PDA

View Full Version : ENGL Invader 150 midi



}{Metalmaster}{
21 juni 2010, 15:07
Heuj,

Op het moment ben ik hard aan het sparen voor een ENGL Invader 150. Daar komt nog allerlei accessoires bij natuurlijk. Zoals ik had gelezen levert de ENGL Invader alleen 4 channels die behoorlijk beuken. Ik heb meerdere tops gechecked, maar vind deze ENGL toch wel het meeste beuken voor de stijl die ik speel. Ik heb meerdere vragen die betrekking hebben tot deze amp:

In de achterkant zit ook een midipoort. Nu zou ik graag nieuwe effecten bij willen kopen aangezien die niet op de ENGL zitten, zoals de Boss RV5, MXR Carbon Copy, MXR Zakk Wylde Chorus. Hebben jullie ervaring met deze effecten?

Ik zou deze effecten met ook de effecten die ik al heb willen aansluiten op de ENGL Invader 150. Enkele effecten in de loop en enkele effecten gewoon via input als die mooier op die manier klinken. Aangezien er een midipoort aan de achterkant van de amp zit, zat ik te denken, als ik mijn effecten erop aansluit, en ik dan ook een nieuwe preset ga opslaan, slaat hij dan ook meteen de sound op van die effecten zoals dat bij de Voodoo-Lab GCX Guitar Audio Switcher en voodoo lab ground control gebeurd?

Op de manier zoals dat bij die Voodoo-Lab gebeurd spreekt mij wel aan. Ik ben benieuwd of dat ook mogelijk is bij deze amp, zonder de voodoo-lab. Ik maak namelijk een berekening hoeveel ik moet sparen voor deze amp. Ik ga een jaar werken vanaf vrijdag en dan dus daarvan de nieuwe amp kopen.

Moet ik overigens dan als het niet werkt, nog wel die ENGL z15 midi-footcontroller erbij aanschaffen als ik dan bij die voodoo-lab ook die ground-control nodig heb?

Hopelijk weten jullie het.

Groeten,
Wieger

pimmedoris
21 juni 2010, 15:14
Volgens mij heeft de invader geen midiswitcher functionaliteit. Die midipoort zorgt er (bij mijn weten) alleen voor dat je de kanalen van de top via midi kunt switchen. Als je je effecten mee wilt laten switchen met je kanalen heb je sowieso iets nodig als een GCX

}{Metalmaster}{
21 juni 2010, 15:56
Die midipoort zorgt er (bij mijn weten) alleen voor dat je de kanalen van de top via midi kunt switchen

hmm, er staat wel op de site van Musicstore.de dat de top een midi-switcher heeft:

Features:
150 Watts (6 x EL34)
4 Channels
four 3-band EQs
Bright Switch for Channel 1&2
Gain & Volume Control for each Channel
adjustable Noise Gate
2 parallel FX-Loops
Tube Protection
Midi-Switchable
71 x 27 x 29 cm
21 kg

Maargoed. Dat wordt dus sowieso een GCX erbij kopen. Kan ik alleen een ground control pro op deze GCX aansluiten? En kan op deze ground control pro ook rechtstreeks een expressie pedaal of volume pedaal worden aangesloten?

pimmedoris
21 juni 2010, 18:31
Laat ik allereerst even melden dat ik totaal geen Midi-Goeroe ben, maar wat ik lees is: 'midi-switchable'.

Dat betekent volgens mij dat je een aantal functies van de amp via midi kunt schakelen. Op de Engl-website lees ik:
"MIDI programmable functions at a glance, storable in any combination as required:
Channel switching, Master A / B, Bright, Hi / Lo Gain, FX Loop 1 and 2, noise gate, amp mute (tuner)"

Dat betekent dus, dat je via midi kunt schakelen (opslaan en oproepen) het kanaal, je master A of B, wat switches ed. én je FX loops. Als je dus je Carbon Copy in FX loop 1 en je Chorus bijv in FX loop 2 hangt zou je deze via midi wel mee moeten kunnen programmeren door de FX loop aan of uit mee te programmeren. Je effecten vóór de input kun je niet via midi mee programmeren...
Of dat voor jou genoeg is moet je zelf bepalen :makeup:

Indien ik er volledig naast zit... Graag ondersteuning van Midi-goeroe's :p