PDA

View Full Version : HNAD! Peavey



Ibanez666
17 juni 2010, 22:50
Ok, ik was al een tijd op zoek naar een oude hybride Peavey amp. Had mn oog op een Deuce en een Mace tot ik deze kleine vriend tegenkwam. Hij is iets groter dan mn Mesa DC-3, maar weegt wel het dubbele!

Hij gaat waarschijnlijk ook twee keer zo hard als mn Mesa, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

Specs:

2 channel, reverb, Black Widow speaker, 130W RMS(!) schakelbaar naar 32,5 watt. Solid state preamp en 4 maal 6L6GC buizen waarvan er 1 stuk is dus momenteel draait hij op de low output stand, maar ook dat gaat van huiskamer volume tot oorverdovend (en kwam niet verder dan standje 3 om dat te bereiken). Ik heb hem verder nog niet goed kunnen testen, maar het clean is heel mooi Fenderish met een Peavey sausje, en het crunch kanaal gaat van bijna clean tot blues en rock (ouderwetse).
Ik zocht naast mn Mesa ook nog een amp waar ik lekkere bluesy tot swamp rock dingen mee kon spelen en dat gaat met deze wel lukken. Het is onvoorstelbaar dat een combo van dit formaat zoveel power heeft, maar ik hou wel van wolfjes in schaapskleren. De reverb die er op zit is ook erg te pruimen. Toen ik de deal sloot dacht ik dat er geen footswitch bij zat en ik voor de zoveelste keer op zoek moest naar een switch met zon din aansluiting. Maar toen ik hem ophaalde zat hij er gewoon bij, dus ik ben blij :)

fotootje:
http://img38.imageshack.us/img38/6955/dsci6996.jpg

Mooi is anders, maar alsie maar klinkt :)

macwilliams
17 juni 2010, 23:07
Net wat je zegt, mooi is hij niet. :)


Who cares!

Ibanez666
17 juni 2010, 23:13
Net wat je zegt, mooi is hij niet. :)


Who cares!

Yup, van het weekend maar eens even flink aan te tand voelen en even een eindbuis vervangen. leuk dat hij het evengoed gewoon doet zo.

DVBAS
18 juni 2010, 12:50
Echt een skynyrd geluid zeker? Ik heb ook al naar die oudere peaveys zitten kijken, ze klinken naar het schijnt zeer goed en kosten niet zo veel meer.

Veel plezier ermee ;)

Ibanez666
18 juni 2010, 13:18
Thnx, ik heb nog niet veel kans gezien het crunch kanaal te testen, maar die ouwe rock moet wel te doen zijn :)

Ze zijn inderdaad betaalbaar, alleen superzwaar. De mace en de Deuce waar ik ook aan gedacht heb zijn helemaal niet te tillen. Komt ook door die Black Widow speaker volgens mij.

Volgens mij zijn ze goedkoop en minder gewild omdat ze zo lelijk als wat zijn. Deze versterkers klinken in ieder geval niet zoals ze er uit zien. Als je een Fender achtig clean zoekt, dan kom je hier goed mee weg. Het crunch kanaal is wel typisch Peavey, dus daar moet je van houden. Als het geluid je verder niet uitmaakt en je hebt alleen een hekel aan je buren, dan is deze amp ook ideaal :)

Ibanez666
18 juni 2010, 13:20
Zondag krijg ik trouwens een 6l6 buis en dan zal ik eens kijken wat hij dan doet :)

Ben benieuwd of er nog een behoorlijk verschil zit tussen de 32,5 watt en de 130 watt stand. Ik merk nu niets. Kan ook zijn dat hij op 3 poten loopt of omdat een van de buizen stuk is hij alleen op de low output draait.

Noctiis
18 juni 2010, 19:29
Gaaf ding! Ik heb precies die amp eens gebruikt voor CD opnames, echt een topgeluid!

Ibanez666
18 juni 2010, 20:02
Gaaf ding! Ik heb precies die amp eens gebruikt voor CD opnames, echt een topgeluid!

Thnx, hij is zeer geschikt voor blues en rock, hoewel ik het bluesgeluid prefereer.

Ik had een kapotte eindbuis nr 3.

Na wat heen en weer gemail met peavey (top service!) heb ik een manual, een schema van de amp en een schema van de footswitch (footswitch zat er gewoon bij bleek achteraf) en wat andere info heb ik buis 1 en 4 laten zitten en nummer 2 die goed was eruit gehaald. Nu heb ik dus 65 watt. Als ik de twee andere erbij doe dus 130 en als ik de low knop inschakel dus 32,5. Dus 3 amps in 1. Ook leuk om te weten dat je gewoon 2 buizen kunt verkloten bij een optreden en dan nog 65 wat over hebt :)

Hij reageert niet zo op mn volume knop als mn andere full tube amps, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het ontbreken van preamp buisjes. Daar tegenover staat wel dat hij erg aanslaggevoelig is. Ik kan dus van helemaal clean naar een lekker rock crunch door alleen maar harder aan te slaan (op het crunch kanaal). Het geluid is mooi helder en klinkt goed met mn strat. Heb hem nog niet met p90 en humbuckers geprobeerd.

heinz3110
19 juni 2010, 11:58
Hij is ook wel weer prachtig van lelijkheid. Vind het ook wel weer wat hebben, vaak gebouwd als een tank en zo ziet het er ook uit. Had zelf een deuce uit een eerdere serie . Veel plezier ermee!

Ibanez666
19 juni 2010, 12:14
Hij is ook wel weer prachtig van lelijkheid. Vind het ook wel weer wat hebben, vaak gebouwd als een tank en zo ziet het er ook uit. Had zelf een deuce uit een eerdere serie . Veel plezier ermee!

Tnx, uiteindelijk gaat het ook om de sound. Met de degelijkheid zit het wel snor, er zitten zelfs nog twee peavey buizen in. Alleen de potmeters kraken wat.
Het is vooral een leuke amp omdat hij eruit ziet als een 50 watt transistorbakkie, maar wel 130 watt buizenpower door die speaker naar buiten pompt. Hij is op halve kracht nu al gelijk aan alles wat ik tot nu toe gehad heb en straks op full power ga ik hem toch echt een keer naast een dikke Marshall toren zetten of zo. Een beetje het idee van een fiat panda met een 5 liter V8 onder de kap en dan een dikke sportauto bij de stoplichten zoekrijden. Hmmm het is fijn je af en toe weer eens 16 te voelen! :)

caliban
21 juni 2010, 16:44
Ik vind die amps er nog best wel cool uitzien, heeft hij een poweramp-in?