PDA

View Full Version : semi hollowbody



larahoun
18 juni 2010, 19:31
Ik heb sinds jaren geen gitaar aangeraakt te hebben (bijna dan) weer eens een gitaar gekocht.

Het is een ES335-model van Aria pro II.

Onversterkt klinkt de gitaar eigenlijk boven verwachting: de gebruikte constructie en houtsoorten zijn zo slecht nog niet.

Een van de toonregelaars kraakt alleen.

Mijn Vraag:

Moet de hele elektronica worden gedemonteerd door een van de element-gaten?
Ik ben fender en gibson solidbodies gewend en daar zit alles keurig achter plastic plaatjes.

Iemand raad?

vulvasonic
18 juni 2010, 19:37
Ik geloof dat de bedrading inderdaad via het elementgat moet worden geïnstalleerd. Een behoorlijk priegelig werkje.

larahoun
18 juni 2010, 20:12
Dat lijkt me ook, dus ik denk: ik vraag even na...

Plant
18 juni 2010, 22:28
Moet de hele elektronica worden gedemonteerd door een van de element-gaten?


Je bedoelt de ƒ-gaten. En ja, alles moet daar doorheen.

Little Jay
18 juni 2010, 22:53
Je bedoelt de ƒ-gaten. En ja, alles moet daar doorheen.

Misschien heeft Aria wel net als Gibson een uitsparing in het sustainblock bij het achterste element, en dan kan je inderdaad alle electronica door het elementgat installeren. Zo niet, dan zit je aan het f-gat vast (ik ben bang dat dit laatste het geval is).

Plant
18 juni 2010, 23:05
Misschien heeft Aria wel net als Gibson een uitsparing in het sustainblock bij het achterste element, en dan kan je inderdaad alle electronica door het elementgat installeren. Zo niet, dan zit je aan het f-gat vast (ik ben bang dat dit laatste het geval is).

Oh, dat wist ik niet. Ik heb bij m'n Epi Sheraton II ooit de jackaansluiting moeten vervangen. Dat deed ik dan wel door het ƒ-gat. Een gepruts, door een gebogen draad door de aansluiting mee naar binnen te trekken en dan van binnen door het ƒ-gat de boel naar buiten. Dan die gebogen draad door de nieuwe aansluiting haken en zo deze aansluiting aan de draad op zijn plaats trekken.

Ik weet niet of dat met potmeters door het sustainblock makkelijker gaat.

kunk
20 juni 2010, 20:20
Oh, dat wist ik niet. Ik heb bij m'n Epi Sheraton II ooit de jackaansluiting moeten vervangen. Dat deed ik dan wel door het ƒ-gat. Een gepruts, door een gebogen draad door de aansluiting mee naar binnen te trekken en dan van binnen door het ƒ-gat de boel naar buiten. Dan die gebogen draad door de nieuwe aansluiting haken en zo deze aansluiting aan de draad op zijn plaats trekken.

Ik weet niet of dat met potmeters door het sustainblock makkelijker gaat.

Volgens mij staan er op you tube wel filmpjes waar dit voorgedaan wordt.

larahoun
23 juni 2010, 21:06
En jawel hoor! op Youtube staan filmpjes.

Zodat anderen niet hoeven te zoeken:

http://www.youtube.com/results?search_query=change+electronics+semihollow body&aq=f

Bedankt voor de tips. Als ik wat tijd over heb ga ik het eens proberen.:metal: