PDA

View Full Version : Toch jammer van Blackstar



FruscianteFan
15 juni 2010, 18:23
Ernstig is het niet, jammer is het wel. Ik heb zojuist mijn Blackstar HT-Drive eens opengeschroefd, en het blijkt dat er onder het buisje een oranje ledje zit.

Toen ik hem weer aansloot (nog niet dichtgemaakt), bleek wel dat het buisje net zo brandt als de preampbuisjes van mijn versterker, maar ik vind het wel jammer dat ze een ledje gebruiken om het veel flitsender eruit te laten zien.

Maar niettemin ben ik erg blij met dit pedaal hoor ;)

GlobalWarming
15 juni 2010, 18:41
Ernstig is het niet, jammer is het wel. Ik heb zojuist mijn Blackstar HT-Drive eens opengeschroefd, en het blijkt dat er onder het buisje een oranje ledje zit.

Toen ik hem weer aansloot (nog niet dichtgemaakt), bleek wel dat het buisje net zo brandt als de preampbuisjes van mijn versterker, maar ik vind het wel jammer dat ze een ledje gebruiken om het veel flitsender eruit te laten zien.

Maar niettemin ben ik erg blij met dit pedaal hoor ;)

Ik snap hem niet, ... wat is daar nu jammer aan ?

Dirk_Hendrik
15 juni 2010, 18:51
Ik snap em ook niet.
Als je die LED weg zou laten zou je ladingen klachten krijgen dat je em niet goed ziet gloeien en of hij het wel echt goed doet>

Bij de Ibanez TK999HT doen ze het nog extremer. Die heeft ook nog een softstart circuitje zodat het LEDje ook nog eens langzaam in lichtsterkte opkomt.

Erikt
15 juni 2010, 18:52
Volgens mij bedoeld hij dat hij liever het buisje had gezien als indicatieled. Maar naar mijn weten staan die buisjes altijd te gloeien, niet echt indicatie dus..

Dirk_Hendrik
15 juni 2010, 19:02
Volgens mij bedoelt ie dat toch echt niet ;)

FruscianteFan
15 juni 2010, 19:03
Volgens mij bedoeld hij dat hij liever het buisje had gezien als indicatieled. Maar naar mijn weten staan die buisjes altijd te gloeien, niet echt indicatie dus..
Nee, dat is het hem niet. Achter het buisje zit een ledje dat ervoor zorgt dat het lijkt alsof je de buis ziet gloeien. Heeft niks met de indicatieled te maken :)

Het is verder ook geen klacht, maar het viel me op. Ik heb hem sowieso ook al opengemaakt omdat ik het zo vreemd eruit vond zien, vergeleken met mijn versterker. En ach, ik begrijp het ook wel - de buis zelf gloeit minimaal, maar hij doet het wel.

TimS
15 juni 2010, 19:04
Je had liever een buisje gehad dat zo fel gloeide als een gloeilamp? Ik denk niet dat de buisjes het dan erg lang zouden doen.

Erikt
15 juni 2010, 19:11
Nu ik het nogmaals lees snap ik het wel. :crazyhappy:

(je extra uitleg heeft natuurlijk ook wat geholpen)

Mitch
15 juni 2010, 20:28
http://i126.photobucket.com/albums/p110/adv2k1/CartmanLAME.jpg

En dan heb ik het niet over de ledjes.
Oud nieuws, Engl en Behringer doen het al jaren, get over it...

FruscianteFan
15 juni 2010, 20:37
Ok, ik heb inmiddels ook wel door dat ik niet de eerste ben die het is opgevallen, maar om het nou lame te noemen.

speedmusic
15 juni 2010, 21:08
wees blij dat het een oranje lampje is in mijn vorige audioversterker hadden ze een blauw lampje onder de 2 pre-buisjes gemonteerd, heb dus maar zeer snel de schaar ter hand genomen.

Mitch
15 juni 2010, 21:20
Ok, ik heb inmiddels ook wel door dat ik niet de eerste ben die het is opgevallen, maar om het nou lame te noemen.

Dat zijn niet mijn woorden hè, dat zei Cartman! Het is ook zo'n ondeugend knulletje.
Nee, wat al gezegd is: als je ze niet verlicht krijg je weer wantrouwen dat ze niet werken of niet staan aangesloten... het is echt niet alleen maar marketing en kwade opzet hoor, dat ze dat doen. En het wordt al zo veel gedaan! Ik weet even niet uit mijn hoofd welke Engl top het was, maar die had me een partij verlichting achter de buizen en oh oh, wat was dat een coole bak. Maar als Behringer dan een ledje achter een buisje hangt zijn het schoften.
Van die dingen ja.

