PDA

View Full Version : Baan -> Geld -> Gitaar?



Quicksilver
17 juni 2010, 17:14
Ik heb afgelopen jaar bij verschillende bedrijven gesolliciteerd, maar werd niet uitgekozen of gewoon totaal niet teruggebeld/gemaild. Tot ik bij de Jumbo solliciteerde, en ik ben aangenomen! Dat word dus lekker werken deze zomer, ongeveer 30-40 uren per week.

Na die 6 weken zit ik ongeveer op €600,- en de bestemming van dat geld is misschien om geïnvesteerd te worden in een nieuwe gitaar.
Dit namelijk omdat een gitaar erbij altijd leuk is, en omdat ik waarschijnlijk weer in een bandje ga spelen. Ook ben ik gevraagd te komen spelen bij een bandje dat een 2e gitarist wil, en de gitarist van die band wil ook weer een bandje beginnen naast zijn bestaande band, waar hij mij ook misschien wel in zou willen.

Mijn huidige gitaar is een Jackson RR24, welke ik niet zomaar kan veranderen qua stemmen. Daar komt bij dat ik ook weer op gitaarles wil, en ik durf mijn RR24 niet in een gigbag te stoppen, en fietsen met die koffer is ook allesbehalve ideaal. Punt is dus dat ik er een gitaar bij wil.

Ik zat zelf wat te kijken naar de Epiphone Prophecy Custom Les Paul:
http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm

Leek mij wel een leuk modelletje, maargoed ik zou graag wat advies willen over wat voor gitaren jullie mij aanraden.
Het ene bandje speelt voornamelijk Death Metal (met name mijn RR24 voor in gedachten) en het andere bandje speelt veel rock (Green Day, Rise Against) met ook zo de wat ruigere nummers.

Wat ik dus zoek is voornamelijk een gitaar die erg goed met metal is, maar toch veelzijdig. :cheerup::ok:

G.G.
17 juni 2010, 17:28
Ff off topic:

30 a 40 uur per week. 6 weken lang en dan heb je dus €600.

Da's dus tussen de €2.50 en €3.33 netto per uur? Is het tegenwoordig echt zo erg? Is er dan niets in kassen etc. te doen? Weet nog dat ik in 1992 als 16 jarige zo'n 10 hfl. had per uur (€4.53) met komkommers plukken en toen was alles nog een heel stuk goedkoper.

Quicksilver
17 juni 2010, 17:30
Ff off topic:

30 a 40 uur per week. 6 weken lang en dan heb je dus €600.

Da's dus tussen de €2.50 en €3.33 netto per uur? Is het tegenwoordig echt zo erg? Is er dan niets in kassen etc. te doen? Weet nog dat ik in 1992 als 16 jarige zo'n 10 hfl. had per uur (€4.53) met komkommers plukken en toen was alles nog een heel stuk goedkoper.

Zolang ik nog 15 ben rond de €3,- netto en met 16 rond €3,40
En dan schijnt het nog redelijk te zijn qua salaris.

Mr_Moustache
17 juni 2010, 17:43
tsja, in stadskanaal zullen de baantjes niet voor het oprapen liggen, gok ik. 3 euro is idd wel erg weinig.

(in een tuinderij is wel lekker verdienen!)

kalmah
17 juni 2010, 17:43
Het mimimum voor mij (19) was 4.30 bruto.. dus kan wel kloppen. Desalniettemin erg droevig.

Wil je nog zo'n 'ruige' gitaar? Misschien is een allrounder voor erbij tevens wel een leuke aanvulling op je jackson? Als je zo'n Epi haalt, heb je eigenlijk 2 high gain gitaren.

marco v
17 juni 2010, 17:45
Het klinkt als een hongerloon, maar ja, die supermarkten maken gretig gebruik van minderjarigen.
Kun je deze zomer geen eieren rapen bij een boer?
Ik verdiende daar op mijn 14e 25 gulden per uur mee(voor diegene die de gulden niet kent...voorloper euro en omgerekend 12 euro per uur)

Erikt
17 juni 2010, 17:53
Ik zou er mn bed niet voor uit komen, maar je gaat wel lekker wat geld verdienen en je hebt een leuk doel voor ogen. Lekker doen dus!

Een Les Paul-achtig apparaat past volgens mij wel bij je wensen. Aangezien je al een metalplank hebt zou ik voor andere pups gaan dan EMG's.

