PDA

View Full Version : Probleem Randall RG75



HUESSEN
16 juni 2010, 22:42
Heb sinds lange tijd mijn Randall RG 75 weer eens aangezet. Doet dat ding het niet meer.Wanneer ik de gitaar aansla hoor ik een halve seconde een hard wazig geluid en daarna het gitaargeluid in de verte .Alsof de volumeknop uit staat met een distortionpedaal ingeschakeld.Had de gitaar rechtstreeks in de versterker geplugt zonder effecten ,fx loop of wat dan ook....Wie herkent dit probleem?

nico verduin
17 juni 2010, 07:18
Klinkt als vuile contacten. Als er een FX loop op zit, is dat vaak de boosdoener, omdat die veel minder wordt gebruikt. ff een klein beetje kontaktspray, paar keer de plug in het uit en je hebt kans dat het over is.

HUESSEN
17 juni 2010, 22:04
Klinkt als vuile contacten. Als er een FX loop op zit, is dat vaak de boosdoener, omdat die veel minder wordt gebruikt. ff een klein beetje kontaktspray, paar keer de plug in het uit en je hebt kans dat het over is.


Kan dit dus ook ondanks ik de FX loop nooit heb gebruikt?

TimS
17 juni 2010, 22:21
Kan dit dus ook ondanks ik de FX loop nooit heb gebruikt?

Dat kan volgens mij juist als je hem nooit gebruikt. Ik had daarom een patchkabeltje tussen de send en return gedaan bij m'n Marshall.

G.G.
17 juni 2010, 22:22
Kan dit dus ook ondanks ik de FX loop nooit heb gebruikt?

Ja, die ingangen zijn schakelaars.

HUESSEN
18 juni 2010, 00:37
Heb de FX loop gereingd met electric cleaner en daarna doorgelust met een kabel.Helaas hadden beiden geen resultaat.Hoor nog steeds een snerpende harde trilling/zoem uit de speaker en daarna het gitaargeluid op afstand(dit wanneer ik de volume knop ver open draai).

Cerberus
18 juni 2010, 08:39
Ik heb ook een rg75 die ongeveer hetzelfde probleem had, alleen het cleane kanaal werkte zonder problemen. Bij mij was er een condensator los geschoten, lag gewoon los in de versterker. Er zat ook zo goed als geen tin aan, bij het weer vast solderen kwam ik meer plekken tegen waar je zeg maar door het gaatje kon kijken bij een component omdat er zo weinig tin aan of omheen zat.

Waarschijnlijk een maandagmorgen exemplaar, maar je weet maar nooit, mischien is de jouwe van dezelfde maandagmorgen :)

HUESSEN
18 juni 2010, 22:58
Heb het versterker gedeelte eruit geschroefd.Kan niks vreemds of loszittende onderdelen waarnemen.....:???:

cluseau
19 juni 2010, 16:32
Heb het versterker gedeelte eruit geschroefd.Kan niks vreemds of loszittende onderdelen waarnemen.....:???:

FF naar de eerste hulp. Kan nooit veel zijn.......toch?

Frans.

HUESSEN
19 juni 2010, 22:41
FF naar de eerste hulp. Kan nooit veel zijn.......toch?



En waar vind ik die binnen een straal van 20 km vanaf Arnhem??





.