PDA

View Full Version : Koptelefoon?



VanDiekum
20 juni 2010, 18:43
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een beetje leuke koptelefoon voor wanneer ik in de late avond uurtjes wil oefenen, maar nou zie ik van alles staan op deze forums en andere forums dat je juist het beste een goedkoop knakending moet kopen vanwege juiste geluidsweergave. Nou ben ik het daar soms wel mee eens omdat je vaak bij de duurdere koptelefoons teveel bass hebt , maar nou zou ik jullie mening wel willen hebben over wat voor koptelefoon nou de beste keuze is en wat jullie zelf gebruiken uit ervaring.
Ohw jah nog een ding ik ben ook opzoek naar een nieuwe gitaar kabel de ouwe kon niet tegen mijn grote poten ;)
Hoop dat jullie me kunnen helpen Groeten van Erwin

cerpintaxt
20 juni 2010, 19:14
Ik speel nooit door hoofdtelefoon vindt het maar niks, maar ik heb thuis een senheiser waar ik wel redelijk tevreden over ben voor 20 euri's iets te veel bas misschien maar dat kan er ook uit geEQed worden

Eric van Esch
20 juni 2010, 19:28
Hier ook een Sennheiser, (HD201), 20 euro en een heel behoorlijk goed geluid. Zit bij mij prettig op het hoofd.

Thijssie06
20 juni 2010, 19:29
AKG K514, ben dr nog steeds blij mee, speel altijd met koptelefoon. Hij is niet zo heel duur dus kun je geen grote bult aan vallen dacht ik zo;)

Tupelo
20 juni 2010, 19:40
Hangt ervan af hoe dik je kop is, dikkop !! :)

Tupelo
20 juni 2010, 19:56
Natuurlijk is een goedkoop exemplaar suprême.
Behalve betere geluidsweergave - Chinese devotie - (vraag een gemiddelde Nederlander of McDonald's lekker eten is..) scheelt het duiten.
Dus als je kop teveel inhoud moet geven aan harsens, je ziet de bui al hangen, dan splijt je de ene koptelefoon na de andere met die kop van je.
Moet je iedere twee maanden een nieuwe kopen. :stop:

Goeiemorgen
20 juni 2010, 20:10
Een sennheiser van 20-30 euro heb ik.
ik gebruikt hem voor me gitaar en mp3 perfect geluid en niet veel bass en dat vind ik heel handig.

kunk
20 juni 2010, 20:17
+1 voor de sennheiser:ok:

daghengst
20 juni 2010, 20:18
Speel met een Skullcandy om mijn hersenpan en nog steken mijn oren eruit...

Perfect dingetje, niet te veel bas...

Steffjuh
21 juni 2010, 09:00
Speel met een Skullcandy om mijn hersenpan en nog steken mijn oren eruit...

Perfect dingetje, niet te veel bas...

Skullcandy komt inderdaad mooi geluid uit.
Echter wat ik heb gemerkt is dat het maar goed is dat Skullcandy levenslange garantie bied.

Ik een persoon die zeer zuinig met zijn koptelefoons omgaat, heb in 1 jaar tijd 4 van die koptelefoons versleten omdat ze afbraken (lang leve slecht plastic) of dat ze nadat ik ze uit de verpakking haalde er al een draadbreuk hadden...

Nu echter ben ik overgestapt naar een Panasonic RP-DJ600.
Hier komt gewoon een lekkere bass uit vandaan. Past goed op die dikkekop van me, heelveel onderdelen ervan zijn van RVs gemaakt, dus stevig is deze zeker. en dat voor een prijsje van €65 is toch ook zeker een aanrader.

JTB
21 juni 2010, 09:02
ik heb er eentje van het huismerk van thomann van 2 tientjes, klinkt verassend goed.

RS-Rik
21 juni 2010, 10:55
Sennheiser 595 gebruik ik.

Duurdere koptelefoon (ooit 200 nu 120 als je naar de webwinkels gaat) met een vrij platte geluidsweergave. Schijnt het geluid niet te kleuren zoals andere koptelefoons dat soms doen.

Schelpen gaan helemaal over je oren en de rand is van een soort nep fluweel. De band is een beetje krakkemikkig vind ik. Niet dattie kapot gaat maar het kan allemaal net iets teveel bewegen, dat is mijn kritiek.

Let wel, het is een open koptelefoon, geschikt voor muziek, tv en gitaar. Open betekend dat er wel een beetje geluid aan de buitenkant uitkomt. Niet veel, maar misschien net iets teveel voor in de bus. Hij heeft een grote jack met verloopstukje naar kleine jack (had beter andersom gekund maar sennheiser wil m er serieus uit laten zien)

iwamoto
21 juni 2010, 11:13
Ik had vroeger een Sennheiser 215 HD, maar tegenwoordig ben ik toch een stuk gelukkiger met mij AKG K271 MK II

stukkie duurder, maar het geluid en comfort is echt subliem, als je het geld er voor over hebt, zeker doen !