Wiellem
17 juni 2010, 18:02
Ik zou er mn bed niet voor uit komen, maar je gaat wel lekker wat geld verdienen en je hebt een leuk doel voor ogen. Lekker doen dus!

Een Les Paul-achtig apparaat past volgens mij wel bij je wensen. Aangezien je al een metalplank hebt zou ik voor andere pups gaan dan EMG's.

Met EMG's valt ook goed te rocken hoor :rockon:

Quicksilver
17 juni 2010, 18:14
Ja, maar ik ben niet zo van de Les Pauls in sunbursts, cherrybursts etc. en ook niet van de standaard zwarte en witte lakken (alhoewel ik ze erg mooi vind wil ik er zelf geen). Ik hou wel van apartheid, en ben zelf ook beetje aparte snuiter dus dat misstaat mij niet.

Voor degenen die niet weten wat mijn huidige gitaar/sound is:
http://www.youtube.com/watch?v=XbKZWPnHDZg

En ach, ik ben niet te beroerd om te werken voor mijn spullen. Nu kan ik in ieder geval niet meer beticht worden dat ik alles maar krijg (want met mijn huidige gitaar heb ik al opmerkingen op youtube gekregen dat ik hem niet verdien en hem krijg van mijn ouders, wat niet het geval is want zal hem toch echt tot op de laatste cent moeten afbetalen).

En misschien is het loon niet al te hoog, ik heb een baan en ben voorlopig tevreden denk ik.

En ja, nog een 'ruige' gitaar zou ik wel leuk vinden, maar ik ben helemaal niet zo snel weg van afwijkende vormen. Dat ik toevallig een Rhoads heb is omdat die vorm is wat voor een heleboel mensen een SG, Strat, Tele of LP is.
Liefst kwalitatief zo goed mogelijk voor het geld. :thumbsup:

humbucker
17 juni 2010, 18:19
Zolang ik nog 15 ben rond de €3,- netto en met 16 rond €3,40
En dan schijnt het nog redelijk te zijn qua salaris.

Daar kwam ik m'n nest ook niet voor uit. Gelukkig is dat in België anders. Max. 23 dagen werken in de zomervakantie en nog eens 23 dagen door het jaar. Dan staat de teller dik over de 3000€. 10€/uur krijg je meestal wel overal, behalve in de horeca..

Nuja, je moet iets. Maar ik vind dit toch wel erg triest.

Ontopic: Gibson SG faded!

bass blom
17 juni 2010, 18:20
ik zou gezien je muzieksoort kwa uiterlijk en geld ook even naar esp kijken.
en inderdaad, wat een schoftenratteboeven die supermarkten.

Quicksilver
17 juni 2010, 18:28
Daar kwam ik m'n nest ook niet voor uit. Gelukkig is dat in België anders. Max. 23 dagen werken in de zomervakantie en nog eens 23 dagen door het jaar. Dan staat de teller dik over de 3000€. 10€/uur krijg je meestal wel overal, behalve in de horeca..

Nuja, je moet iets. Maar ik vind dit toch wel erg triest.

Ontopic: Gibson SG faded!

€10,- per uur, op je 15/16e? Want dat lijkt me nogal stug sorry. :makeup:
En zo wel overweeg ik een verhuizing. :seriousf:

Riky
17 juni 2010, 18:29
ik werk al sinds mn 15e in een supermark en weet zeker dat ik nooit onder de 4 euro per uur gewerkt heb.

Maar goed, een allrounder zou ene mooie annvulling zijn. Ben je alleen maar van het high gain gebeuren, koop dan nog zo'n scheurijzer als backup.

Quicksilver
17 juni 2010, 18:34
ik werk al sinds mn 15e in een supermark en weet zeker dat ik nooit onder de 4 euro per uur gewerkt heb.

Maar goed, een allrounder zou ene mooie annvulling zijn. Ben je alleen maar van het high gain gebeuren, koop dan nog zo'n scheurijzer als backup.

Ik denk inderdaad nog voornamelijk aan high gain. :)

de_stoffel
17 juni 2010, 18:35
€10,- per uur, op je 15/16e? Want dat lijkt me nogal stug sorry. :makeup:
En zo wel overweeg ik een verhuizing. :seriousf:

Voor 15/16-jarigen is €10 in België ook veel. Maar toen ik, 6 jaar geleden, op mijn 16e mijn eerste zomerbaantje deed (werken in het archief van een bank) kreeg ik voor 4 weken werk toch zo'n €1200.

Sindsdien schommelt het loon van de jobs (fastfood-restaurant, kuisen, kledingwinkel) die ik heb gedaan altijd tussen de 9 à 12 euro per uur.

Quicksilver
17 juni 2010, 18:46
Ik denk niet dat ik in de buurt veel beters vind qua werk. :makeup:

humbucker
17 juni 2010, 19:00
€10,- per uur, op je 15/16e? Want dat lijkt me nogal stug sorry. :makeup:
En zo wel overweeg ik een verhuizing. :seriousf:

Het maakt weinig uit hoe oud je bent. Ik verdien op m'n 22ste niet meer als toen ik 16 was. Als je via een interimkantoor ergens in een fabriek/magazijn gewoon productie draait zit je al loon rond de 10€ per uur. Doe je nachtwerk, mag je er nog 2 euro bij doen. Dit jaar, net als vorig jaar trouwens, weer vakantiewerk bij de post. Lekker met een brommertje rondsjeezen. Fijn vakantiewerk :ok:. Het is op veel plaatsen trouwens zo dat je als vakantiewerker meer verdient als de werknemers die er werken. Je moet namelijk maar 2 of 3% RSZ afgeven + nog een beetje onkosten dacht ik. Je houdt van je bruto-loon in ieder geval véél meer over dan iemand die er gewoon werkt.

Quicksilver
17 juni 2010, 19:09
Het maakt weinig uit hoe oud je bent. Ik verdien op m'n 22ste niet meer als toen ik 16 was. Als je via een interimkantoor ergens in een fabriek/magazijn gewoon productie draait zit je al loon rond de 10€ per uur. Doe je nachtwerk, mag je er nog 2 euro bij doen. Dit jaar, net als vorig jaar trouwens, weer vakantiewerk bij de post. Lekker met een brommertje rondsjeezen. Fijn vakantiewerk :ok:. Het is op veel plaatsen trouwens zo dat je als vakantiewerker meer verdient als de werknemers die er werken. Je moet namelijk maar 2 of 3% RSZ afgeven + nog een beetje onkosten dacht ik. Je houdt van je bruto-loon in ieder geval véél meer over dan iemand die er gewoon werkt.

Het verhaal op sollicitatiegesprek was dat je in vakantie minder verdiende en meer verdiende als er geen vakantie was. :seriousf:

Maar ik heb het over netto loon hè.
En om met zo'n brommertje rond te sjezen moet je:
1. Een brommercertificaat hebben. Deze ga ik niet halen omdat ik nu al weet dat ik er spijt van heb op mijn 18e nog met die brommer te zitten. Dan spaar ik toch liever alvast voor een autotje.
2. Een brommer hebben. En wat mag dat mij gaan kosten. :sssh:

Maargoed, bedankt voor de baan-tips ik zal er nog even verder naar kijken. Heb nog niets getekend dus zit er nog niet aan vast. :chicken:

Terug naar de gitaar-discussie dan maar? :ok::cheerup:

Steven Otto
17 juni 2010, 19:33
Tweedehands:
Charvel Model 4, Model 5 of Model 6.
zijn echt aanraders!

humbucker
17 juni 2010, 19:44
Het verhaal op sollicitatiegesprek was dat je in vakantie minder verdiende en meer verdiende als er geen vakantie was. :seriousf:

Maar ik heb het over netto loon hè.
En om met zo'n brommertje rond te sjezen moet je:
1. Een brommercertificaat hebben. Deze ga ik niet halen omdat ik nu al weet dat ik er spijt van heb op mijn 18e nog met die brommer te zitten. Dan spaar ik toch liever alvast voor een autotje.
2. Een brommer hebben. En wat mag dat mij gaan kosten. :sssh:


Brommerrijbewijs zit in het auto-rijbewijs. Die dingen lopen ook maar 30-40 km/h ofzo. Bromfiets is een beter woord denk ik :). En die zijn van de Post, ik geef ook geen geld uit aan zo'n ding!

On topic, ik zou gaan voor een Gibson SG Faded, of deze ten minste toch eens testen. Mss ook eens kijken naar Ibanez of LTD, al weet ik niet of die in deze prijsklasse iets hebben wat je bevalt...

