PDA

View Full Version : Witte Gibson Les Pauls.



tictac
17 juni 2010, 14:29
hoi mensen,
Ik zit al een tijdje te kijken naar Gibson Les Paul studio's, ik vind zwart niet echt mooi omdat de contouren wegvallen en wit te mooi voor woorden. maar nou hoorde ik dat deze best wel vlek gevoelig is. dus is de vraag;
is dit echt zo?
kan ik er iets tegen doen?
misschien ervaring mee?

alvast een bedankje,
Tictac:lp:

GibsonDC
17 juni 2010, 14:49
Een gitaar is toch om op te spelen en te strelen, niet om te poetsen? De witte gitaren die ik ooit heb bespeeld vond ik zelf niet echt vlekgevoelig. En stel je wilt hem helemaal shiny hebben dan koop je http://www.feedback.nl/gitaar-accessoires/gibson/mini-accessoire-pack en is je probleem verholpen.

bass blom
17 juni 2010, 14:52
als je hem koopt en nooit meer aanraakt en in de koffer laat blijft ie mooi :sssh:

Wiellem
17 juni 2010, 14:53
Zal bij wit wel meevallen. mijn zwarte is soms helemaal dof van het zweten en bier knoeien :soinnocent:

pol
17 juni 2010, 14:56
ze zijn niet vlekgevoelig, dat wit vergeelt wel.

tictac
17 juni 2010, 14:57
Er word wel heel grappig over gedaan, maar als je een gitaar voor een klein fortuin koopt dan wil ik er niet eentje die na een paar maanden al onder de vieze vlekken zit :stop:

Rock Bottom
17 juni 2010, 14:59
Vergeeld vind ik ze al een stuk mooier

HaroldA
17 juni 2010, 15:01
Volgens mij gaat de vraag over het reageren van de lak op bepaalde rubbers die voor standaards gebruikt worden. Wel eens iets over gelezen, niet onthouden... Sorry!

Ibanez666
17 juni 2010, 15:22
Er word wel heel grappig over gedaan, maar als je een gitaar voor een klein fortuin koopt dan wil ik er niet eentje die na een paar maanden al onder de vieze vlekken zit :stop:

Heb je smetvrees?

GibsonDC
17 juni 2010, 15:23
Bedoel je dat er donkere vlekken op de body kunnen komen?? Dat komt dan door je gitaarstandaard, omdat het rubber dan gaat reageren met de nitro lak.

jannest
17 juni 2010, 15:26
Er word wel heel grappig over gedaan, maar als je een gitaar voor een klein fortuin koopt dan wil ik er niet eentje die na een paar maanden al onder de vieze vlekken zit :stop:

niet als je DE punk gitaar koopt
dan moet je niet zeuren

http://www.biocrawler.com/w/images/c/cd/Sex_Pistols.jpg

:sssh:

JeroenP
17 juni 2010, 15:31
Een zwarte is veel vlekgevoeliger, daar zie je echt alles op! Deze zijn relatief veilig;)

tictac
17 juni 2010, 16:06
Ik bedoel eigenlijk hoe stoffen er op reageren zo als inderdaad rubber. of op een spijker broek of rood shirt. wat kan wel wat kan niet en wat is een oplossing!

nickofzo
17 juni 2010, 16:12
de Macwilliams behandeling..
geen vlek meer op je witte lak..maarja
dan is ie uberhaupt niet wit meer dusja

pol
17 juni 2010, 16:15
kan geen kwaad, een gitaar verkleurt niet zo gemakkelijk

Riky
17 juni 2010, 16:23
Ik bedoel eigenlijk hoe stoffen er op reageren zo als inderdaad rubber. of op een spijker broek of rood shirt. wat kan wel wat kan niet en wat is een oplossing!

nitro lak + rubber die gebruikt wordt op gitaar standaadrts gana niet goed samen, maar verder heeft de kleur wit niks te maken met vlekken.

Zit gewoon blanke lak overheen. Je zult wel wat vegen krijgen van de arm en handen of van je plectrum, maar die poets je er zo weer af.

Gewoon kopen dus.

macwilliams
17 juni 2010, 16:24
de Macwilliams behandeling..
geen vlek meer op je witte lak..maarja
dan is ie uberhaupt niet wit meer dusja

:seriousf:




Hij zal in de loop der jaren wel een beetje vergelen maar ik kan me niet voorstellen dat een rood t-shirt gaat afgeven op de lak van je gitaar. En voor een beetje vuil kun je de gitaar gewoon afnemen met een vochtig doekje. Het fretboard kun je behandelen met een olie die je in de gitaar winkel/shop/zaak/etablissement kunt kopen.

Bram+
17 juni 2010, 16:24
Bij een spijkerbroek (eventueel met bijpassende riem) moet je meer uitkijken voor krassen op de achterkant, maar dat heb je dus met iedere gitaar.

Ik heb persoonlijk nog nooit van iemand gehoord dat zijn of haar gitaar verkleurde door het dragen van een rood t-shirt, maar voor alles is een eerste keer :D

HaroldA
17 juni 2010, 16:27
Het fretboard kun je behandelen met een olie die je in de gitaar kunt kopen.

Goeie tip! Ik vroeg me al af waar die olie vandaan kwam... Uit de gitaar dus! :ok:

Straks als ik thuis kom maar eens kijken of ik daar ook olie kan kopen...

macwilliams
17 juni 2010, 16:34
Ik heb het al aangepast. Voordat je zometeen je neck tordeerd om er olie uit te wringen...

tictac
17 juni 2010, 16:59
http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/87441-how-get-stain-off-white-studio.html

http://forums.gibson.com/default.aspx?g=posts&t=32146

dit is wat ik las nou ben ik niet zo een slimmerik dus snap er niet veel van maar wat moet hier dan mee?:???:

pol
17 juni 2010, 17:08
stoppen met muggeziften, gibson hebben nu eenmaal geen fantastische lak, nitro is heel zacht materiaal, krast gemakkelijk en verkleurt. Ik heb de hals van mijn sg zelfs opsgeschuurd omdat de lak loskwam.

maar ze klinkt goed en speelt fijn..

wil je dat niet moet je maar een gitaar met harde polyesterlak kopen en geen Gibson.

UnDefined
17 juni 2010, 17:24
:seriousf:




Hij zal in de loop der jaren wel een beetje vergelen maar ik kan me niet voorstellen dat een rood t-shirt gaat afgeven op de lak van je gitaar. En voor een beetje vuil kun je de gitaar gewoon afnemen met een vochtig doekje. Het fretboard kun je behandelen met een olie die je in de gitaar winkel/shop/zaak/etablissement kunt kopen.

M'n zwarte t-shirt van o'neill gaf af op m'n zwarte SG.
Ik zweette enorm hard en m'n t-shirt was zo bedrukt met rubberachtige materie ofzo (je kent het wel) en na het spelen hing er zo'n deel van aan m'n gitaar :hippie:. Maar na wat afvegen was het wel weg :cooler:.

Agent_Smith
17 juni 2010, 22:21
Ik had ooit (heb nog steeds grote spijt dat ik m heb weggedaan...) een '74 Custom in wit (tenminste, meer gelig geworden). Aan de achterzijde en zijkanten zat hier en daar helaas wat rode kleur van de kofferbinnenkant... Was vóór mij gebeurd, maar wel jammer. Maar ik zou er daarom geen voorbij laten gaan!

BTW, deze was het dus: :(
http://img89.imageshack.us/img89/8379/afbeelding107smallfd9.jpg

Agent_Smith
17 juni 2010, 22:22
Ik zie nu trouwens dat het op de foto te zien is: zijkant tussen de onderste knoppen. Zo waren er meer plekken en ging er absoluut niet meer af.

nickofzo
17 juni 2010, 22:27
wat wil je eigenlijk met de gitaar doen?



edit:heb het verhaal hier in de woonkamer voorgelegd en er roept een bron "als je dat zonde vind, kun je net zo goed een gitaar bij de lidl kopen"

tictac
18 juni 2010, 08:39
nee maar ik ga een gitaar kopen voor bestwel veel geld dan wil ik niet dat het er niet meer uitziet na een paar maanden want het word een aankoop voor een paar jaar.

bat
18 juni 2010, 08:56
Ik zie nu trouwens dat het op de foto te zien is: zijkant tussen de onderste knoppen. Zo waren er meer plekken en ging er absoluut niet meer af.
Is dat niet gewoon reflectie van het dekbed waar de gitaar op ligt?

Agent_Smith
18 juni 2010, 12:23
Is dat niet gewoon reflectie van het dekbed waar de gitaar op ligt?

Nee. De weerspiegeling is idd duidelijk te zien, maar de rest is een rode vlek.

ieme
19 juni 2010, 21:27
mijn witte lp custom en witte firebird worden al aardig geel... vooral achterkant body en hals...

aaronstonebeat
20 juni 2010, 00:43
Ik zou me er totaal niet druk over maken. Mensen kopen al meer dan een halve eeuw LP's, soms voor werkelijk absurde bedragen. Als er al ergens een vlekje zit, dan ziet niemand het; en belangrijker, niemand hoort het.

Als je er een beetje voorzichtig mee bent, hou je haar netjes en gaat ze langer dan een mensenleven mee.

nickofzo
20 juni 2010, 00:56
t eerste putje/krasje of iets voel je toch echt in je hart.. later bedenk je je dat het een gitaar is die gewoon heerlijk bespeeld hoort te worden.. tis immers een gebruiksvoorwerp..
ouderdom hoort er bij.. de rest is gewoon zorg/onderhoud..

