PDA

View Full Version : Amp dilemma



EuroCinema
16 juni 2010, 12:00
Ik heb een Epiphone Blues Custom. Die is kapot: het lijkt er sterk op dat de voeding stuk is, wat vaker voor schijnt te komen bij deze amps. Ik heb geen garantie meer. Omdat dit kort voor een optreden gebeurde, heb ik een nieuwe amp gekocht waar ik toch al op GAS-te en die blijf ik gebruiken bij optredens.

Ik weet nu niet wat ik met de epi moet. Laten repareren en vervolgens verkopen? De reparatie kost waarschijnlijk meer dan ik ervoor terugkrijg. Hem kapot verkopen levert waarschijnlijk ook een schijntje op wat ik ook weer zonde vind. Wat zouden jullie doen?

* edit: damn dat moet dus zijn: amP dilemma. Mods, helluppie! *

erwin_ve
16 juni 2010, 12:09
Ik heb een Epiphone Blues Custom. Die is kapot: het lijkt er sterk op dat de voeding stuk is, wat vaker voor schijnt te komen bij deze amps. Ik heb geen garantie meer. Omdat dit kort voor een optreden gebeurde, heb ik een nieuwe amp gekocht waar ik toch al op GAS-te en die blijf ik gebruiken bij optredens.

Ik weet nu niet wat ik met de epi moet. Laten repareren en vervolgens verkopen? De reparatie kost waarschijnlijk meer dan ik ervoor terugkrijg. Hem kapot verkopen levert waarschijnlijk ook een schijntje op wat ik ook weer zonde vind. Wat zouden jullie doen?

* edit: damn dat moet dus zijn: amP dilemma. Mods, helluppie! *

Ik wil hem wel voor je maken, alleen materiaalkosten. Als ruil daarvoor wil ik wel een keer met je band 3 nummers meespelen met een optreden.

Il_Falco
16 juni 2010, 12:10
Ik zou kijken om het eventueel zelf te doen en dan te houden als thuisamp met een pedaaltje.

Als er veel mensen problemen mee hebben, gaan er wel oplossingen voor op internet staan zeker?

(ps: welke nieuwe amp heb je ? :D)

Edit: de oplossing komt al vlugger aangevlogen! :)

Fireburst
16 juni 2010, 21:58
Moesten alleen de materiaalkosten alsnog te hoog zijn, kan je hem nog altijd gewoon als cabinet blijven gebruiken ?

Of knutsel er een Harley Benton GA15 of zo in, kost geen drol en zal wel ok klinken via een 2x12".

Pepe
16 juni 2010, 22:07
Soms is het beter je verlies te nemen. Probeer er 100 euro voor te krijgen van een doe het zelvert. Je wil er toch geen kapitalen insteken om hem vervolgens NIET meer te gebruiken.

Maar de vraag is natuurlijk; wat heb je gekocht?

Nielsje
17 juni 2010, 00:06
Als ruil daarvoor wil ik wel een keer met je band 3 nummers meespelen met een optreden.


Soms is het beter je verlies te nemen.

Hihihi, noem het flauw van me, maar ik vind het wel even grappig om deze twee quotes achter elkaar te plakken :D

Pepe
17 juni 2010, 01:06
HIj is fijn http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

erwin_ve
17 juni 2010, 10:11
Tsss zo slecht speel ik nou ook weer niet:makeup:
Anyway, ik vond het een ludieke vraag, ik dacht een leuke ludieke actie op zijn plaats.

EuroCinema
17 juni 2010, 13:04
:grouphug: Is het ook! Ik heb in pm toegelicht waarom het toch niet helemaal gaat werken, maar vond het een tof aanbod.

Ibanez666
17 juni 2010, 15:11
:grouphug: Is het ook! Ik heb in pm toegelicht waarom het toch niet helemaal gaat werken, maar vond het een tof aanbod.

ah...bang voor je plek in de band? :seriousf:

tommus42
17 juni 2010, 15:43
Best een mooi ding lijkt me. Laat je 'm repareren? Anders ben ik wel geinteresseerd:crazyhappy:

G.G.
17 juni 2010, 16:39
Wat bedoel je met voeding is stuk? Trafo verrot? er zijn toch wel vervangers voor te krijgen.