Arvoitus
18 juni 2010, 00:48
Tweedehands:
Charvel Model 4, Model 5 of Model 6.
zijn echt aanraders!
Goede tip!

In een supermarkt zal je nooit veel verdienen, zoek werk in de horeca (glazenhaler oid) of evenementenbranche.

geert1976
18 juni 2010, 00:58
hmmmm ik denk eigenlijk meer aan een Tele in jouw geval.

Je hebt nu al een gitaar voor het betere zaagwerk,

Tele kopen Dimarzio in de brugpositie (splitter monteren) en allee je heb een super veelzijdig gitaartje:ok:

Tele's zijn daarbij ook nog eens robuust en kunnen wat hebben.

Venlonaer
18 juni 2010, 08:50
Fender mex strat uitgerust met hot rails:ok:

bat
18 juni 2010, 09:04
Eens met Geert: een wat heter gemaakte tele zou weleens goed bij bandje 2 kunnen passen en biedt je ook wat veelzijdigheid naast de RR.

deefke666
18 juni 2010, 09:08
+1 voor een leuke charvel model

je kan ook eens kijken wat schecter te bieden heeft voor jou budget
dat zijn ook super goeie planken voor het geld

grtz d

mesaman
18 juni 2010, 10:36
2e hands ibanez rg of s uit japan.best bang for je geld.en gewoon lekker gaan werken,mischien heb je nog spullen die je kan verkopen?Daar kan je heel wat geld mee bij elkaar halen.zo deed ik dat vroeger ook.Ik knapte mn oude fiets op en die ging in de krant(vroeger ging dat zo ipv marktplaats)en mischien hebben je ouders nog spullen in de schuur die ze niet gaan gebruiken en weg mogen?als je 5 keer wat verkoopt voor 10 a 20€ heb je toch zn 50-100€.En ik denk dat jij daar met wat creativiteit een heel eind mee kan komen.en dan je werk en je verjaardags geld en weet ik veel wat nog meer zou het best zo kunnen zijn dat jij gewoon een echte gibson/ibanez/fender/esp gaat kopen met je zelf verdiende geld.

offtopic.
ik vind de opmerkingen van de mensen die voor dit geld niet hun bed uit komen schandalig!met een beetje verstand weet jij ook dat dit zo gaat en jij normaal gesproken ook zo bent begonnen.je spaarde vroeger heel lang voor je spullen en tegenwoordig met je goede baan haal je zo van je maand salaris een fender custom shop of een gibson lp custom.Dus een beetje respectvol naar de ts gaarne.

Liquid_Metal
18 juni 2010, 10:45
offtopic.
ik vind de opmerkingen van de mensen die voor dit geld niet hun bed uit komen schandalig!met een beetje verstand weet jij ook dat dit zo gaat en jij normaal gesproken ook zo bent begonnen.je spaarde vroeger heel lang voor je spullen en tegenwoordig met je goede baan haal je zo van je maand salaris een fender custom shop of een gibson lp custom.Dus een beetje respectvol naar de ts gaarne.

Helemaal mee eens. Je moet ergens beginnen en geld verdienen is ontzettend leuk en nuttig.

Zo'n Les Paul is wel echt wat anders dan de Jackson die je hebt. Hij klinkt (en is) veel zwaarder, de mensuur is véél korter en de hals speelt ook echt heel anders. Ik zou zoiets dus eerst echt gaan testen, want het lijkt totaal niet op je Jackson. Dus afgezien van het feit dat het waarschijnlijk een prima gitaar is, zou je daar gewoon enorm aan moeten wennen. En als je je Jackson goed vind spelen vraag ik me af of dat de moeite waard is.

jahallozeg
18 juni 2010, 11:08
Ook ik zou voor een Tele gaan, lekker veelzijdig en niet stuk te krijgen, wel single coil!!

Quicksilver
18 juni 2010, 12:39
Ik zit ook te denken om door te sparen en dan volgende zomervakantie weer kapotwerken en er nog mooie gitaar bij aanschaffen.

Overweeg misschien ook een andere versterker, mijn huidige is me wat te digitaal maar ik kan erop spelen hoe ik het wil: met koptelefoon op of zonder, met mp3 aangesloten of niet en dat heb je volgens niet veel met (goede) duurdere amps.

