PDA

View Full Version : humbucker in een jaguar zetten



zium
28 april 2003, 22:30
ik vroeg me zo af, cobain had 2 dimarzio humbuckers op z'n jaguar zitten, maar zo'n beetje alle jaguars die ik tegen kom hebben alleen single coil pickups

kan je op de plek van een single coil gewoon een humbucker zetten of moet je wel echt een jaguar kopen waar standaard al 2 humbuckers inzitten ?

ieme
28 april 2003, 22:42
Nee jaguars hebben als ze de fabriek uit rollen 2 singlecoil elementen, je moet als jij dat zou willen 2 dimarzio's kopen en dan de elementruimte in de body groter frezen en de elementruimten in de slagplaat veranderen. Je kan beter een Jazzmaster model kopen (800 euro korea) en dan daar andere pickups in zetten want de jazzmaster heeft al elementen met de afmeting van ongeveer een humbucker en dan hoef je niet te frezen in die body!

zium
28 april 2003, 22:46
bedankt :smile:


ben overigens niet van plan meteen een jaguar/jazzmaster te kopen maar ik ben plannen aan het maken een nieuwe gitaar te kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :smile:

ik moet denk ik maar een middagje naar feedback gaan ofzo en dan een berg gitaren bespelen en kijken welke ik het fijnst vind

Negative K3 fan
28 april 2003, 22:53
je kunt bij een online winkel in japan japanse fender jags kopen met kurt cobain specificaties voor een redelijke prijs, ik weet alleen de site zo niet.

zium
28 april 2003, 23:22
mja ik zag ook al een reproductie van wat cobain gebruikte op ebay maar ik hoef niet precies hetzelfde te hebben wat hij heeft, ik vroeg het me gewoon af :smile:

zium
29 april 2003, 00:33
ah, hier staat ie

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2526997258&category=33 039

Wouter J
29 april 2003, 01:31
Het geinige van Kurt Cobain's Jaguar is dat veel mensen de humbuckers zien maar niet de verdere modificaties die die gitaar had.

Want Cobain had hem ook laten voorzien van Schaller Stem mechanieken en bug, de tremolo laten vast zetten, en de "Lead mode" electronica eruit laten halen, als je naar de foto's kijkt van Nirvana's optreden in een platenzaak om het verschijnen van Nevermind te vieren kun je ook zien dat hij de drie element shakelaartjes heeft laten weghalen en vervangen door een Gibson drie standen schakelaar, omdat hij die de hele tijd toch op het brugelement had staan deed hij er tape overheen en daarom valt niemend die modificatie op.

Als je echt humbuckers in een Jaguar wilt hebben koop dan Seymore Duncan JB Jr. elementen, dat zijn humbuckers in de afmeting van een single coil. die keren van Fu Manchu heeft zijn Jaguar ook van die elementen voorzien. Je hoeft niets te laten uitfresen met die dingen.

Wouter J
29 april 2003, 01:39
Heel geinig is ook deze "Perfecte" replica van Cobain's gitaar.

Maar ook zij hebben dat detail met de gibson switch verkeert.

http://www.sixstringarts.com/cobainjagga.htm

zium
29 april 2003, 02:10
heh lol, zelfs de tape erop geplakt :razz: