PDA

View Full Version : Humbucker voor single coil: schel geluid



Arthis
20 juni 2010, 22:39
Ik heb vandaag in mijn squier strat een humbucker uit een andere (cheapie) gitaar gezet, alleen toen ik hem ging testen viel het een beetje tegen, de humbucker was in verhouding met de single coils heel erg schel, en had minder output dan de single coils, terwijl ik dacht dat het juist andersom zou moeten zijn...
Ik heb het kabeltje voor de switch gewoon vastgesoldeerd op één zo'n dingetje waar eerst het kabeltje van de single coil op zat, is dat goed? moet je verder nog iets veranderen als je een single coil voor een humbucker vervangt?
Ik las een keer iets over een mod dat je een toonknop kan gebuiken voor de mid en brug pick up? hoe werkt dat precies?

Rock Bottom
20 juni 2010, 22:55
500k pots moetn helpen

TimS
20 juni 2010, 23:10
Is het wel een echte humbucker en niet een single coil pickup in een humbucker behuizing?

wietse
21 juni 2010, 07:38
de fase niet omgedraaid soms?

Duhsjaak
21 juni 2010, 07:47
Of een splitbare humbukkel toch single coil gesoldeerd????
Kortom, er zijn mogelijkheden te over.
Iets specifieker graag of effe een foto'tje?
Groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Arthis
21 juni 2010, 10:13
Nee, het is een gewone humbucker in 'humbucker size'.
Heb hem gewoon hetzelfde gesoldeerd als hoe die single coil zat? wat is de fase precies? Als je met splitbaar bedoelt dat je de hem ook als een single coil kan gebruiken is ie dat niet volgens mij.

Sorry, ben een beetje noob op dit gebied ;$

Di Stefano
21 juni 2010, 11:37
500k pots moetn helpen

Dan wordt deze nog scheller

Bijl
21 juni 2010, 11:42
Je geeft zelf al aan dat die humbucker uit een goedkope gitaar komt. Waarschijnlijk is die humbucker gewoon van slechte kwaliteit en daar kan je zelf niks aan veranderen. Een single coil hoeft ook niet per definitie minder vet te klinken dan een humbucker.

Nielsje
21 juni 2010, 11:47
Laat maar eens een fotootje zien van wat je ervan gebakken hebt.
Maar waar schijnlijk is het wat Bijl zegt: je hebt gewoon een goedkoop prul erin gezet. Het enige voordeel is dat je nu in één positie geen ruis meer hebt.

Joepie :)

FruscianteFan
21 juni 2010, 12:53
Klinkt de humbucker nu anders dan toen-ie nog in de andere gitaar zat?

Toevallig heb ik van het weekend even een humbucker (toaster-achtig) in mijn Jaguar uitgeprobeerd, en het bleek dat als ik de boel zo aansloot als logisch was, dat de elementen samen uit fase stonden. Maar daar heb je geen last van als je alleen de humbucker hebt.

Arthis
21 juni 2010, 18:55
voor de geïnteresseerden:
Ik zag vandaag dat ik de nek humbucker van de ene gitaar als brug gebruikte bij de andere. Heb ze vandaag even omgewisseld. Dat gaf een stuk beter resultaat, nog niet denderend, maar meer verwachtte ik er ook niet van. Ik heb het kabeltje van de humbucker op de plek gedaan waar normaal de mid pickup zit, zodat ik de toon een beetje kan regelen. Verder heb ik de mid pickup vervangen voor de originele brug pick up, zodat je er 3 bruikbare (in theorie dan) sounds uit kunt halen.

Het probleem met schel heb ik nu niet meer op de een of andere manier.

Een geslaagde verandering IMO :)