PDA

View Full Version : Eigen werk Rock/Blues/??



veno
16 juni 2010, 22:47
Tja, ik heb ook wat pogingen gedaan om eigen werk op te nemen met wisselend resultaat. Zeker wat betreft de 'sound'.
Iedere keer denk ik dat ik 'HET gitaargeluid' heb gevonden, en iedere keer denk ik daar later weer anders over.

http://www.youtube.com/user/venotuber

Laat maar weten wat je er van vindt. Opbouwende kritiek is altijd welkom (maar breng het wel voorzichtig ;)).

jutter
16 juni 2010, 22:59
Tja, ik heb ook wat pogingen gedaan om eigen werk op te nemen met wisselend resultaat. Zeker wat betreft de 'sound'.
Iedere keer denk ik dat ik 'HET gitaargeluid' heb gevonden, en iedere keer denk ik daar later weer anders over.

http://www.youtube.com/user/venotuber

Laat maar weten wat je er van vindt. Opbouwende kritiek is altijd welkom (maar breng het wel voorzichtig ;)).

Knap werk. Klinkt erg goed maar wel druk. Ik ben een enorme liefhebber van symfo/prog-rock, maar 6 minuten hier naar te luisteren is gewoon te druk en verveelt snel.

veno
17 juni 2010, 09:25
In ieder geval bedankt voor de reactie. Hier heb ik wel wat aan.

Ik zal er beter op gaan letten dat ik onder de 6 minuten blijf:soinnocent:. Het grappige is dat ik meestal een idee heb voor anderhalve minuut, maar dat vindt ik zelf weer te kort. Dus probeer ik meestal meerdere ideeën samen te voegen tot 1 nummer.

En ik zal er ook meer op gaan letten dat ik niet alles met nog meer gitaar partijen probeer op te vullen (terwijl het zo verleidelijk is om dat te doen!)

Fenderfan
17 juni 2010, 10:30
MIsschien kun je de gitaar wat zwaarder afstellen? Ik hoor dat hij scheurt, ik voel het alleen (letterlijk) niet door mijn speakers.
Goede kwaliteit moet ik zeggen.

veno
17 juni 2010, 12:54
MIsschien kun je de gitaar wat zwaarder afstellen? Ik hoor dat hij scheurt, ik voel het alleen (letterlijk) niet door mijn speakers.
Goede kwaliteit moet ik zeggen.

FF, wat bedoel je met zwaarder afstellen? meer bas? of juist harder?

Fenderfan
24 juni 2010, 11:12
Meer bas ja. Klinkt een beetje leeg. Moet wat voller. Een gitaar moet ook de nodige bas hebben, dan valt de toon beter samen met de basgitaar. Ik denk dat ze dat synergie noemen.

savale
24 juni 2010, 11:30
hehe op 1:10 haakte ik af. Het is gewoon mijn muziek niet denk ik :')
Ik vind je sound wat te leeg. Alles rommelt een beetje op 1 (te zwak) volume waardoor het nogal rommelig overkomt.