PDA

View Full Version : Eigen werk, nieuwe poging



veno
19 juni 2010, 01:06
Ik heb al eerder wat gepost om wat muziek van mij te laten beoordelen, ik kreeg o.a. het volgende commentaar:


Knap werk. Klinkt erg goed maar wel druk. Ik ben een enorme liefhebber van symfo/prog-rock, maar 6 minuten hier naar te luisteren is gewoon te druk en verveelt snel.

Hierbij een nieuwe poging, nieuw nummer. Deze keer is het 'maar' 2:55 minuten.
Ik hoop dat het deze keer minder druk is, ik heb in ieder geval minder gitaar partijen als opvulling gebruikt en ben zuinig geweest met de effecten.

http://www.youtube.com/watch?v=VV0gnlscURk

Zelf ben ik er redelijk tevreden over (binnen mijn mogelijkheden), maar opbouwende kritiek is altijd welkom.

stratie
20 juni 2010, 12:50
Wow...wat een berg geluid,

Ik vind je gitaar sound echt heel lelijk, sorry. Je hebt er iets van een hele dikke chorus overheen gegooit ofzo en een heeeeeeeel veel reverb. En vind het ook een beetje veel allemaal.

Probeer volgende keer een andere gitaar sound, en iets minder geluiden allemaal. Probeer wat meer dynamiek te maken. Nu is het allemaal vol gas, en geen pieken en dalen.

:makeup:

veno
21 juni 2010, 16:49
Wow...wat een berg geluid,

Ik vind je gitaar sound echt heel lelijk, sorry. Je hebt er iets van een hele dikke chorus overheen gegooit ofzo en een heeeeeeeel veel reverb. En vind het ook een beetje veel allemaal.

Probeer volgende keer een andere gitaar sound, en iets minder geluiden allemaal. Probeer wat meer dynamiek te maken. Nu is het allemaal vol gas, en geen pieken en dalen.

:makeup:

Oke, bedankt voor je reactie :ok:.
Ik heb nog eens kritisch geluisterd en je hebt gelijk. Ik zal proberen hier rekening mee te houden.
Dat van die reverb is mijn eigen schuld, ik heb het op mijn GT6 op stand 2/3 staan (net als de delay), dus dat valt wel mee, alleen op mijn BR600 heb ik een effect gekozen waar ook reverb op zit. En reverb maal reverb is heeeeel veel reverb.
Voortaan zal ik mijn opnames eerst nog een keer vergelijken met andere muziek om een betere referentie te hebben (dit wist ik al, maar ben blijkbaar toch eigenwijs).

Fenderfan
24 juni 2010, 11:19
De kunst van het weglaten moet idd nog uitgevonden worden.
Volgens mij verzuip je in je eigen opname mogelijkheden. Met andere woorden: Teveel speelgoed.

Neem een simpele basis, neem die op en voeg toe. Denk er goed over na wat je wil toevoegen. Zoiets hoeft niet in 1 dag klaar neem ik aan.

Rakker
25 juni 2010, 03:23
Doet mij denken aan zo'n typische jaren '80 schoolvideo :seriousf:

veno
25 juni 2010, 09:15
De kunst van het weglaten moet idd nog uitgevonden worden.
Volgens mij verzuip je in je eigen opname mogelijkheden. Met andere woorden: Teveel speelgoed.

Neem een simpele basis, neem die op en voeg toe. Denk er goed over na wat je wil toevoegen. Zoiets hoeft niet in 1 dag klaar neem ik aan.

Ik geef toe dat ik het gewoon leuk vindt om lekker te klooien met alle mogelijkheden die er zijn, waarschijnlijk vindt ik het hele proces van een idee hebben, het opnemen, het mixen het leukste wat er is. En dat het eindresultaat dan niet altijd van topkwaliteit is, dat is jammer maar het is zoals het is.
Gelukkig hoef ik er niet van te leven :seriousf:
Maar uiteindelijk zal ook ik de kunst van het weglaten wel leren. Waarschijnlijk zal dat op het moment zijn dat ik zelf vindt dat ik qua gitaarspel op een nivo ben gekomen dat ik alle toeters en bellen niet meer nodig heb.


Doet mij denken aan zo'n typische jaren '80 schoolvideo :seriousf:

Je hebt nog gelijk ook :soul:

Stijn_fi
25 juni 2010, 12:45
Opzich klinkt de muziek zelf nog best aardig, alleen verkloten de geluiden het een beetje, zoals al eerder gezegd is. Wel leuk concept, ritme.

veno
11 juli 2010, 11:35
Hierbij een nieuwe poging, compleet met jaren 80 school video ;)

http://www.youtube.com/watch?v=X6jB2xsyoTc

Deze keer heb ik gelet op het gebruik van reverb en andere toeters en bellen. Alleen is het me (weer) niet gelukt om rond de 3 minuten te blijven.

