PDA

View Full Version : Mesa, marshall of orange



timeyy
18 juni 2010, 22:07
Hallo,

Na mijn vakantiejob in juli heb ik genoeg geld gespaard voor een nieuwe versterker.
Nu speel ik met een Marshall mg100dfx in een band, ik zou deze graag vervangen door een lampen versterker. De stijl die ik speel is rock: the scabs, coldplay, ficher z, absynthe minded, green day, kings of leon,... maar ik probeer ook dingen zoals metallica, pearl jam, black sabbath,...
Ik twijfel tussen de volgende versterkers:
- Mesa Boogie - express 5:50
- Marshall JVM410 combo
- Orange rockerverb
Deze versterkers ga ik gaan testen na mijn examens.
Wat denken jullie? Wat weten jullie over deze versterkers? Voor en nadelen? Eventueel andere versterkers die ik zeker de kans moet geven? Ik zou wel een combo willen.

Grtz

RoelSmoel
18 juni 2010, 22:40
Jeeeeeeee Veeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeM :blast:

Henri H
18 juni 2010, 23:18
Ga ze gewoon zelf testen, zijn alle drie zeer gewaardeerde versterkers.
Ook zijn ze waarschijnlijk alle drie evt. weer redelijk goed te verkopen, mocht je er genoeg van hebben.

Jorikjet
18 juni 2010, 23:29
ik heb een rockerverb 50, distortion erg goed (speel op een les paul), maar clean valtie wat tegen, en reageert ook niet zo super goed op (drive/distortion)pedalen (mijn twin doet dit beter).

clean klinktie als een distortion kanaal zonder distortion (beschrijving klinkt raar ja). bij 50% distortion is het distortion er niet goed af te draaien met volume. maarrrrrrrr de distortion is natuurlijk wel erg bruut en erg vet......! wel een one-trick-pony.

(wow veel tussen haakes)

AART
19 juni 2010, 00:06
De bands die je opnoemt neigen in mijn ogen allemaal naar een Marshallsound op een enkeling na. Ik zou er eens goed voor gaan zitten en de amps testen wanneer mogelijk. De JVM lijkt me in ieder geval een lekker veelzijdige kandidaat, de mesa is wat beperkter.

JeroenP
19 juni 2010, 01:54
Een aanrader is een jtm45 met een distortion pedaal. Zo kan je ook nog eens wat afwisselen. Clean is hij, naar mijn mening, de beste marshall die er bestaat. Bovendien slikt hij ieder pedaal. Je kan er alles uitkrijgen! Nadeel is wel dat als je de "natuurlijke" crunch wilt, hij erg hard moet staan.

kidrock
19 juni 2010, 11:10
Gezien de verschillende stijlen die je speelt, zou ik voor een JVM gaan, maar wel zo verstandig om ze naast elkaar te horen.

Thiez
19 juni 2010, 11:21
Ik vond JVM wat te veelzijdig denk ik. Ik kreeg hem niet echt lekker ingesteld maar ik ben meer van simpelheid.

Wat dat betreft vind ik DSL of TSL fijner. Misschien ook even testen als je toch bezig bent ;)

Mr. Dynamite
19 juni 2010, 13:25
De rocker verb vind ik eeen heuul gaaf versterkertje, wel iets donker gevoiced maar och. ;)
De JVM vond ik maar niets, veels te veel knopjes en dingetjes. De mesa heb ik nooit geprobeerd

Rutger Molenberghs
19 juni 2010, 14:57
Het zijn drie zeer verschillende versterkers, dus test ze allemaal eens uit.
De JVM is trouwens veel minder ingewikkeld dan hij lijkt. Er staan veel knopjes op, maar hij heeft dan ook vier kanalen. Als je het per kanaal bekijkt, dan werkt het net zoals een andere versterker.
Moest je trouwens voor de JVM gaan, test dan ook eens de head. Ik vond de open back van de combo beduidend minder. En die combo weegt 35kg! Met een head + cab zal het niet minder zijn, maar dat kan je in twee keer verplaatsen.

Bijl
20 juni 2010, 00:48
Heeft iedereen die hier een JVM adviseert wel eens gehoord hoe die Mesa 5:50 klinkt?

De topicstarter overweegt deze ook, ZEKER proberen! Gruwelijk goede versterker en de hoge aanschafprijs absoluut waard.

AART
20 juni 2010, 00:50
Heeft iedereen die hier een JVM adviseert wel eens gehoord hoe die Mesa 5:50 klinkt?

De topicstarter overweegt deze ook, ZEKER proberen! Gruwelijk goede versterker en de hoge aanschafprijs absoluut waard.

Ik vond hem beter dan de F-50 waar het de opvolger van is, maar ik adviseer hem als hij per se een mesa wil eerder een 2ehandse DC 5. Goedkoper en meer karakter imo. Niet dat de 5:50 slecht is, zeer zeker niet, maar voor de nieuwprijs heb je 2ehands een topmodel (Rectifier of Mark IV), en dan is de keus mij duidelijk.