(voorbeeld).. men ouders wonen hier al 25 jaar in dit huis.. de douche is nog nooit vervangen (gaat dit jaar gebeuren) .. maar voor dat ze hier in kwamen.. zat t er al in.. t is schoon en het werkt enzo.. alleen jaa tegeltjes hebben iets donkere kleur;) maar mag ook wel na zoveel jaar;)

..

grayfink
20 juni 2010, 01:00
Ik heb trouwens een nitrolak veilige standaard aangeschaft voor mijn lp.

geert1976
20 juni 2010, 01:18
Ach die deukjes, putjes krasjes komen vanzelf, daar doe je niets aan, de eerste baal je van en de rest ach.

En voordat die zo erg is als de mijne

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-27.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-29.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-25.jpg

Ik heb vervolgens maar alle lak van de top verwijderd:)

aaronstonebeat
20 juni 2010, 01:49
Ach die deukjes, putjes krasjes komen vanzelf, daar doe je niets aan, de eerste baal je van en de rest ach.

En voordat die zo erg is als de mijne

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-27.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-29.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-25.jpg

Ik heb vervolgens maar alle lak van de top verwijderd:)

Dat kan toch niet alleen het gevolg zijn van bespelen?
Ik heb wel strats gezien (Rory Gallagher, SRV) waar bijna geen lak meer op zat. Maar een LP?

geert1976
20 juni 2010, 01:53
Dat kan toch niet alleen het gevolg zijn van bespelen?
Ik heb wel strats gezien (Rory Gallagher, SRV) waar bijna geen lak meer op zat. Maar een LP?

Klopt, een dag of twee in een ondergelopen kelder help ook erg mee:D

Noctiis
20 juni 2010, 10:44
nieuwe gitaar voelt heerlijk nieuw, de eerste paar krasjes geven karakter, de volgende krasjes maken het een goed doorleefd instrument.
....en daarna koop je een nieuwe erbij en begint het proces opnieuw, ah het leven van een gitarist :strat:

Fireburst
20 juni 2010, 12:20
Geert,
die gitaar VRAAGT/SMEEKT/... om een McWilliams-behandeling.:)

munkie
20 juni 2010, 12:22
Die witte GLP Studio is dacht ik de enige met een ebben toets. Dikke plus wat mij betreft. Gewoon de hele dag in de volle zon zetten dan vergeelt ie sneller. :cheerup:

geert1976
20 juni 2010, 13:59
Geert,
die gitaar VRAAGT/SMEEKT/... om een McWilliams-behandeling.:)

Is wel eens vaker gezegd, maar Mac vind die van mij al goed zoals die is:ok:

macwilliams
20 juni 2010, 17:07
Er is niets wat ik zou kunnen doen om die gitaar mooier te maken dan hij al is.

tictac
20 juni 2010, 18:02
Die witte GLP Studio is dacht ik de enige met een ebben toets. Dikke plus wat mij betreft. Gewoon de hele dag in de volle zon zetten dan vergeelt ie sneller. :cheerup:

Nou het klopt dat ie em heeft, maar of dat bij andere niet is:???:
Naja, word hier wel wijzer van dat hij aged heb ik mezelf al bij neergelegd en vind het niet storend. Maarja ik ga niet over 2 jaar weer een nieuwe kopen;)

maar, weet iemand een prijskaartje wat aan zo'n ding zou moeten hangen, en dan niet de online prijs. alvast bedankt!

Orbis
20 juni 2010, 19:53
Nou het klopt dat ie em heeft, maar of dat bij andere niet is:???:
Naja, word hier wel wijzer van dat hij aged heb ik mezelf al bij neergelegd en vind het niet storend. Maarja ik ga niet over 2 jaar weer een nieuwe kopen;)

maar, weet iemand een prijskaartje wat aan zo'n ding zou moeten hangen, en dan niet de online prijs. alvast bedankt!

Er zijn maar twee Studio's met ebben toets verkrijgbaar, de andere was volgens mij de Wine Red. De rest heeft een rosewood toets.

De nieuwprijs van een Studio is zo'n 1000 euro (online en offline, overigens).

Fireburst
20 juni 2010, 20:42
Van de Gibson website :
The ebony fingerboard is only available on the Classic White Les Paul Studio, and the rosewood fingerboard is available on the Ebony, Wine Red, and Fireburst models.

De witte is inderdaad ook met chrome hardware te krijgen.

macwilliams
20 juni 2010, 20:45
Wijnrode studio's uit begin '90 hadden ook ebben toets.

joke
21 juni 2010, 07:47
Wijnrode studio's uit begin '90 hadden ook ebben toets.

ik heb twee zwarte studio les pauls uit begin jaren 90 .
eentje met chrome en eentje met gouden hardware en allebei hebben ze een prachtige ebony hals en dat speelt als een zonnetje !
heerlijke gitaren ...

macwilliams
21 juni 2010, 08:39
Dan was toen alleen de witte die het zonder ebben moest doen.
Nu hebben de rode en de zwarte geen ebben, enkel de witte.

Jasper.
21 juni 2010, 12:02
Maarja ik ga niet over 2 jaar weer een nieuwe kopen;)


Dat hoeft ook niet als de lak snel zou beschadigen hoor. Hij speelt dan nog net zo goed, en hij krijgt ook nog eens meer Mojo