PDA

View Full Version : Brunetti Singleman vs. Hook R-20



robertt
16 juni 2010, 18:56
Beste forumleden,

Momenteel ben ik bijna zover om een nieuwe amp te kopen. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn keuze waarschijnlijk ga maken tussen de Hook R-20 en de Brunetti 6L6 singleman.
Gezien het feit dat er toch wel een aanzienlijk verschil zit in de prijs van deze twee versterkers (en ik heb nog nooit zo'n dure amp gekocht) zou ik daarom graag van jullie hulp gebruik willen maken om uiteindelijk een keuze te kunnen maken.

Waarom zouden jullie bijvoorbeeld kiezen voor een R-20 tov een Singleman en vice versa?
Welke versterker werkt nou echt het lekkerst met pedalen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

kidrock
16 juni 2010, 19:50
Ik heb helaas geen ervaring met de Brunetti singleman, maar wel met de R20. Ik ben zelf uiteindelijk voor de R40 gegaan omdat ik vond dat de R20 minder clean headroom heeft, maar als dat voor jou niet zo belangrijk is, dan is de R20 een hele fijne amp. Ik kan wel zeggen dat zowel de R20 als de R40 gek op pedalen zijn. Ik heb zelf een hele rits staan en hij lust ze allemaal! :ok:

the sure thing
16 juni 2010, 20:30
(...) Ik ben zelf uiteindelijk voor de R40 gegaan omdat ik vond dat de R20 minder clean headroom heeft, (...) Ik heb om die reden ook de R40 gekozen, maar in de praktijk denk ik dat de R20 toch genoeg headroom heeft. Bij mij staat de volumeknop van de R40 in de band op 1,5 met repetities en op 2 als we gaan optreden.

De Single man hoor ik veel goede verhalen over, er zijn forumleden die m hebben gekocht/getest. Belangrijkste verschil is denk ik dat de R20 (R40) 2 kanaals is?

Ga beide amps eens testen bij Erik v/d Haar (IJsselsein) of ik denk dat Jukeboxd (Boekel) ze ook heeft (wel eerst ff bellen). Only one way to find out!!!!

alfred
16 juni 2010, 22:12
Clean lijken ze redelijk op elkaar.
De R20 heeft een extra Overdrive kanaal en de voicing daarvan moet net je smaak zijn.