PDA

View Full Version : Epi LP & dimarzio tone zone



kko
21 juni 2010, 15:34
Ik heb onlangs een Epi LP gekocht en kreeg er een Dimarzio Tone zone humbucker bij.
Nu heb ik op het internet gezocht naar reviews en info van de Tone zone in een LP en de meeste reacties zijn dat dit element niet echt geschikt is voor in een LP. Het zou teveel bas opleveren en modderig klinken terwijl dit in andere gitaren dan weer wel meevalt. Een aantal andere reacties zeggen dan dat dit element fantastisch klinkt in een LP.

Mijn vraag is dus wie er nu gelijk heeft en of er iemand hier een LP heeft met een Tone zone en wat zijn ervaringen zijn?

macwilliams
21 juni 2010, 15:58
Hangt ook van de rest van je set up af. Ik zou het gewoon proberen. Niets zo accuraat als je eigen ervaring.

Braindead
21 juni 2010, 16:02
En het zal er ook van af hangen wat je voor muziek speelt. Als je snelle metal riffs wilt spelen met strakke duidelijke lage tonen dan zal een tonezone in combi met een dikke mahonie les Paul eerder modderig worden. Je kunt natuurlijk met je amp instellingen nog het een en ander corrigeren maar als je de pickup nog zou moeten kopen zou je denk ik beter voor iets anders kunnen kiezen.

Maar je hebt hem al dus de keus is aan jou. Ff proberen kost ook niet zo veel meer nu je hem al hebt toch?

Exi
21 juni 2010, 16:10
Voor dikke volle leads is een ToneZone wel lekker.
Speel je meer strakke riffs, dan gaat het zoals gezegd niet lekker werken.

Ik heb een Ibanez SA120 (mahonie) met een AirZone (kleine broertje van de ToneZone) in de brugpositie. Het is een heerlijke pickup om mee te soleren, maar hij is niet bepaald strak en bijtend genoeg voor stevige riffs.

Braindead
21 juni 2010, 16:24
En die SA120 is ook nog eens een flinterdun plankje.... eigenlijk niet eens goed te vergelijken met een LP.
Maar probeer die Tonezone gewoon. Als je hem daarna verkoopt weet je in ieder geval zeker dat het hem niet was :). Of je komt erachter dat het juist die lekkere vette modderige tone is waar je al jaren naar op zoek was haha

kko
22 juni 2010, 09:48
idd proberen ja, maar ik had gehoopt dat iemand dezelfde setup al eens had geprobeerd en zou kunnen zeggen hoe het ongeveer klinkt.

Nu alleen nog iemand vinden met soldeerskills.

lindstrom
22 juni 2010, 10:02
Ik heb hem in mijn gibson zitten, wil niet meer anders! ook mijn gibsun les paul zal worden voorzien van een tonezone als ik klaar ben met het goldtop spuiten!

kko
22 juni 2010, 10:09
Ik heb hem in mijn gibson zitten, wil niet meer anders! ook mijn gibsun les paul zal worden voorzien van een tonezone als ik klaar ben met het goldtop spuiten!

Daarom dat ik het topic met veel interesse volg.
Hopelijk ook een paar soundclips als de gitaar af is? :lp:

lindstrom
22 juni 2010, 10:16
Daarom dat ik het topic met veel interesse volg.
Hopelijk ook een paar soundclips als de gitaar af is? :lp:

Ga maar gauw in het juiste topic reageren dan ;) er zijn nieuwe foto's.. dit is wel heel offtopic namelijk.

Ontopic: tonezone WTF!!!!! :blast:

lindstrom
22 juni 2010, 10:28
En oja, een goede match met de tonezone is een DP193 Air Norton neck of een bluesbucker

kko
22 juni 2010, 12:03
Ontopic: tonezone WTF!!!!! :blast:

ik hoop dat je FTW!!!! bedoelt ;)


En oja, een goede match met de tonezone is een DP193 Air Norton neck of een bluesbucker

Bedankt voor de tips, zal er eens naar kijken.

lindstrom
22 juni 2010, 12:21
ik hoop dat je FTW!!!! bedoelt ;)



Bedankt voor de tips, zal er eens naar kijken.

ja idd haha... oeps ... haha

kalmah
22 juni 2010, 16:07
Met een beetje verandering in je amp-settings, is er denk ik nog wel meer van te maken dan het originele epi-element.. die zijn ook ronduit belabberd.

lindstrom
22 juni 2010, 16:13
Met een beetje verandering in je amp-settings, is er denk ik nog wel meer van te maken dan het originele epi-element.. die zijn ook ronduit belabberd.

originele pups zijn echt slecht, dimarzio tone zone daarentegen vind ik vele malen beter dan gibson origineel..

kalmah
22 juni 2010, 16:18
Dat zeg ik...

RS-Rik
22 juni 2010, 17:09
DP 103'tje moet je erbij doen in de nek, de softe, lieve, warme PAF van DiMarzio. Ik hem m in mn flying V samen met een Gibson T496(geloof ik, uit n SG)