PDA

View Full Version : Multi effecten rack



mel-aers
18 juni 2010, 14:41
Ik wil in de vakantie een multi fx rack aan gaan schaffen.

Ik ben uitgekomen op 2 merken namelijk rocktron en TC electronics.

Zou mij iemand tips kunnen geven waar ik op moet letten bij aanschaf van een FX rack omdat ik nog niet heel erg bekend ben op dit gebied.

tommus42
18 juni 2010, 20:36
Ik heb eens begrepen dat Rocktron een analoog dry-pad heeft, lijkt mij zeer nuttig. Verder kan ik er niet zoveel over zeggen, ik ken die Rocktrons niet.
Zelf ben ik erg tevreden met een TC G-sharp, maar die kan maar 1 effect tegelijk (plus eventueel galm). Verder heeft ie geen (analoge) mastervolume, vind ik een nadeel, en geen koptelefoonaansluiting. Maar de kwaliteit van het geluid vind ik erg goed.

signsofzodiac
18 juni 2010, 21:26
Zelf met veel plezier een TC M-One gebruikt. Simpel, relatief goedkoop, goede effecten, geen evidente tonesuck bemerkt. Rocktron Intellifex wordt altijd goed beoordeeld, zeker de blackface, en die zijn 2ehands goed betaalbaar.

Boogie_Man
19 juni 2010, 13:34
Hey,

Ik heb een Rocktron Xpression te koop staan ivm aanschaf GForce. Het ding werkt goed, het mag dan geen extreme kwaliteit hebben, maar kan heel veel voor de prijs.

Er staan op internet veel posts over mankementen met het apparaat (klikjes en uitvallen etc) maar deze xpression heeft dit allemaal niet!

Ik heb ook de GMajor en kan ze vergelijken. De Gmajor is vrij nutteloos zonder mixer door de tonesuck die hij heeft (de xpression is vrij transparant door analoge path). Met mixer is hij in kwaliteit van effecten misschien iets beter, maar hij heeft veel minder mogelijkheden dan de xpression.

Ik zal je mijn email adres PMen voor als je interesse hebt.

vincentvdakker
30 juli 2010, 16:03
Persoonlijk vind ik de TC Electronics prettiger dan de Rocktron spullen.
Ik heb de voodu valve gehad van Rocktron....heel veel mogelijkheden, maar niet echt praktsch om mee te werken. Net iets te veel mogelijkheden.

De Gmajor werkt veel intuitiever naar mijn gevoel. Veel effecten en ik bemerk weinig tonesuck, mits goed ingesteld en gebruik van goede kabels.
Er zitten wat extra dingen op de Gmajor die ik prettig vind zoals de mogelijkheid om de kanalen van je versterker te kiezen. Dan kun je via je midi-interface ook de kanalen op je versterker kiezen en de tuner die je er gratis bij krijgt.

Er zijn online ook wat programmaatjes te vinden waarmee je de Gmajor kunt instellen via de pc. (Moet je wel een USB/MIDI interface hebben).

Het blijft een persoonlijke kwestie, maar als je het mij vraagt zou ik gaan voor de TC Electronics, maar dan wel de Gmajor. (2e hands wel voor een goede prijs te vinden. Ik heb voor de mijn 150 euro betaald)