Bovendien heb ik het idee dat de TS meer opzoek is naar een Marshallsound. Het beste advies is daarom om eens goed te gaan testen en te kijken wat je persoonlijk het meeste aanspreekt.

Shaggy
20 juni 2010, 03:09
De mesa heb ik ook gehoord, maar dan de kleinere broertje ervan, de 5:25 ?. Die klonk goed en is veelzijdig.

Ik zou zeggen de marshall, die rockt wat meer. De mesa gaat ook voor clean, funk en jazz.

Die orange ken ik niet, maar eerlijk gezegd moet ik de eerste orange nog tegenkomen die ik clean ook goed vind klinken.

timeyy
20 juni 2010, 10:28
Hallo,

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Gisteren de Mesa gaan testen, en ik was onder de indruk! Natuurlijk ben ik nog een groentje... Ik moet wel eerlijk zijn, khad al een boontje voor mesa, tis er niet op achteruit gegaan...

Vrijdag ga ik nog eens de marshall en de orange testen. Maar na alles dat ik hier lees over de orange, denk ik toch niet dat het een orange zal worden... Ik zou toch graag een zeer mooie clean sound hebben, voor onze eigen nummer is dit toch wel belangrijk.


Grtz

Icarvs
20 juni 2010, 12:21
Ik zou gewoon naar de muziekwinkel gaan en ze allemaal uitproberen.
Ikzelf vind de orange wel een mooie clean hebben. Wat voller tegenover de marshall die wat cleaner/dunner klinkt.

Henri H
20 juni 2010, 13:38
Ik adviseer het in veel topics tot vervelens toe misschien, maar ik zou ook 's kijken naar een Mesa Boogie Stiletto.
Zeker als je van een goeie clean houdt, en een lekkere Marshall scheur met ballen.
Met een tubescreamer-achtig pedaal heb je je Metallica-sound binnen handbereik.
De top-versie is al een poosje in de aanbieding bij Maxguitarsore (http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=5519), ook voor thuis zeer bruikbaar.
Ik gebruik hem i.c.m. een Marshall 1936 cab met G12-65 speakers, en vind het een geweldige versterker.
Ik speel ongeveer hetzelfde repertoire als jij.

timeyy
20 juni 2010, 14:59
Bedankt voor de tip!
Ik ga er zeker rekening mee houden, kgaan er mij over informeren en proberen te testen.
Ik zie wel dat direct een stukje duurder is dan de express... En zeker dan de Marshalls...

Grtz

universe777
20 juni 2010, 16:27
Bij feedback kost de stiletto II hetzelfde als de I bij Max..
Volgens een paar kennissen van me die beide hebben geprobeerd (en de I al hebben) is de II zeer de moeite waard.
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/mesa-boogie/stiletto-deuce-ii-snakeskin

Henri H
20 juni 2010, 22:35
Het schijnt dat de Fluid Drive v.d. Stage II wat beter is, maar ik gebruik gewoon bijna altijd de Tite Gain, die van zichzelf al aardig wat gain heeft.
Ik heb echter ook al mensen gehoord die de Stage I beter vonden.
Ik kan er niet over oordelen, ken alleen de Stage I.

Ik dacht dat je overwoog om de JVM410C (Combo) te kopen?
Die is iets duurder dan de Stiletto-head.
Als je bij de Stiletto dan nog een 1936 kastje koopt voor rond de €200,- ben je al met al een paar tientjes duurder uit, en heb je naar mijn mening (eigen ervaring, heb de JVM410H 2 jaar lang gehad) een beter klinkende versterker.

Ik heb de JVM Combo ook eventjes getest, maar vond het eigenlijk maar niks, geen ballen, en ronduit een slecht geluid.
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben gehad met de speakers die in de combo zaten, misschien ook i.c.m. open back.
Ik gebruik mijn 1936 echter ook met 1/3 open back, en dat bevalt me prima.
Er wordt gezegd dat vooral V30's niet goed combineren met een open back kast, maar dat zul je allemaal zelf moeten gaan ondervinden.

Bijl
21 juni 2010, 12:04
Hallo,

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Gisteren de Mesa gaan testen, en ik was onder de indruk! Natuurlijk ben ik nog een groentje... Ik moet wel eerlijk zijn, khad al een boontje voor mesa, tis er niet op achteruit gegaan...

Vrijdag ga ik nog eens de marshall en de orange testen. Maar na alles dat ik hier lees over de orange, denk ik toch niet dat het een orange zal worden... Ik zou toch graag een zeer mooie clean sound hebben, voor onze eigen nummer is dit toch wel belangrijk.
Grtz

Als je budget het toelaat zou ik ook zeker die Stiletto top bij Feedback even proberen, een beter prijs/kwaliteit verhouding vind je nergens denk ik.

Als je alles van Coldplay tot Metallica wil spelen ben je met een Mesa beter af denk ik. Een Mesa heeft een veel mooier clean dan een Marshall en Metallica gebruikt zelf ook Mesa's.