Wat zou ik beter kunnen doen?

HaroldA
18 juni 2010, 12:42
Ik had toen ik 15/16 was een weekblaadje wat ik 's middags bezorgde. In de winter was het kut/koud, maar voor de feestdagen zat ik vaan voor rond de 40 gulden per uur te werken! :ok:


2e hands ibanez rg of s uit japan.

Perfecte tip! Het liefste uit de 5xx serie (560/570). Je vind ze al voor rond de € 200,-

Souplol
18 juni 2010, 12:49
Toen ik 18 was werkte ik bij de vanLeest als assistent filiaal manager en kreeg daar 3,65 per uur... het kan dus nog slechter :P

Remy669
18 juni 2010, 15:03
Wie zegt dat supermarkten niet goed verdienen?
Ik verdien uiteindelijk, na toeslagen enzo bijna 5 euro per uur bij de Jan Linders, en ik ben 16 jaar oud.

Manuvdv
18 juni 2010, 15:07
offtopic.
ik vind de opmerkingen van de mensen die voor dit geld niet hun bed uit komen schandalig!met een beetje verstand weet jij ook dat dit zo gaat en jij normaal gesproken ook zo bent begonnen.je spaarde vroeger heel lang voor je spullen en tegenwoordig met je goede baan haal je zo van je maand salaris een fender custom shop of een gibson lp custom.Dus een beetje respectvol naar de ts gaarne.
Het ging over de situatie in België, 4-5 euro/uur zou hier echt een schandalig laag loon zijn en een belgische student zou dan ook bijna dom moeten zijn om voor dat loon te werken. Valt niet te vergelijken met de situatie in Nederland.

Riky
18 juni 2010, 15:21
Wie zegt dat supermarkten niet goed verdienen?
Ik verdien uiteindelijk, na toeslagen enzo bijna 5 euro per uur bij de Jan Linders, en ik ben 16 jaar oud.

ik heb ook nooit geklaagd om mn loon. Heb prima loon voor mijn leeftijd en het werk is geen rotwerk zoals horeca shit.

Weeble
18 juni 2010, 15:53
Dan ga je je toch afvragen waarom sommige 18 jarigen al dikke BMW's met geblindeerde ramen kunnen rijden
Niet dat ik destijds ontevreden was over mijn Suzuki Samurai:)

Quicksilver
18 juni 2010, 16:42
Bedankt, maar nogmaals kunnen we on-topic blijven? :chicken:

Ferraririk
18 juni 2010, 17:14
Holy shit, mager loon?

ik krijg 3,04, en dat is echt het beste wat ik hier in de buurt kan krijgen, en ik heb echt overal gekeken.

Riky
18 juni 2010, 17:28
Holy shit, mager loon?

ik krijg 3,04, en dat is echt het beste wat ik hier in de buurt kan krijgen, en ik heb echt overal gekeken.

genaaid:seriousf:

sorry!

Quicksilver
19 juni 2010, 00:18
Nogmaals, weer on-topic graag?

Mr_Moustache
19 juni 2010, 00:25
Gibson les paul studio/SG special?

remmiedepemmie
19 juni 2010, 00:32
Nogmaals, weer on-topic graag?

Hee hallo, jij begon over je salaris! :) Je weet dat je mogelijk recht heb op belastingteruggave? (Het TJ-biljet). Kan toch weer een paar honderd euro schelen, en daardoor heb je een steviger budget.

geert1976
19 juni 2010, 00:36
Hee hallo, jij begon over je salaris! :) Je weet dat je mogelijk recht heb op belastingteruggave? (Het TJ-biljet). Kan toch weer een paar honderd euro schelen, en daardoor heb je een steviger budget.

Tis met gemak wel het grote "wat verdien jij topic" aan het worden zo:???:

Enfin Quiky gewoon goed opletten welke stijlen je op deze gitaar wilt gaan spelen.

Met je Jacken heb je al een bruller, dus ik blijf bij het standpunt een Tele, met een splitbare Dimarzio in de brugpositie:ok:

Quicksilver
19 juni 2010, 00:47
Tis met gemak wel het grote "wat verdien jij topic" aan het worden zo:???:

Enfin Quiky gewoon goed opletten welke stijlen je op deze gitaar wilt gaan spelen.

