PDA

View Full Version : Nieuwe delay (pedaalvorm)



Don Olivier
18 juni 2010, 00:19
Ik ga op zoek naar een delay in pedaal vorm. Wordt het zeulen met een 19'' rack zat ;)

Welk pedaal kunnen jullie me aanraden?

De Daimond Memory Lane klinkt goed.
Een EH memory man hoef ik niet meer. Paar gehad gingen steeds stuk.
Een eventide vind ik TE groot en teveel knoppen.
Boss DD20 vind ik ook te groot en teveel knoppen

Persoonlijk denk ik aan de TC Nova Delay, maar misschien zie ik beter klinkende over het hoofd? Is de TC eigenlijk true bypass?

Andere suggesties wellicht?

Alvast bedankt!

tomdiedom
18 juni 2010, 00:47
true bypass, true schmypass. Als jij die tc lekker vind klinken is het toch makkelijk? Misschien moet je alleen de nova vs de repeater testen.
Nova meer mogelijkheden, repeater goedkoper, minder functies, maar zelfde klank.

Erikt
18 juni 2010, 01:13
En de T-Rex Replica ff checken. Ik ben er blij mee!

Nielsje
18 juni 2010, 01:16
Misschien moet je even omschrijven wat voor sound je zoekt?

Zelf vind ik de mmdlx juist heerlijk, de mijne heeft dan wel een D_H behandeling gehad, dwz dat 'ie niet om de haverklap uitvalt :D

De replica zou ik juist links laten liggen, klinkt niet echt fijn. Wel koel met de taptempo en schakelbare triplets (toch?).

Il_Falco
18 juni 2010, 07:35
gewoon in het rond gegooid: HArdwire DL-8, digitech De-7, boss DD-x en marshall echohead.

guitarkid
18 juni 2010, 08:02
Misschien moet je alleen de nova vs de repeater testen.
Nova meer mogelijkheden, repeater goedkoper, minder functies, maar zelfde klank.

+1. Heb ook een Repeater en die doet alles wat ik van een delay verwacht. Directe toegang tot de tap-functie via je voet of via je gitaar (erg handig op het podium), voldoende delaytijd, genoeg type delays, dry kill en een prima prijs.
Keuze tussen twee "mute-functies", dus of de delay wordt gemute of het send-signaal, zodat de delay uitklinkt. Solide behuizing en prettige switches
Wel een beetje "hi tech" vormgeving, maar vooruit....

Gr. C.

Don Olivier
18 juni 2010, 09:09
Ok dan wordt het waarschijnlijk de Nova of de repeater.

Over die repeater: is dat een uitgeklede versie van de Nova?
Is de modulatie functie evengoed als de Nova?

Ik hoef geen tap tempo, eigenlijk gewoon 1 goede pre set, is wat mij betreft genoeg!

Rick trodat
18 juni 2010, 09:29
Check ook de malekko ekko 616. Zeeeeeeeeeeeeeeeer goed pedaal.

guitarkid
18 juni 2010, 09:33
Ok dan wordt het waarschijnlijk de Nova of de repeater.

Over die repeater: is dat een uitgeklede versie van de Nova?
Is de modulatie functie evengoed als de Nova?

Ik hoef geen tap tempo, eigenlijk gewoon 1 goede pre set, is wat mij betreft genoeg!

Ik neem aan dat je de Nova Delay dan bedoelt, naast de Repeater.
Ik ken de modulatie-functie van de Nova Delay niet, maar gebruik 'm ook niet op mijn Repeater. Ik begrijp van de site van TC dat je de Repeater wel kunt zien als een "light"-versie van de Delay, maar de Repeater heeft ook nog wat ander mogelijheden. Ze hebben sowieso overigens beide wel de tap-functie.
Vind ik ideaal en was voor mij een voorwaarde voor de nieuwe delay.
Zeker één waarbij je niet eerst het pedaal twee seconden moet inhouden (Boss, Digitech...)

Voor specs toch even naar de TC site..?

Overigens, als je het met één preset af kunt, moet je misschien toch naar een eenvoudiger (en goedkopere) delay gaan kijken.....

http://www.tcelectronic.com/pedals.asp

Gr. C.

Nielsje
18 juni 2010, 09:33
Ik hoor eigenlijk nooit iemand over de subdecay echobox. Er was toch iemand op het forum die er eentje heeft?

Don Olivier
18 juni 2010, 11:14
Iemand al de Nova kunnen vergelijken met de nieuwe TC repeater?

Nielsje
18 juni 2010, 12:23
Ja, er zijn volgens mij al mensen geweest die hem hebben vergeleken. Zoekfunctie al eens aangeslingerd?