PDA

View Full Version : Tubeking versterkers



OldSkool
21 juni 2010, 07:52
Heeft iemand hier ervaring met www.tubeking.nl?

Ik ben op zoek naar een Fender 5E8a Tweed Twin clone, maar de Nederlandse bouwers die ik ken zijn meer gericht op de Marshall kant. Nu kwam ik deze tegen, maar kan er verder geen informatie over vinden, dus ben benieuwd naar de meningen en ervaringen ven de mensen van dit forum!


Hier nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=n8q9cC2QjiY&feature=related

Groet!

Slowhand41
21 juni 2010, 15:53
Ik heb zelf het genoegen gehad om op deze amp te spelen en het zijn zondermeer kwaliteitsversterkers, vakkundig en netjes gebouwd met louter kwaliteitscomponenten waar ze bij Fender nog een puntje aan kunnen zuigen.
Fender heeft deze amp zelf ook weer op de markt gebracht maar men maakt gebruik van de componenten welke nu goed verkrijgbaar zijn. Tubeking gebruikt voornamelijk N.O.S. onderdelen waardoor je een duidelijk hoorbaar verschil krijgt, een zeer dynamisch geluid!

Nadeel van de amp vond ik zelf dat ie wel wat harder moet staan om hem te laten klinken zoals je in het YouTube filmpje hoort. Maar als dat geen probleem is is het echt een aanrader!

Little Jay
21 juni 2010, 20:52
Hier nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=n8q9cC2QjiY&feature=related


Ah, da's Chris Clemens van Blood, Sweat & Kiers. Heb 'm laatst live gehoord tijden Jazz in de Gracht hier in Den Haag. Erg aangenaam geluid inderdaad. Hij speelde daar over een tele en een tweed versterker en dat zal dus wel deze Haar met Tubeking geweest zijn. Klonk 'in het echt' nog veel vetter dan hier in dit YouTube filmpje. Ik vermoed daarom dat Tubeking wel eens een errrug goede 5E8-clone zou kunnen zijn!

Ferraririk
21 juni 2010, 22:52
Ik heb bij Chris Clemens een fender strat gekocht (alweer weg)
Heb toen ook over die dingen gespeeld, klinken zalig, zeker een aanrader, en ik hou niet van Fender-type amps

OldSkool
22 juni 2010, 11:06
Volume is helaas wel een beetje een issue... Ik speel met een drummer die op redelijk volume speelt en ik wil een amp die op dat volume net op de grens zit van clean naar randje met wat natuurlijke compressie. De rest gaat met pedalen.

ik hoopte dat iemand daar een oordeel over kon geven. Even ter info, het kleinere broertje in de custom serie van Fender, de '57 Tweed deluxe (12W) ging op dat volume niet clean genoeg meer...

Eko
22 juni 2010, 23:14
Als je een Fender clone zoekt. Kijk ook eens even bij Marble in Renkum.( marble-amps.com).
Speel al jaren over een Clubreverb met een 15 inch Custom Eminence. Zeer aan te raden.
Bouwt meerdere types , volledig met de hand , en ook op verzoek.

Dosmanos
23 juni 2010, 00:21
Heb een aantal keren zeer aangenaam zaken gedaan met onze Jack van Tubeking. Zo heb ik eens een brown Fender deluxe van hem gekocht (top) en daarna een Tweed Deluxe door hem laten bouwen; een blijvertje in mijn stal. They don't come any better... Je bent vrij om eens te komen uitproberen.
Voordeel is dat Jack zelf muzikant is en dus begrijpt waar het om gaat.

PeeVee
23 juni 2010, 16:09
+1 Jack OK, betrouwbaar en deskundig. Bouwt mooie/goeie amps!!

chriscclemens.nl
20 juli 2010, 08:35
Volume is helaas wel een beetje een issue... Ik speel met een drummer die op redelijk volume speelt en ik wil een amp die op dat volume net op de grens zit van clean naar randje met wat natuurlijke compressie. De rest gaat met pedalen...

Alsof ik mijzelf hoor! ;) Ik denk ik zal maar eens reageren, vooral omdat ik echt een enorme fan ben van Jack 'TubeKing'. Ikzelf gebruik alleen een cleanbooster, hierdoor gaan de buizen meer werken, krijg je echt een rand haar en met de gain regelaar (bijvoorbeeld op FullTone FB, of ikzelf gebruik de Durham SexDrive) kun je op alle volume's je gewenste randje krijgen!

Inderdaad Little Jay, in Den Haag speelde ik op deze Twin (mijn Pro van Jack heb ik verkocht, omdat ik een originele oude Fender wilde... ;)

cluseau
20 juli 2010, 10:57
Ik denk ik zal maar eens reageren,

Welkom dan maar.....:ok:

Frans.