Met je Jacken heb je al een bruller, dus ik blijf bij het standpunt een Tele, met een splitbare Dimarzio in de brugpositie:ok:

Vanwaar kom jij precies op een tele uit? Ik zit momenteel erg te twijfelen tussen nieuwe amp of nieuwe gitaar, want met nieuwe gitaar ga ik weinig verschil horen op deze versterker denk ik.. :makeup:

geert1976
19 juni 2010, 00:52
Vanwaar kom jij precies op een tele uit? Ik zit momenteel erg te twijfelen tussen nieuwe amp of nieuwe gitaar, want met nieuwe gitaar ga ik weinig verschil horen op deze versterker denk ik.. :makeup:

Tja, in één band speel je hak en zaag muziek en in de andere band speel je rock zoals Greenday, RATM etc. en dan lijkt mij een Tele erg geschikt en een Tele is erg robuust, kan de nodige klappen hebben.

Vor wat betreft de amp tja dat is prioriteiten stellen, maar je zou ook 2e hands kunnen kopen, goed spul voor vaak de helft van het geld:ok:

altheka
19 juni 2010, 08:34
Ik snap het niet, waarom zou een tele robuust zijn en en strat of een lp niet ?
Zeg ik iets raars als dat nogal van de bouw kwaliteit afhangt ?

munkie
19 juni 2010, 12:26
Een Epi LP in een hoesje die je van de fiets laat vallen heeft een kopbreuk, een Tele niet. London City Comet mk1 Tele, pimpen met bijv. GFS Lil Punchers. Die hebben hetzelfde formaat als de originele single coils maar het zijn humbuckers met meer output.

Jasper.
19 juni 2010, 12:34
Misschien is een nieuwe versterker ook wel een goed idee. Zoals je zelf al zei. En dan een wat goedkopere gitaar erbij. Ik vind die suggestie van de London City comet hierboven wel goed. Heb laatst een Spitfire gekocht en speel er net zoveel (zoniet meer op dit moment) op als op mijn jackson.

Weet je trouwens wel zeker dat je die 30-40 uren krijgt? Ze zetten natuurlijk liever wat ervarener werknemers in. Ik weet nog wel dat ik op mijn 15e begon met 6 uurtjes per week @ €2,85. Maarja, dat was niet in de vakantie. Nu ben ik 18 en verdien ik ong. €5.40 per uur.

Quicksilver
19 juni 2010, 15:35
Misschien is een nieuwe versterker ook wel een goed idee. Zoals je zelf al zei. En dan een wat goedkopere gitaar erbij. Ik vind die suggestie van de London City comet hierboven wel goed. Heb laatst een Spitfire gekocht en speel er net zoveel (zoniet meer op dit moment) op als op mijn jackson.

Weet je trouwens wel zeker dat je die 30-40 uren krijgt? Ze zetten natuurlijk liever wat ervarener werknemers in. Ik weet nog wel dat ik op mijn 15e begon met 6 uurtjes per week @ €2,85. Maarja, dat was niet in de vakantie. Nu ben ik 18 en verdien ik ong. €5.40 per uur.

De jongens die hij anders zou inzetten gaan omstebeurten op vakantie. De een 2 week, de ander 2 week en dan ander weer 2 week. Die jongens draaien 30-40 uur in de week en die uren moeten opgevuld worden. Mijn beste kameraad is er ook aangenomen.

Dus ja ik denk wel dat ik die uren krijg.

altheka
19 juni 2010, 16:06
Een Epi LP in een hoesje die je van de fiets laat vallen heeft een kopbreuk, een Tele niet. London City Comet mk1 Tele, pimpen met bijv. GFS Lil Punchers. Die hebben hetzelfde formaat als de originele single coils maar het zijn humbuckers met meer output.

en dus hebben alle lp's een kop breuk ?

munkie
20 juni 2010, 12:26
Ik heb hier al heel wat kapotte Epi Lp's langs zien komen. GLP Studio is ook berucht. Kop onder een hoek achterover, mahonie nek. Kwetsbare constructie.

geert1976
20 juni 2010, 14:06
en dus hebben alle lp's een kop breuk ?

Niet allemaal natuurlijk, maar de constructie van een Gibson hals is zwakker en gevoeliger dan een Tele hals.

Ik heb in de loop der jaren al heel wat Epi's en Gibbýs gelijmd hoor.:ok: