PDA

View Full Version : G-major GCX switcher & groundcontrol realtime icm laptop



gitaarmark_t
18 juni 2010, 19:10
Vrienden,

Ik gebruik een G-major V2 (midi IN, OU & THRU) icm. een GCX audio-switcher en dito ground-control. Hierover 2 vragen:

1 Hoe kan ik een aantal extra ground-control switches toevoegen want je gelooft het mss. niet, ik kom er toch een paar tekort? Dat komt omdat ik meer effecten uit de G-major ook realtime aan of uit wil kunnen zetten. De GCX komt er dan toch een paar tekort omdat ik via de switcher een aantal fysieke pedalen schakel. De GCX kan je mi. icm. de G-major maar koppelen aan 1 CC. Tips?

2 En... hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de hele set-up gewoon aangesloten kan houden en toch met mijn laptop de settings in de G-major via de software kan aanpassen. De G-major heeft nl. maar 1 midi in/out en daar hangt mijn GCX aan.

Ik hoop dat iemand hier meer over weet.

Mark

ps ook effe m'n setje geupload http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70333&page=187

Liquid_Metal
20 juni 2010, 14:42
1. Je kunt een tweede GCP als slave toevoegen, waardoor je dus 16 CCs hebt. Wat je ook zou kunnen doen is een extra bord kopen met midi in/out en dat tussen je GCP en rack plaatsen. Op dat bord kun je dan ook CCs instellen. Ze veranderen alleen niet zo mooi mee als de GCP doet.
2. Bijna alle toestellen hebben MIDI in en out, dus je zou dit kunnen doen: laptop>GCP>GCX>G-Major. Of een MIDI merger aanschaffen, waardoor je van zowel je GCX als vanaf je laptop naar de GM kan.