PDA

View Full Version : Pedalboard laten maken



artnaz
21 juni 2010, 08:58
Ik ben al een hele tijd bezig met mijn pedalboard, maar het duurt allemaal veel te lang - weinig tijd en niet de kunde. Wat ik al wel heb is bijna alle onderdelen. De bedoeling is een flightcase waarin de connectoren vastzitten, zodat ik de kabels extern op de flightcase aansluit, het deksel er af haal, en klaar ben!

Alleen, weten jullie iemand die het af wil maken voor mij?

Rick trodat
21 juni 2010, 09:25
Man, man, man. Ik was binnen een uur klaar, inclusief verf en ook alle kabels zijn niet zichtbaar.

Rick trodat
21 juni 2010, 09:39
Man, man, man. Ik was binnen een uur klaar, inclusief verf en ook alle kabels zijn niet zichtbaar.

Paul lenders kan het trouwens wel voor je maken.:soinnocent:

Nielsje
21 juni 2010, 09:52
Man, man, man. Ik was binnen een uur klaar, inclusief verf en ook alle kabels zijn niet zichtbaar.

Fijn voor jou. Artnaz geeft aan dat 'ie blijkbaar niet de tijd heeft en de kunde. Dat kan. Hoe ziet je pedalboard er eigenlijk uit Rick? Als je er maar een uurtje aan besteed, dan kán het volgens mij nooit goed zijn. Ik was sowieso al een paar uur bezig met de juiste volgorde van m'n pedalen uitzoeken.

Rick trodat
21 juni 2010, 10:19
Dan moet ik eerst een foto posten. Maar zonder iemand aan te vallen; Het is echt niet moeilijk ook het idee van Artnaz niet.

Mijn pedalboard doet wat ie moet doen. Pedalen staan erop, powersupply is niet te zien, evenals de kabels. Daarnaast lopen de kabels via een schakelbare patchbox (welke ik al eerder had gemaakt) waarmee ik of alle pedalen in serie kan zetten (voor als ik geen loop heb) of kan splitten.

Wat ik Artnaz meer duidelijk wil maken, is dat laten maken behoorlijk duur gaat worden, tenzij een forumlid dit voor een leuk prijsje wilt doen.

Rick trodat
21 juni 2010, 10:33
check anders deze site ff, als je het goedkoper wilt doen:

www.premiumpedals.nl

jaywalker
21 juni 2010, 13:47
Ik ben al een hele tijd bezig met mijn pedalboard, maar het duurt allemaal veel te lang - weinig tijd en niet de kunde. Wat ik al wel heb is bijna alle onderdelen. De bedoeling is een flightcase waarin de connectoren vastzitten, zodat ik de kabels extern op de flightcase aansluit, het deksel er af haal, en klaar ben!

Alleen, weten jullie iemand die het af wil maken voor mij?

Ik wil je (tegen vergoeding) wel helpen.
Stuur maar een pm als je geintresseerd bent.

Soesje
21 juni 2010, 16:28
Leuke site die www.premiumpedals.nl zal zeker duur zijn om een custom te laten maken :S

Sj03rd
21 juni 2010, 16:40
Heb nu al een paar keer mn board laten maken door Ernst Fliek. www.ernstamps.com
Gewoon perfect en een stuk goedkoper dan de andere bekende concurrenten...
Laatste keer ook weer zelf geprobeerd maar heb toch altijd weer storing ergens waar ik niet goed van wordt. Of dan is het thuis perfect maar op sommige locaties weer storing...Met het werk van Ernst heb ik daar NOOIT last van!

the sure thing
21 juni 2010, 23:13
Deze ken ik helemaal niet, maar ik denk wel dat ie goedkoop is: http://www.shinyguitargear.nl/

Rick trodat
22 juni 2010, 09:21
Heb nu al een paar keer mn board laten maken door Ernst Fliek. www.ernstamps.com
Gewoon perfect en een stuk goedkoper dan de andere bekende concurrenten...
Laatste keer ook weer zelf geprobeerd maar heb toch altijd weer storing ergens waar ik niet goed van wordt. Of dan is het thuis perfect maar op sommige locaties weer storing...Met het werk van Ernst heb ik daar NOOIT last van!

Ik lees het wel vaker, maar heb in het verleden alles gedaan, waardoor er storing zou moeten optreden en heb er nooit last van gehad. Zelfs alle pedalen op één one spot geeft bij mij niks.(ik besef wel dat ik hier geluk mee heb)

Maar goed het lijkt mij dat de plaatsing van de pedalen niet uit zou moeten maken. Het gaat om de power supply.

artnaz
22 juni 2010, 23:55
Bedankt jongens!

Echter, ik zei al in de openingspost dat ik alle onderdelen heb, en een wat alternatief soort pedalboard wil (dat de flightcase zelf ook het pedalboard is, met de connectoren aan de case). Dus ik hoef geen bouwer die voor mij een nieuw board gaat maken.

Ik heb dus iemand nodig die met de spullen die ik heb (misschien heb ik alleen een extra plankje nodig voor de verhoging) voor mij het board waar ik een beetje aan begonnen ben wil afmaken. Of mij helpen om het samen af te maken, dat is nog beter (volg ik het hele proces, gebeuren er geen dingen die ik niet wil, en leer ik daar ook van).

Een forumlid is dus ideaal, en ik heb dan ook Jaywalker gecontacteerd, zou mooi zijn als daar wat mee lukt! Ik houd jullie op de hoogte! :)

artnaz
23 juni 2010, 12:24
Hier, iets concreter:

Pedalboard/Flightcase:
http://grab.by/55nK

Buffer in de zijwand waarvan ik geen goed idee heb hoe ik hem vast moet maken (komt nog een behuizing op):
http://grab.by/55nL

Conncectoren die ik in de andere zijwand wil plaatsen, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen. Om te beginnen heb ik in ieder geval een 23mm boor nodig (radius van de Neutrik connectoren), maar die heb ik niet en heb ik niet bij de locale bouwmarkt gezien.
http://grab.by/55nM

Riky
23 juni 2010, 15:04
heb je bij de afdeling speedboren gekeken?

Henri H
26 juni 2010, 17:58
Wat de verhoging betreft, zou ik geen dikke plank nemen, maar een frame van latjes van b.v. 16 x 16 mm. maken, en daar bovenop evt. een 6 mm. triplex plankje bevestigen.
Dat scheelt gewicht, is net zo sterk, en je kunt in die lege ruimte (reserve)kabels, en of voeding(en) wegwerken.

Succes!