PDA

View Full Version : vraagje over yamaha gitaar



oddman
28 april 2003, 19:46
hey,

kheb onlangs een yamaha 412dl(lefty) gekocht.
Om te scheuren is het niet echt een slechte gitaar maar mijn cleansound trekt helemaal op niets !
ik snap het zelfs niet goed, clean is het precies een overdrive ..
misschien dat de elementen iets te veel power hebben ofzo? Het zijn in elk geval geen actieve elementen..
anyone for some advice?
tnx

francis
28 april 2003, 20:07
Hallo, zeg eerst eens met welke versterker je speelt, dan staan we al een stap dichter bij het probleem.

oddman
28 april 2003, 20:09
okido
ik speel op een valvestate 2 head.
maar als ik mijn strat gebruik heb ik daar totaal geen last mee ..

francis
28 april 2003, 20:17
OK begrepen, is de yamaha gitaar goed afgesteld, ik bedoel alles brug, arm enfin alles. Bijklanken kunnen grootte boosdoeners zijn maar toch is het mogelijk dat het element niet van zo een goed kwaliteit is, maar om dat te beoordelen zijn er eerst nog andere oplossingen of vragen. Geeft deze gitaar ook meer ruis dan de andere, en chek de hoogte van het element tegenover de snaren eens.

oddman
28 april 2003, 20:24
mja, elementen zitten op gewone hoogte, zelfde als strat denk ik. Heb het even gemeten en het is 8 tot 9 mm.
volgens mij is ze goed afgesteld.
het is wel de eerste keer dat ik een floyd rose gitaartje gekocht heb ..
Ivm de elementen, ze hebben een klein beetje meer ruis dan men strat ja maar niet dat ze heel snel begint te fluiten ofzo
heb wel indruk dat ze veel meer output heeft dan men strat ...

francis
28 april 2003, 20:38
Ik zelf speel met een fernandes sustain, en hij heeft ook een heldere klank soms te crunchy en ik krijg het opgelost door de regeling op de gitaar zelf te gebruiken. Trebel een halve draai en volume iets meer van het maximum weg. Nu denk ik aan iets, als de de potmeters van je gitaar gebruikt gaat het volume dan geleidelijk naar omhoog of na enkele tellen vol maximum.

oddman
28 april 2003, 20:40
wel, dat is inderdaad iets dat me is opgevallen
als ze helemaal open staat en ik draai ze dicht dan duurt het even voor ik een verschil merk in volume ...

francis
28 april 2003, 20:46
Heb ik ook gehad, slechte elektronica.
Dat is voor geen geld opgelost, laat gewoon in een goede muziekwinkel nieuwe steken, let wel op GOEDE MUZIEKWINKEL want voor het zelfde geld kom je met hetzelfde geval naar huis, of slechter. laat ondertussen ook eens kijken naar het element, ik veronderstel dat dit een nieuwe gitaar is dus valt hij mischien nog onder garantie.
Ik hoop dat je er mee geholpen bent.

oddman
28 april 2003, 20:50
ah cool
alvast bedankt
kga er eerst zelf eens wat mee experimenteren ..
als er mensen zijn die nog ervaring hebben met gitaren waarbij de cleane sound klinkt als een crunch....?

cheers


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: oddman op 2003-04-28 20:52 ]</font>

ZIPPOTHEREALDUDE
28 april 2003, 21:15
yamaha zegt genoeg :razz:

marc_o
28 april 2003, 23:39
Op 2003-04-28 21:15, schreef ZIPPOTHEREALDUDE:
yamaha zegt genoeg :razz:


Ach guttegut, d'r is weer zo'n "leuke" kuttekop bijgekomen op het forum...