PDA

View Full Version : Seagull Coastline Folk of Grand



Gitaargek
17 juni 2010, 21:08
Zijn er mensen die wel is op een Seagull Grand of Folk gespeeld hebben?

Ik wil een nieuwe gitaar kopen. Het moet een Seagull zijn. Heb er zelf nu 2 en ben zeer tevreden over deze gitaren. Nu zoek ik een gitaar speciaal voor fingerstyle. Zijn deze 2 modellen zijn geschikt voor? En dan bedoel met name de klank. Dat de bass goed uitkomt.

Flipkoos
18 juni 2010, 07:10
Zeker de moeite waard!

Maar:

Zijn ze geschikt voor fingerstyle: Nou en of!

Of de bas goed uitkomt: Dit associeer ik niet direct met fingerstyle, waar er juist meer balans is tussen de verschillende snaren. Voor veel bas kies je een dreadnought...maar die is in fingerstyle nu meestal juist wat modderiger.

Als het een Seagull moet zijn: veruim je blik een heel klein beetje (binnen de zelfde 'moeder') en kijk ook naar Art & Lutherie en Simon & Patrick!

Plant
18 juni 2010, 12:47
... Als het een Seagull moet zijn: veruim je blik een heel klein beetje (binnen de zelfde 'moeder') en kijk ook naar Art & Lutherie en Simon & Patrick!

...en Garrison! Dit merk zat ook binnen deze moeder en is opgekocht door Gibson heb ik begrepen, maar als je bas zoekt moet je daar zijn.
Ik heb ooit de G20 en G30 in handen gehad in een winkel en alle andere gitaren die ik daarna probeerde klonken in vergelijking als koekblik.