een humbucker zal die er niet zomaar onderuit vallen; maar je zou makkelijk eens kunnen controleren of de pole pieces nog voldoende 'plakken'.

Orpheo
21 juni 2010, 19:41
Onzin. :stop:

Het zou zomaar kunnen dat er toch iets kapot is in de bedrading of de pickup zelf. Met een multimeter zou je de weerstand kunnen meten om er achter te komen waar het probleem zit...


Overigens zal jouw Kasuga waarschijnlijk ergens in de 70'er jaren gemaakt zijn en dus max 40 jaar oud...
Waarom nu gelijk onzin? Het kan de oplossing zijn.

B-stone
23 juni 2010, 18:10
Onzin. :stop:

Het zou zomaar kunnen dat er toch iets kapot is in de bedrading of de pickup zelf. Met een multimeter zou je de weerstand kunnen meten om er achter te komen waar het probleem zit...


Overigens zal jouw Kasuga waarschijnlijk ergens in de 70'er jaren gemaakt zijn en dus max 40 jaar oud...

idd maar 40-50 jaar klinkt heftiger :P

en ik zou zo eens even de dingen in me gitaar door meten. ik denk zelf dat het iets met de 3 way switch is, maar dat zal de meting uitwijzen denk ik.

B-stone
23 juni 2010, 18:13
Je moet eens proberen om de pickup wat omhoog te schroeven door middel van de schroefjes naast de pup.

was het dat maar
maar nee, ik heb daar ook veel mee liggen te proberen met die hoogtes en ik heb heb nu toch ''standaard'' op de hoogst mogelijke positie staan (zodat de snaar net niet de pu raakt op de 22e fret of zo )

maar toch bedankt voor je reactie :)

B-stone
23 juni 2010, 18:15
Ik heb wel eens een enkele keer meegemaakt (gelukkig bij anderen) dat de magneet het plots niet meer (goed) doet.

Bij een humbucker zal die er niet zomaar onderuit vallen; maar je zou makkelijk eens kunnen controleren of de pole pieces nog voldoende 'plakken'.

net met een schroevendraaier geprobeert maar dat was het ook niet

B-stone
23 juni 2010, 18:17
als ik btw met de gain uit me versterker speel heeft hij wel minder gain dan met me bridge pu maar het volume is harder dan clean.

en aan me versterker licht het ook niet; de zekering is nog heel.
(gister me hele cube open geschroeft om de zekering te vinden kwam ik er uiteindelijk achter dat je gewoon de speakers los moest draaien om bij de ''versterker'' te komen.