PDA

View Full Version : Epiphone Vs Motion



Braddie
16 juni 2010, 01:54
Ok.
Een vriend van mij heeft een Motion les paul aangeschaft een tijd terug, een nieuwe!.
Ik heb gister een Epiphone Coronet aangeschaft, 2ehands..

Hij zegt dat Motion een beter merk is qua gitaren dan Epiphone en dat de kwaliteit van Motion vele malen beter is dan motion, en dat veel bekende artiesten motion gitaren gebruiiken..

Wat is waar van zijn stellingen?

Volgens mij is Epiphone toch net even ietsjes(lees: veeeeeeeeeel) beter dan Motion.

macwilliams
16 juni 2010, 05:29
Lekkere vriend heb je dan. Klinkt als een verwende 10 jarige wiens fiat panda van z'n vader beterderder is dan welke andere auto dan ook. Geef dat kind gelijk, een lollie en een aai over z'n bol en laat hem naar huis gaan. Zo een vind alles wat hij doet, kan of heeft beter dan wat jij doet, kan of bezit.

Ik heb zelfs nog nooit van motion gehoord maar het klinkt als of het een stapeltje Aldi brandhout met snaren betrefd.

speedmusic
16 juni 2010, 08:16
de prijs van een nieuwe Motion SG (€150,--) doe mij ook achter de oren krabben. Maar wie weet is het inderdaad de koop van het jaar.

Veel plezier met je Coronet, lijkt mij een goede keuze.

Hiro
16 juni 2010, 08:26
zoek maar s motion guitar op google, en je krijgt niet eens een gitaar te zien bij de afbeeldingen, zegt t genoeg? haha

Mad mind
16 juni 2010, 08:29
Ik ben in mijn vele uren gitaarsurfen (cool woord toch :D) nog nooit een gitaar van Motion tegengekomen. Zeker dat het niet zo'n goedkope Aldi gitaar is zoals macwilliams zei?

speedmusic
16 juni 2010, 08:33
Ik denk inderdaad dat de Motion niet is gekocht bij de Aldi ;), maar het is wel een merk met goedkope gitaren.

Motion Strat ST 250 (http://www.wdpmod.nl/thijsmuziek/?content=big&item_nr=52) voor €89,--
Motion SG 580 (http://www.promusicmannheim.de/Mehr-Informationen-zu-MOTION-SG-580-BLACK_detail_8839_1048.html) deze is €149,--

Dit zijn de enige twee modellen welke ik heb gevonden van het merk Motion, deze zijn alle twee goedkoop in de aanschaf.

(offtopic)
Verwonder mij er altijd over dat je voor dat geld uberhaupt al een gitaar kan bouwen laat staan dat iedereen er ook nog eens aan verdient. leverancier van de onderdelen, leverancier van het hout/mdf?, leverancier van de verpakkingsmaterialen degene die de gitaar bouwt/lakt, transporteur, importeur, detailhandel enz.. De kostprijs van een complete gitaar moet wel bijzonder laag zijn.

Venlonaer
16 juni 2010, 09:24
Motion Strat ST 250 (http://www.wdpmod.nl/thijsmuziek/?content=big&item_nr=52) voor €89,--


The music discounter:seriousf: zegt genoeg of niet?

Bolder
16 juni 2010, 09:45
Op de school waar mijn vader werkt hebben ze motion's hangen. Het wordt volgens mij niet bij de aldi verkocht maar wel bij muziekwinkels. Maar het blijft net zo bagger.

almarvk
16 juni 2010, 09:53
Oftewel: het is complete onzin die je 'vriend' verkondigt.

Rembull1980
16 juni 2010, 10:32
Epiphone is echt geen slecht merk (wat je vriend zegt).. juist in tegendeel. Epi wordt met het jaar meer erkent als kwalitatief goed merk. Ook door bekende artiesten die het gebruiken of hun naam eraan verbinden door een Signature model uit te brengen onder Epiphone.

Enkele voorbeelden zijn:

Zakk Wylde's Epiphone signature model.

http://www.epiphone.com/images/N_zakksign3.jpg

Ook Jeff Waters van Annihilator heeft een mooie Flying V Signature model bij Epiphone.

http://cdn4.mattters.com/photos/photos/1305796/epiphone_annihilationV.jpg

Dat zie ik niet bij Motion ;)

speedmusic
16 juni 2010, 10:44
Motion heeft met de prijzen die ze rekenen ook geen geld om dit soort artiesten te kopen.
Die artiesten doen het echt niet omdat ze epiphone zo'n:ok: merk vinden, het zijn de aantallen dollars die ze in hun zak kunnen steken waar het om gaat.

almarvk
16 juni 2010, 10:46
Zakk vond die Epi maar een drol van een gitaar... :sssh:

duckman
16 juni 2010, 10:47
bron?? ................


