PDA

View Full Version : Gitaar van eBay gekocht, beetje schade, hoe kan ik dit het beste (laten) repareren?



Cue Zephyr
18 juni 2010, 02:20
Hallo mensen,

Ik heb kortgeleden een Tanglewood TBF Indiana 3/4 'mini-folk' reisgitaar gekocht van eBay. Ik kon de deal niet weerstaan aangezien er twee pick-ups waren ingebouwd (UST [merk onbekend, wellicht B-band] en magnetisch soundhole pick-up [Schaller 10/43 single coil]), en er nieuwe tuners op waren gezet (Schaller). Nou, ik weet wel zeker dat ik geld heb uitgespaard door geen nieuwe van bijvoorbeeld Eagle Music te kopen, maar het ding heeft een klein beetje schade van het niet voorzichtig genoeg installeren van een van de output jacks door de vorige eigenaar.
Zie hier een foto:
http://i289.photobucket.com/albums/ll229/Dusky1991/127_0081.jpg
Ik was van plan deze naar Luthier's Gitaren in Den Bosch te brengen, en dit daar laten repareren, maar ik dacht, wellicht kan het nog ergens anders, of op een andere manier, andere oplossing, weet ik het.

Laat het me maar weten.
Alvast bedankt.
CZ

Muzieknono
18 juni 2010, 06:50
Dit lijkt me toch wel zeer slecht zelf in elkaar geklungeld, ik zou naar een goede luthier gaan anders wordt het probleem wellicht nog erger.
Mvgr. Dirk Jan :B

Cue Zephyr
18 juni 2010, 15:21
Ik weet alleen Luthier's Gitaren in Den Bosch, weet iemand nog een andere plek in omgeving Eindhoven?

--=HANS=--
18 juni 2010, 15:40
Ik weet alleen Luthier's Gitaren in Den Bosch, weet iemand nog een andere plek in omgeving Eindhoven?

Bij Luthiers zit je goed, ik zou niet verder zoeken.

Morio66
18 juni 2010, 16:10
http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/interviews/fransvanoosterhout.php3

Goeie vent, zit in Geldrop..

Ewoud Kuijt
19 juni 2010, 08:42
Wat een prutswerk!!

Cue Zephyr
19 juni 2010, 17:52
Wat een prutswerk!!

Ja he, echt vreselijk. Ik heb inmiddels een e-mail terug van Frans, ik moet 'm even komen langsbrengen voordat hij kan zeggen hoeveel het gaat kosten. Misschien doe ik dat wel even.

Hanzemannetje
19 juni 2010, 20:06
Ja zonde. Het lijkt ook wel een beetje alsof het misschien nog wel netjes was geinstalleerd, maar dat er kracht heeft gestaan op de plug (ergens mee tegenaan gelopen/gestoten), en dat die er schuin in is gedrukt. Maakt voor het resultaat niet uit, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het opzettelijk zo in elkaar is geprutst... :dontgeti:

Leuk fingerpicking gitaartje trouwens.

Cue Zephyr
19 juni 2010, 22:45
Nou, bij de beschrijving op eBay stond dat het bij het installeren is gebeurd, dus ik neem aan dat dat waar is. Ik maak me er echter niet zo'n zorgen om omdat het zit op een plek waar de gitaar niet of nauwelijks resoneert, dus het niet afdoet aan de klank.

Fenderfan
24 juni 2010, 10:15
[QUOTE=Hanzemannetje;2401341]Ja zonde. Het lijkt ook wel een beetje alsof het misschien nog wel netjes was geinstalleerd, maar dat er kracht heeft gestaan op de plug (ergens mee tegenaan gelopen/gestoten), en dat die er schuin in is gedrukt. Maakt voor het resultaat niet uit, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het opzettelijk zo in elkaar is geprutst... :dontgeti:
QUOTE]

Ingeplugd op de kabel gaan staan en dan weglopen heet dat phenomeen;)