FruscianteFan
15 juni 2010, 21:50
Nu ben ik dan weer niet zo bekend met ENGL. De schoften.

Of ze moeten gewoon eindbuizen in pedalen gooien, die gloeien veel harder.

Swan
15 juni 2010, 22:06
of halogeen lampen! die klinken ook lekker bright.

titzenpitzer
16 juni 2010, 15:42
Ik heb een tubezupper met 2 lampjes; ik zou het net wel lollig vinden moest elk lampje een andere kleur "krijgen". Misschien dat ik dat ooit eens forceer..

the sure thing
16 juni 2010, 22:53
(...) Bij de Ibanez TK999HT doen ze het nog extremer. Die heeft ook nog een softstart circuitje zodat het LEDje ook nog eens langzaam in lichtsterkte opkomt. Echt schandalig!

nico verduin
17 juni 2010, 08:15
of halogeen lampen! die klinken ook lekker bright.Ja zo'n 300W halogeen bouwlamp:seriousf::seriousf:

the sure thing
17 juni 2010, 09:28
Ik herinner mij nu: de MESA V-twin deed niet zo kinderachtig. Daarvan zag je de buisjes wel gewoon (zachtjes) gloeien. Er zat volgens mij wel een rode LED in de buurt van de buisjes, maar er niet achter verstopt of zo.

snaarplukker
17 juni 2010, 10:56
Wordt die LED niet als clipping-diode gebruikt?

TimS
17 juni 2010, 13:15
Wordt die LED niet als clipping-diode gebruikt?

Lijkt me niet, die gaan toch alleen aan als er signaal binnenkomt?

guitarkid
18 juni 2010, 08:23
Die vuile Blackstar schoften! Speel ik de sterren van de hemel met m'n HT-Dual, dan dit. Klinkt ineens voor geen meter meer, dus ik heb 'm direct weggegooid. Hij ligt in de tweede vuilnisbak links, nr 68..... :seriousf: :seriousf:


Maar als Behringer dan een ledje achter een buisje hangt zijn het schoften.
Van die dingen ja.

Euh meneer van der Laak, ik bedoel Mitch...., het zijn toch echt Blackstar pedalen, hoor. ;)

En FruscianteFan, zoals je misschien weet:

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Shithappens.jpg

GlobalWarming
18 juni 2010, 10:54
Sorry, maar ik kan eigenlijk niet volgen, wat is er zo verkeerd aan ledjes te plaatsen?

Riky
18 juni 2010, 11:29
Dat blackstar misschien een verkeerd beeld wekt.

Maar dat doen ze niet, want de HT drive is een fantastisch pedaal met of zonder led. Ik had het nog geen eens erg gevonden als dat buisje niks deed. Pedaal klikt goed.

Mitch
18 juni 2010, 16:18
Die vuile Blackstar schoften! Speel ik de sterren van de hemel met m'n HT-Dual, dan dit. Klinkt ineens voor geen meter meer, dus ik heb 'm direct weggegooid. Hij ligt in de tweede vuilnisbak links, nr 68..... :seriousf: :seriousf:

Euh meneer van der Laak, ik bedoel Mitch...., het zijn toch echt Blackstar pedalen, hoor. ;)

Ah eindelijk, een Koot en Bie kenner! :D
Ik snap wel over welke pedaal het gaat hoor, ik refereerde alleen aan de verontwaardiging die een paar jar terug ontstond toen Behringer hetzelfde deed als Blackstar nu.

FruscianteFan
18 juni 2010, 16:29
Dat blackstar misschien een verkeerd beeld wekt.

Maar dat doen ze niet, want de HT drive is een fantastisch pedaal met of zonder led. Ik had het nog geen eens erg gevonden als dat buisje niks deed. Pedaal klikt goed.
Uiteindelijk ben ik het daar uiteraard mee eens. Ik heb hem gekocht omdat ik hem vet vind klinken.

guitarkid
18 juni 2010, 17:08
Ah eindelijk, een Koot en Bie kenner! :D


Me dunkt....!!!!!! :crazyhappy:

Gr. C.

RoelSmoel
19 juni 2010, 22:06
Wat een heisa om een paar lampjes..

Zolang hij het doet en goed klinkt is er toch niets aan de hand!?