Geef maar aan wat je er van vindt, opbouwende kritiek is altijd welkom

Mitch
11 juli 2010, 12:52
Mag ik het filmpje gebruiken als referentie waarom ik het scheurgeluid uit een GT6 zo lelijk vind? :D
Sorry, flauw, maar de lead sound is op deze manier niet echt een 'binnenkomer', het schrikt eerder af. Misschien dat de sound al wat aan de scherpe kant is en dat de Youtube compressie/sound verschraling de rest doet om het cirkelzaag effect af te maken.
De mix is overigens honderd keer beter dan het eerste filmpje. Goede ontwikkeling! Muzikaal is het ook dik voor elkaar en interessant.

veno
14 juli 2010, 09:01
Mag ik het filmpje gebruiken als referentie waarom ik het scheurgeluid uit een GT6 zo lelijk vind? :D
Sorry, flauw, maar de lead sound is op deze manier niet echt een 'binnenkomer', het schrikt eerder af. Misschien dat de sound al wat aan de scherpe kant is en dat de Youtube compressie/sound verschraling de rest doet om het cirkelzaag effect af te maken.
De mix is overigens honderd keer beter dan het eerste filmpje. Goede ontwikkeling! Muzikaal is het ook dik voor elkaar en interessant.

Mitch, nog bedankt voor je reactie
Natuurlijk mag het als referentie gebruikt worden, geen probleem ;). Ik moet je gelijk geven wat betreft de lead sound (het helpt wel tegen de muggen), het ligt jammer genoeg niet aan Youtube.
Maar dat is alleen maar een stimulans om het te verbeteren. En het voordeel is dat het alleen maar beter kan:seriousf:

Ik ben al bezig geweest om mijn TS7 tubescreamer te koppelen aan mijn GT6 en volgens mij klinkt het al een stuk beter. Overigens ben ik daarna bezig geweest om dezelfde sound uit mijn GT6 te krijgen, en dat was verrassend eenvoudig. Dus het ligt gewoon aan mij.
Maar voordat ik de vlag ga uithangen ga ik eerst wat proef opnames maken, misschien denk ik er straks anders over.

Fenderfan
19 juli 2010, 11:37
Veno,

Wat ik een beetje raar vind is dat je zegt dat je het met de kritiek eens bent, wat betreft het geluid.
Zorg dan dat je het goed maakt voordat je het post zou ik zeggen. Je weet het tenslotte zelf;)

Je gitaargeluid is idd k#T. Je bass geluid is niet bassig en zuiver en je loopt niet synchroon op een aantal momenten.
Nog maar een poging doen zou ik zeggen.

veno
19 juli 2010, 14:17
Veno,

Wat ik een beetje raar vind is dat je zegt dat je het met de kritiek eens bent, wat betreft het geluid.
Zorg dan dat je het goed maakt voordat je het post zou ik zeggen. Je weet het tenslotte zelf;)

Je gitaargeluid is idd k#T. Je bass geluid is niet bassig en zuiver en je loopt niet synchroon op een aantal momenten.
Nog maar een poging doen zou ik zeggen.

Aangezien ik het allemaal zelf in elkaar flans (is dat goed Nederlands?) heb ik gewoon een klankbord nodig om te weten of het een beetje klinkt. Ik ben vaak niet in staat om objectief naar mijn eigen opnames te luisteren. Er zijn veel dingen waar ik op moet letten, het nummer op zich, alle bas/gitaar partijen, het geluid van de afzonderlijke instrumenten, de mix enz, enz.
Op het moment dat ik iets post heb ik heus wel mijn best gedaan om het goed te laten klinken binnen de mogelijkheden die ik heb (budget, apparatuur, talent). Hopelijk zit er ook vooruitgang in.

Wat betreft het gitaar geluid (dit zou ik eigenlijk niet moeten zeggen), daar ben ik op een avond toch een uurtje of 3 mee bezig geweest, en na die 3 uur was ik er best tevreden mee. Als ik dan achteraf kritiek op krijg, en ik er nog een keer naar luister, dan moet ik diegene toch gelijk geven, het klinkt niet. Nu is het wel zo dat als je één instrument via een koptelefoon hoort anders klinkt als dat het een onderdeel ik van alle instrumenten.

Als je iets post, dat weet je dat je kritiek kan krijgen, en daar heb ik ook geen moeite mee. En als iemand gelijk heeft, dan heeft hij gelijk. Ik probeer er wel wat van te leren, ik heb zeker bruikbare tips gehad.
Zo ga ik nu bv een keer serieus luisteren naar de bas om te kijken wat je bedoelt met 'het bass geluid is niet bassig'.
Maar als iemand het afkraakt omdat het zijn smaak niet is, daar kan ik weinig mee en haal ik mijn schouders op.

Maar goed, om een lang verhaal uit te breiden....
Ik ben bezig met een nieuwe opname, ik ben bezig geweest met mijn gitaar geluid, ik ga dus aan de slag met mijn bas geluid. En binnenkort ga ik weer wat posten en jullie mening nog een keer vragen.