PDA

View Full Version : Fender '63 Reverb Unit



blindmouse
20 juni 2010, 13:56
Ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Blonde Reissue Fender '63 Reverb Unit uit 1994 (augustus -de tube chart heeft de geschreven code: EH). Ik schijn de derde eigenaar te wezen. De eerste heeft gemeend het flat logo te moeten vervangen door een MADE IN U.S.A. exemplaar, maar goed ik had nog een Reissue Tail Logo liggen, dus dat er maar opgezet. De blonde units zijn schijnt niet zo lang gemaakt. Dit exemplaar wijkt daarbij ook nog eens af van de in de catalogi uit dit tijd afgebeelde blonde units. Die hebben een bruin leren handgreep en oxblood grilldoek. De mijne heeft een black tolex handgreep en reissue wheat doek. Daarbij is het het 45 graden gedraaid, dus ligt als het ware op zijn kant. Er is geen enkele aanwijzing dat handgreep en doek er later zijn opgezet! Ik heb al heel wat gerommel wat dat betreft gezien! Fender week wel vaker af. Het uiterlijk komt nu precies overeen met een outboard reverb zoals die te zien is op pagina 200 van Teagle and Sprung's 'Fender Amps'. Ik heb de 6V6 vervangen door een NOS Sylvania 6K6, voor heb ik een Philips ECC83 en een JJ 12AT7 geplaatst. C10 heb ik vervangen met een 500pF silver mica. Een wereld van verschil!!! In Service Manual die ik heb gedownload is sprake van CR5&6 als veiligheidsmaatregel tegen eventuele schokken. In mijn unit zitten deze niet. Ik maak mij daar niet echt druk over. Het apparaat klinkt als een klok. Leuk bij mijn Champ en Musicmaster Bass Amp. Heeft iemand een idee waar deze Reverb Units werden geproduceerd?

Ik hoop dat deze discussie niet naar effecten wordt verplaatst. De '63 Reverb Unit is op de keper beschouwd toch bijna een amp? Ja toch!

Chris Winsemius
20 juni 2010, 14:09
Werden in de usa gemaakt als ik me niet vergis.

Circuit is idd. "meer dan een Champ qua parts" maar het blijft wel een effekt ;)