HaroldA
21 juni 2010, 11:46
Als ik uren achter elkaar een koptelefoon op moet hebben dan ben ik altijd heel erg blij met de grote schelpen van mijn Sennheiser HD 250. Die vallen (voor een groot gedeelte) over je oren heen en zitten dus heerlijk!

http://ii.alatest.com/product/600x400/0/9/097ae37499bbe55d69c5ec3fc67f81ef.jpg

telecastermaster
21 juni 2010, 12:47
Een sennheiser van 20-30 euro heb ik.
ik gebruikt hem voor me gitaar en mp3 perfect geluid

Ik heb nog nooit goed geluid gehoord uit een koptelefoon van 20 euro.
Hoe slecht die goedkope koptelefoons zijn merk je pas als je hem met een betere vergelijkt.

Mijn Sennheiser HD 650 was 300 euro, maar elke euro meer dan waard.
Het is een keer een investering maar daar heb je je halve leven lol van.

Chocola
21 juni 2010, 13:13
Ik heb nog nooit goed geluid gehoord uit een koptelefoon van 20 euro.
Hoe slecht die goedkope koptelefoons zijn merk je pas als je hem met een betere vergelijkt.

Mijn Sennheiser HD 650 was 300 euro, maar elke euro meer dan waard.
Het is een keer een investering maar daar heb je je halve leven lol van.

Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk zijn die HD201-budgetdingen voor het geld uitstekend, toch zuigt het geluid enorm vergeleken met een beetje hoofdtelefoon. Het is dat ik geen geld heb voor een HD650 (of 800 :D) of vergelijkbare hoofdtelefoon, maar anders had ik er ook een. Vergeet ook niet dat je zonder (goede) hoofdtelefoonversterker nog steeds niet alles lekker kan doen.

Voor gitaaroefenen in de avond is een HD201 of vergelijkbare zooi van 15-35 euro prima, maar als je kwaliteit wil is het vreemd om die te kopen. Maar als je persoonlijke definitie van kwaliteit al begint bij de 30 euro mag je jezelf als gelukkig man prijzen want dit bespaard je dan enkele honderden euro's! :D.

Ikzelf heb zo een 8 hoofdtelefoons van Sennheiser en nog wat van AKG, kan dus wel wat vergelijken hier :p. Die dingen zijn niet kapot te krijgen en ik upgrade steeds weer stapje, waardoor ik er nu wat teveel heb :D. Als je een tip van mij wil: ga meteen voor een goede, dure. Het heeft geen zin om een cheapass te kopen en dan later als nog up te graden (zoals ik deed :(). Kost alleen maar extra geld. Ik gebruik de goedkopere hoofdtelefoontjes (201, 202, 300, 95, 485 e.d.) nu gewoon als on-the-road/reis hoofdtelefoons.

Rembull1980
21 juni 2010, 13:24
Let wel op met hoofdtelefoon + versterker = hard zetten. Gehoorschade heb je zo opgelopen. Een Sennhieser is altijd bijna een van de beste keuzes. Vooral de HD of hoger segment.

vidar
21 juni 2010, 14:52
Hoewel het 2e deel van de vraag van de TS uitgebreid wordt beantwoord denk ik dat zijn eigenlijke vraag daardoor wat ondergesneeuwd raakt:


...nou zie ik van alles staan op deze forums en andere forums dat je juist het beste een goedkoop knakending moet kopen vanwege juiste geluidsweergave. Nou ben ik het daar soms wel mee eens omdat je vaak bij de duurdere koptelefoons teveel bass hebt...

Oftewel, klopt het dat duurdere hoofdtelefoons (over het algemeen) teveel bas hebben voor gebruik met gitaar en je dus beter een cheapass ding kan kopen. Ik ben stellig van mening van niet. Juist de hoofdtelefoons in het tussen segment (zeg maar tussen de 50 100 euro) hebben vaak een versterkte basweergave omdat de doelgroep daarvoor de wat minder kritische muziekliefhebber is die van een goed vol (eigenlijk bassig geluid) houdt. De hoofdtelefoons in de prijsklasse daarboven zijn juist ontworpen voor een zo gebalnceerd mogelijke geluidsweergave (wat niet wil zeggen dat ze die altijd verwerkelijken, vaak wel) en om zo goed mogelijk de details in het geluid weer te geven.

Daarom hangt het er vooral vanaf wat voor hoofdtelefoonaansluiting je gebruikt. Is het die van je versterker? Dan zou ik inderdaad geen moeite doen om een dure hoofdtelefoon te kopen die je in alle detail laat horen wat er (waarschijnlijk) uit die hoofdtelefoonuitgang komt: Crap.

