PDA

View Full Version : Fender Ultra Chorus



vintris
17 juni 2010, 23:22
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe gitaar gekocht (Hagstrom Super Swede tremar) en daarbij een tweedehands Fender Ultra Chorus. Hij klinkt helemaal super en knalt het huis uit. Maar er zitten mono fx en stereo fx in en uitgangen op de versterker. Wat kan ik daarmee? Kan ik daar een mp3 speler inpluggen of een keyboard of een microfoon om dat geluid te versterken? En waarom mono en stereo? Ik heb gewoon geen flauw idee.

Vintris

Plant
18 juni 2010, 01:48
Hoi

Welkom op het forum.

Ik heb deze versterker ook jaren gehad. Is clean erg goed, galm en chorus zijn geweldig. Distortion vond ik minder, maar daar heb ik vaker klachten over gelezen. Met name lichte vervorming is wat rasperig, het uitklinken van tonen is niet zo mooi. Zelf had ik hem met de semi-akoestische Epiphone Sheraton II gitaar. Dat matchte echt heel mooi. Ik had ook een Yamaha Pacifica strat maar die combinatie klonk echt te dun.

Die mono effekt-loop heb ik nooit gebruikt, ik weet ook niet waar die in de signaalweg zit.
Die stereo-loop zit pal voor je eindversterkers. De stereo return zit achter de volumeregelingen. Tussen send en return kun je stereo effektapparaten aansluiten. Het is een serie-loop, dus als je in de 'return' een plug steekt, koppel je intern de hele interne voorversterker los. Je kunt het dus niet als 'mengingang' o.i.d. gebruiken. En zoals net geschreven heb je als je b.v. een mp3 speler op de return aansluit geen volumeregeling daarvoor.