PDA

View Full Version : Waarde van Musima gitaar.



Vadim
19 juni 2010, 20:13
Ik zit net wat te speuren op marktplaats en dan kom ik ineens dit (http://link.marktplaats.nl/355510784) tegen. Echt een prachtige gitaar, naar mijn mening. Het lijkt me heel vet om zo'n gitaar te versterken met een goed microfoontje en er dan lekker op jazzen. Maar hoeveel is zoiets ongeveer waard en is het ook van kwaliteit. Ik had al wel gevonden dat het om een oost-duitse gitaar gaat en dat daar wel wat goede zijn gemaakt, maar over deze specifieke gitaar kon ik niks vinden.

Groet, Vadim.

wietse
19 juni 2010, 20:35
wat de gek er voor geeft, dit is een gelamineerde gitaar met een geschroefde hals, jawel geschroefd met 1 centrale schroef in de hiel.
een budget jazzer dus.
kan best goed spelen en klinken maar heeft nu eenmaal het oostduitse stigma, oostduits=troep, gaat niet altijd op maar wel vaak.
de verkoper denkt waarschijnlijk een dure gitaar te hebben met de standaard term van de kenner weet wat hij waarde is.
helaas voor hem ben ik aardig thuis in dit spul en de waarde zit rond de 100/150 euro, meer niet.
ikzelf zou niet meer dan 60 euro voor zoiets geven, maar goed zulk spul is bij mij voor de handel, en dan verkoop ik ze door voor een 85 euro, nadat ik hem geheel afgesteld en van nieuwe snaren voorzien heb.

Saf
19 juni 2010, 20:55
als je gaat kijken let dan goed op de hals. deze gitaren hebben vaak geen halspen dus als er iets met de hals is is het vaak erg lastig te verhelpen.

Tupelo
20 juni 2010, 14:38
Voor 60 euro is het best een leuk dingetje om mee aan het strand of in het park te crashen.
Hoef je niet zuinig op te zijn en 't heb wat meer mojo dan wat er verder binnen het budget valt.

Vadim
20 juni 2010, 21:31
Hmm voor een eurootje of zestig wil ik hem ook wel aan de muur hangen. 't Is echt een mooi ding wel.