Zakk vond die Epi maar een drol van een gitaar... :sssh:

snaarplukker
16 juni 2010, 10:48
Verwonder mij er altijd over dat je voor dat geld uberhaupt al een gitaar kan bouwen laat staan dat iedereen er ook nog eens aan verdient. leverancier van de onderdelen, leverancier van het hout/mdf?, leverancier van de verpakkingsmaterialen degene die de gitaar bouwt/lakt, transporteur, importeur, detailhandel enz.. De kostprijs van een complete gitaar moet wel bijzonder laag zijn.
Het verschil zit natuurlijk in de materialen en de arbeidskosten. Hout kost over de wereldmarkt ongeveer wel dezelfde prijs en is ook afhankelijk van de hoeveelheid er wordt afgenomen. Ga je naar een houdhandel voor wat balken mahonie dan ben je voor dat stuk minder kwijt als je zegt dat je er een kozijn van gaat bouwen. Zeg je dat het voor een gitaar is dan betaal je 3x zoveel voor hetzelfde stukje hout. Tja, ook een verschil in arbeidsloon tussen een Amerikaan $ 17,50 per uur of een Chinees $ 17,50 per week.

EuroCinema
16 juni 2010, 10:50
Ik zou hem deze link even sturen

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Epiphone_players
Met bovenaan de Stones en de Beatles.

De "list of Motion players" kan ik dan weer niet vinden gek genoeg :seriousf:

sjoerd5
16 juni 2010, 10:53
Zeg dit maar tegen je vriend:

http://www.youtube.com/watch?v=PN6CYkQeIEs

Chocola
16 juni 2010, 10:54
Zeg dit maar tegen je vriend:

http://www.youtube.com/watch?v=PN6CYkQeIEs

+1.

Dood aan Motion :p.

speedmusic
16 juni 2010, 11:09
Het verschil zit natuurlijk in de materialen en de arbeidskosten. Hout kost over de wereldmarkt ongeveer wel dezelfde prijs en is ook afhankelijk van de hoeveelheid er wordt afgenomen. Ga je naar een houdhandel voor wat balken mahonie dan ben je voor dat stuk minder kwijt als je zegt dat je er een kozijn van gaat bouwen. Zeg je dat het voor een gitaar is dan betaal je 3x zoveel voor hetzelfde stukje hout. Tja, ook een verschil in arbeidsloon tussen een Amerikaan $ 17,50 per uur of een Chinees $ 17,50 per week.

Dat snap ik, groot inkopen en lage lonen doen het, maar als ik een breakdown doe blijft er niets over om je bed voor uit te komen:
Motion ST250 €89
BTW 19% blijft over €72,--
Detailhandel 25% marge blijft over €54,--
Groothandel/importeur 15% marge blijft over €46,--
Shipping costs €10? (als je een container laat overkomen met 400 gitaren?)

Dus de gitaar afgewerkt en al kost af fabriek €36,-- , laten we zeggen dat een strat is opgebouwd uit iets meer dan 20 onderdelen/combinaties dat is €1,50 gemiddeld per onderdeel. Blijft er €6,-- over voor de fabriek om de overhead, belastingen, arbeidskosten van te betalen en wat over blijft is winst.

Verbluffend, wat ik wil zeggen de kwaliteit van de onderdelen zal voor dat geld niet hoogstaand zijn.

Rembull1980
16 juni 2010, 11:31
it's magic! ;)

Braddie
16 juni 2010, 11:42
Ik moet persoonlijk zeggen dat die Motion Les Paul van die gast wel*aardig* klinkt voor 250euro, maar mijn Epiphone Coronet is dan weer even iets vetter!.

En Epiphone is natuurlijk ok een heel betrouwbaar goed merk.
Die epiphone is lichter dan mijn oude Crafter Cruiser, maar het sustain is bijna het dubbele!

Nagramoth
16 juni 2010, 11:44
Hij zegt dat Motion een beter merk is qua gitaren dan Epiphone en dat de kwaliteit van Motion vele malen beter is...
TIP: Schuif die Motion maar zijdelings in zijn darmkanaal !

Braddie
16 juni 2010, 12:04
Zal ik doen.

Nagramoth
16 juni 2010, 12:18
;)

Foto-verslag niet persé gewenst...

Portel
16 juni 2010, 19:53
Beetje offtopic, maar op mijn gitaarles was een jongen die mijn Crafter akoestische véél slechter vond dan zijn (50 euro duurdere) Ibanez (Cutaway Electric)

Het is Ibanez... dus sowieso niet goed.
Gewoon laten lullen.
Als jij blij bent met je instrument, is dat toch goed?

nickofzo
16 juni 2010, 20:10
;)

Foto-verslag niet persé gewenst...

hmmm ik dacht juist dat foto's op dit forum wel gewaardeerd werd.

Mad mind
16 juni 2010, 20:34
Het is Ibanez... dus sowieso niet goed.
Gewoon laten lullen.
Als jij blij bent met je instrument, is dat toch goed?


Ik heb een Ibanez en ik ben daar toch tevreden over. Dus 'sowieso niet goed' zou ik absoluut niet zeggen. Ik heb wel een electrische, over akoestische Ibanez gitaren weet ik niets.

EuroCinema
17 juni 2010, 08:16
Akoestische gitaren zijn sowieso niet goed ;)

Dat van Ibanez... ik heb er zelf geen, maar als veel van de technisch beste gitaristen van jazz (Scofield, Benson, Metheny) tot metal (Vai, Satriani) op je gitaren spelen, doe je toch iets goed lijkt me.

almarvk
17 juni 2010, 08:33
Ik vind het nogal dom om zo te spreken over twee merken (Crafter & Ibanez) die meer dan prima akoustische gitaren bouwen. Dat je Ibanez niet mooi vind oid, prima, maar laat dan je eigen mening/ego dan niet zo voorop staan om twee gitaren met elkaar te vergelijken.