EuroCinema
18 juni 2010, 10:04
ah...bang voor je plek in de band? :seriousf:

Damn, je hebt me door.

G.G. Ja hoor die trafo is wel te krijgen. Het dilemma is eigenlijk (omdat ik hem toch niet meer gebruik): ben ik beter af door 'm te repareren en dan te verkopen of door hem kapot te verkopen? Of hou ik 'm gewoon als een heel zwaar, cool ogend bijzettafeltje?

G.G.
18 juni 2010, 10:38
Dan is de vraag:

Wat levert ie verrot op? (is nou niet echt een high-end donor wat onderdelen betreft.

Wat kost een reparatie en wat levert ie daarna op?

Hoe hard heb je een bijzettafeltje nodig....?

Persoonlijk zou ik hem op marktplaats gooien met een open bieding en kijken wat eruit komt. Misschien is het iets voor een handige Harry. Of ik zou hem strippen, buizen los, chassis los, OT los en speakers los verkopen.

tommus42
18 juni 2010, 10:43
Ik bied je 100 euro voor dat gebakje:cooler:

Little Jay
18 juni 2010, 10:55
Je kan ook wachten tot mijn Epi BC 30 stuk gaat (hopend dat het niet de voeding is) en dan maken we van twee één......

Ok serieus. Wat is er precies kapot? Je voedingstrafo? Voor rond de €100 moet je voor de Blues Custom een nieuwe kunnen krijgen en het is echt niet zo moeilijk om die er in te zetten. Gezien de goedkoopheid van de onderdelen van deze (overigens leuke) Chinese cheapo-amp zal de nieuwe trafo een upgrade zijn t.o.v. de oude.

Maar goed, jouw dilemma is natuurlijk dan je niet wilt investeren in een amp die je daarna niet meer gebuikt.

Het maakt niet uit wat je doet, je investering ben je kwijt. Kapot levert 'ie maximaal 100 euri op denk ik, nieuw was 'ie 400, dus 300 euri weg. Als je 'm 3 jaar hebt gebruikt is een afschrijving van 100 per jaar niet eens heel erg slecht.

Gerepareerd moet 'ie zo'n 300 euro op kunnen brengen bij verkoop denk ik. Laat je 't doen dan ben je denk ik minstens 250 euro kwijt (trafo+arbeid). Heb je dus een verlies van (400+250)-300 = 350 euro.

Maar gerepareerd zou je 'm ook kunnen houden als back-up amp of amp-for-the-occasion. Zelf heb ik de BC30 staan, een Blues Deluxe en een Gyatone Twin en ik gebruik ze alle 3 vrij intensief. Ik vind het zelf geen overbodige luxe de keuze uit amps te hebben.

tommus42
18 juni 2010, 11:20
Een nieuwe trafo kost zo'n 85 euro (er moet ook een 5V gloeistroomwikkeling opzitten voor de rectifier). Ik denk niet dat het meer dan een half uur werk is, als je het chassis eruit schroeft voor je 'm wegbrengt. Misschien idd meer, als het chassis pas gemaakt moet worden voor de nieuwe trafo. Het kan ook zijn dat ie ergens stuk is, hij gaat tenslotte niet voor niks kapot. Dan heb je wel een probleem.
Maar goed, het lijkt mij wel een leuk projektje!

Little Jay
18 juni 2010, 15:22
Ik geloof dat tommus42 zich opwerpt als reparateur of als afnemer van je kapotte amp... :D

tommus42
18 juni 2010, 16:36
Zekers, ik zie het wel zitten!:crazyhappy:

EuroCinema
19 juni 2010, 16:57
Maar de vraag is natuurlijk; wat heb je gekocht?

Je kan het hier niet te hard zeggen zonder ontevreden ex-bezitters van die amp wakker te maken dus ehm...

Fender Hotrod Deluxe Limited Edition met Celestion Vintage 30
:sssh:

Had daarover een keer een pedaaltje getest in een winkel en was toen superenthousiast - met de standaard speaker vond ik het nooit zulke opmerkelijke versterkers. Juist het drivekanaal wat eigenlijk niemand gebruikt komt nu erg goed uit de verf voor low gain / clean-met-wat-haar erop.

Tommus: PM me maar!!

tommus42
19 juni 2010, 18:44
EuroCinema, je hebt een pm!