Is het echter een of andere degelijke moddelingbak met een goede speakermoddeling op de koptelefoonuitgang (iets als een niewere pod of zelfs axe-fx achtig spul) dan gaan je oren je dankbaar zijn voor die goede, duurdere koptelefoon. Zeker als je hem ook nog gaat gebruiken voor je mp3/cd/platenspeler!

kortom, de kwaliteit koptelefoon die wenselijk is hangt ook af van de kwaliteit van het signaal dat je erin stuurt: een lelijk midlaag heavy ongefilterde aftakking van de eindtrap gaat in een Sennheiser HD650 (bijv.) niet ineens prachtig gebalanceerd klinken, die laat het juist in z'n volle naarheid op je trommelvliezen afkomen. Is het echter een hoogwaardig signaal, dan gaat je HD650 (opnieuw maar een voorbeeld) het niet, zoals goedkopere hoofdtelefoons, degraderen.

Ikzelf heb een AKG K271 waar ik erg blij mee ben. Die geeft een mooie gebalanceerde weergave voor een normale prijs (125 e oid) gebruik hem trouwens nooit voor gitaar ivm het (gelukkig!) ontbreken van een hoofdtelefoonuitgang op mn amp.
Succes met je zoektocht!

Roeland87
21 juni 2010, 16:39
Ben het eens met de bovenstaand post, juist de goedkopere koptelefoons hebben vaak een lompe bass boost want dat laat alles net even wat "stoerder" overkomen.

Heb zelf een sennheiser hd 555, een open systeem hoofdtelefoon waardoor de bas niet zo dof overkomt. Wel iets meer geluid voor de buitenwereld maar ik gebruik hem dan ook niet in de trein e.d., daar heb ik dopjes voor. Die hd 555 zit trouwens enorm fijn, wel een kleine investering (geen 300e, dat dan weer niet).

Jordii
21 juni 2010, 16:45
Ik ben ook erg positief over mijn Sennheiser, het is een iets duurder model (40-50 euro). De Sennheiser PX 100.

Gearjunkie
21 juni 2010, 22:16
Ik ben ook erg positief over mijn Sennheiser, het is een iets duurder model (40-50 euro). De Sennheiser PX 100.

Wat sommigen dan juist goedkoop vinden... ;)

RS-Rik
22 juni 2010, 00:04
Sennheiser 555 en 595 lijken erg veel op elkaar.

Ik heb een Blackstar HT5 combo en daarop zit godzijdank een koptelefoonaansluiting, en over de 595 klinkt dat echt heel goed. Of ik m op de speaker zet of via koptelefoon speel, het is wel n beetje anders qua beleving maar niet echt qua geluid. Hij kan enorm veel distortion hebben, cheape speakers willen nog wel eens afhaken als ik the black keys draai en daarop gelijk met zware fuzz meespeel, met mijn koptelefoon nergens last van..


Kijk even naar de impedantie van de koptelefoon. Duurdere hebben vaan een hogere impendantie (595 60 ohm, maar de 650 en 800 300 ohm geloof ik) de 595 kan op de ipod en je pc, een 650 of 800 niet of nauwelijks.

iwamoto
22 juni 2010, 00:17
Kijk je nou niet stuk op Sennheiser, ik ben van alles Sennheiser overgestapt op alles AKG en ik heb er echt geen spijt van, het nadeel vond ik van Sennheiser dat ze altijd overdreven veel bas tonen hebben en qua kwaliteit gewoon iets minder, en bij AKG is dat wat meer gebalanceerd en is alles wat steviger.

en bijv. de K271 MKII die ik hier heb heeft ook lekker grote schelpen:
http://www.djdeals.com/images/equipment/akgK271STUDIO.jpg

Madcow
22 juni 2010, 14:41
+1 voor Sennheiser. Me opa heeft er een, ooit gekocht in de jaren 70 geloof ik. Doet het nog steeds, maar het schuim is wel aan het afbrokkelen haha

Johannes
22 juni 2010, 14:47
Beyerdynamic DT 770 PRO onverwoestbaar en fantastisch geluid en comfort. http://www.thomann.de/nl/beyerdynamic_dt770pro.htm Wat mij betreft elke van de 144 euro waard.

Jordii
22 juni 2010, 18:43
Ik zou gewoon wat uitproberen, zo heb ik die van mij ook gekocht. Er hingen veel koptelefoons van een paar tientjes die goed klonken. (IMO)

MjS
22 juni 2010, 19:44
Beyerdynamic DT 770 PRO onverwoestbaar en fantastisch geluid en comfort. http://www.thomann.de/nl/beyerdynamic_dt770pro.htm Wat mij betreft elke van de 144 euro waard.

+1, heb 'm ook en ben er erg tevreden mee.

richwoodplayer
22 juni 2010, 22:06
k heb een sennheiser HD 202, sluit beter af dan de 201, 3 meter snoer erbij, kan je nog relaxed zitten ook.
dus ik zou zeggen, als het dan toch een sennheiser van rond de 20/30 euro word, neem dan de HD202 ipv de 201