PDA

View Full Version : NGD! Ibanez RG2027X piëzo



Scopperloit
16 juni 2010, 19:08
Misschien hebben sommige mensen mijn topic ooit gelezen dat ik mijn RG1527 wilde voorzien van piëzo, maar ik vond het een te groot risico.

Toevallig kwam ik via een ander gitaarforum terecht bij iemand die een RG2027X te koop had staan. Hierin zitten dus al de piëzo-elementen ingebouwd in de Lo-Pro Edge brug van Ibanez. De gitaar is in player's condition, dus daar was de prijs ook naar.
Vandaag is de gitaar binnen gekomen en ik ben er heel blij mee:crazyhappy:.
http://i967.photobucket.com/albums/ae160/ScopperloitBand/Ibanez%20RG%202027X/IMG_0538.jpg
http://i967.photobucket.com/albums/ae160/ScopperloitBand/Ibanez%20RG%202027X/IMG_0542.jpg

De gitaar is voorzien van EMG 707's. Ik ben eigenlijk geen EMG fan, maar ik moet toch zeggen dat mijn 1e indruk best positief is. Het klinkt gewoon "anders" dan ik gewend ben met passieve elementen.
De piëzo klinkt ook echt gaaf. Het enige nadeel van het systeem van Ibanez is, is dat er geen "mix" stand op staat. Dus momenteel kan alleen magnetisch óf piezo klinken. Daar wordt met een toekomstige mod verandering in gebracht.;)

macwilliams
17 juni 2010, 09:54
Wat een kleine foto's.

Il_Falco
17 juni 2010, 10:07
als je erop klikt, worden ze groter ;)

Scopperloit
17 juni 2010, 13:52
Toch maar even de full size foto's erop gezet om verwarring te voorkomen :)

macwilliams
17 juni 2010, 16:52
Mooi stukkie hout:ok:

universe777
17 juni 2010, 17:40
Te gekke gitaar. Heb twee maten die hem ook hebben.. De lak is echter echt klote. Bij stoten springt het er erg snel af. Niettemin is het een super gitaar!
Gefeliciteerd!:rockon:

Riky
17 juni 2010, 18:32
Goh eindelijk weer eens een mooie ibanezD

Tof hoor! Mooi veel zijdige gitaar met die piezo's

Michael AE
17 juni 2010, 21:06
Te gekke gitaar! Ik heb er zelf ook 1 en de lak is inderdaad wat broos. Mij maakt dat niet echt uit, wantik hou wel van battlescars, maar als je hem een beetje mooier wil houden is het dus oppassen geblazen.

Veel plezier er mee!

Quadrifoglio
18 juni 2010, 10:09
Erg mooie 7-string! Is dat andere gitaarforum toevallig het John Petrucci forum? Daar zag ik er zo eentje te koop staan. Anyhow, gefeliciteerd en veel plezier ermee!

mesaman
18 juni 2010, 10:14
super gaaf ding zeg!ik weet zeker dat je er erg veel plezier mee zult hebben.
Ik vind het hout wel even wennen,maar het is niet verkeerd.en EMG is ook niet verkeerd hoor.

Scopperloit
18 juni 2010, 10:43
@ Michael AE
Ik hoef me geen zorgen de maken over beschadigingen, die zitten er al genoeg op bij deze gitaar. Deze foto's laten het niet zo goed zien. Toch vind ik het geen ramp, het staat wel gaaf bij deze gitaar.

@ Quadrifoglio
Ja, dat was inderdaad het andere forum :).

@ Mesaman
Gisteren toevallig met een bandlid de gitaar EMG's getest. Clean klinkt het eigenlijk best goed, had ik niet verwacht. Maar met distortion klinkt het brug element echt slap. Ik denk dat het ligt aan het verschil tussen passief/actief. Met de passieve dimarzio's in mijn andere 7 string komt er een dikke distortion uit mijn Boogie Mark IV knallen en met dezelfde settings niet bij de 707's.
Dus ik moet nog eens nadenken of de EMG's erin blijven zitten.;)

urezna
24 juni 2010, 11:21
blijft een te gekke gitaar, ik heb em zelf ook, maar dan met Dimarzio Evo7...
speelt en klinkt waanzinnig!!!!

Gothra
24 juni 2010, 11:49
Vet dingetje man!