PDA

View Full Version : Ja, even voorstellen ja!!!



Marsepars
15 juni 2010, 16:14
Goedemiddag,

Mijn naam: Marcel Kraaijenoord
Mijn leeftijd: 32 jaar
Mijn beroep: Liftmonteur (ik bouw die dingen, dus neem volgende keer de trap maar...)
Mijn woonplaats: Zandvoort
Mijn rekeningnummer: ehh... Dat was bijna te enthousiast.

Ik heb sinds vanmorgen een Squier Bullet Strat in Sunburst.
Hij is fijn!
En het is mijn eerste gitaar.
Ik kan er nog geen hout van, maar ik ga gewoon op karakter door tot m'n vingers zwart zijn van de bloedblaren...

Het uiteindelijke doel is om lekker te rossen en dan puur voor de lol.
Ik heb geen intenties om in een bandje te gaan spelen, maar het is altijd al mijn wens geweest om net zo strak te kunnen spelen als mijn helden van Metallica, Slayer en Iron Maiden.

(Edit: Ben ik potverdikkie toch bijna Priest en Sabbath vergeten!
Foei, Mars!!!)

Ik besef dat ik nog een heeeeeele lange weg te gaan heb, maar ik heb ook geduld.

Dus mochten jullie nog tips hebben van het een of het ander, hoor ik het graag!

De groeten en de mazzel!!!

ellisvertellis
15 juni 2010, 16:26
Welkom!

Eén tip die ik je kan geven: neem een paar privé-lessen en je kan veel sneller veel meer! :ok:

Marsepars
15 juni 2010, 16:40
Dank voor het welkom heten!!!

Ken je de website van Justinguitars.com?
Daar ben ik nu mee bezig...

Weet niet of dat een strak plan is, maar ik vind dat ie het wel goed uitlegt.
Het voordeel is ook dat je het elke dag kunt bekijken, ipv één of twee keer in de week leskrijgen.

Als ik er helemaal naast zit, hoor ik het graag uiteraard.

PS: er zit bij mij in de buurt (overkant van de straat...) een wijkgebouw, waar iemand zit die lesgeeft dus dat is ook geen probleem.
Maar wil eerst zelf klootzakken.
Je bent een stronteigenwijs of niet...

Maar het is pas de eerste dag dat ik zo'n ding vasthou.

ellisvertellis
15 juni 2010, 17:35
Intrigerend he, een gitaar? :)

Ik ken de website heel goed en ben een Justinfan! Hij legt idd alles haarfijn uit en er staat een massa aan informatie op. Toch ben ik sinds een jaartje ofzo zelf lessen beginnen nemen, na 15 jaar aanmodderen. Ik weet niet hoe gedisciplineerd jij bent, maar algemene muziektheorie en -toepassing gaat toch een pak vlotter met iemand naast je, hoor. Hij kan immers corrigeren wat jij verkeerd doet, Justin kan dat helaas niet.

Ik denk dat de combinatie Justin en (live)leraar wel perfect kan werken.
Ook hier op het forum staat trouwens een schat aan theorie vaak eenvoudig en duidelijk uitgelegd!

Succes!

Marsepars
15 juni 2010, 17:48
Dank u vriendelijk!

Ik was ook wel eigenlijk van plan om na een tijdje les te nemen bij een prof, maar vind het veel leuker om het zelf te leren.
Net wat je zegt: iemand die je af en toe een ram geeft als je iets verkeerd doet is helemaal niet zo'n stom idee.

Maar goed om te weten dat Justin hier gewaardeerd word. Dan weet ik tenminste zeker dat de start goed gaat.

Ik ben nu twee dingen tegelijk aan het doen: de basisprincipes leren tot ik ze kan dromen en een beetje aanmodderen met riffs.
En ik blijk het nog leuk te vinden ook!!!

Van talent moet ik het denk ik niet hebben, maar dat interessert me weinig.
Het is een hobby en ik hoef geen nieuwe Clapton of Santana te worden.

En ik heb hier al wel eens rondgekeken, dus ik weet dat er hier mensen zijn die mij veel tips kunnen geven.

Word vooral niet boos als ik een vraag stel die dom overkomt: Ik heb er gewoon niet genoeg verstand van.
Maar dat komt nog wel!
Watch me!!!

Hahahaaa!

BW87
15 juni 2010, 19:46
Haha welkom,

ik heb gemerkt dat ook al ben ik gedisciplineerd dat een gitaar leraar 100% verschil uitmaakt,
dit omdat de leraar dingen ziet die je zelf niet ziet,(en vooral bij mij, me dingen laat oefenen die ikzelf nooit zou doen, omdat ik er gewoon niet opkom om dat op die manier te oefenen)

paar tips als nieuweling:

1) Altijd je gitaar gestemd hebben, (en dan ook altijd, voordat je gaat spelen ff stemmen weer ook al heb je net 2 uur geleden ook al gespeeld & gestemd)
2) zoveel je kan met een metronoom spelen of met een lied zelf mee, zodat je strak in het tempo zit
3) Neem jezelf op, dan hoor je je misstappen veel beter als dat je het speelt.

Marsepars
15 juni 2010, 19:56
Ik was al van plan om les te nemen, maar nu wordt ik gedwongen... ;)
Nee, hoor. Ik ga eerst even lekker zelf knoeien (me dat ding een beetje eigen maken, qua gevoel) en ik denk dat ik over een paar weken eens contact met een prof op ga nemen.

In ieder geval bedankt voor het welkom en voor de tips!!!

Hoe lang het gaat duren voor ik een nummer kan spelen weet ik nog niet, maar ik heb de tijd.

mezelf
15 juni 2010, 21:39
Welkom!
Gitaar spelen verranderde mijn leven , en jouwne vast ook!

Marsepars
15 juni 2010, 22:20
We gaan het helemaal meemaken!
Ik ben in ieder geval niet van plan om het snel op te geven.
Het is niet makkelijk, maar als jullie het kunnen gaat het mij ook lukken!

En als het niet lukt heb ik het toch geprobeerd, ja toch?

Duhsjaak
16 juni 2010, 07:42
Hi Mardepars
Welkom hier.
Ik ben vaker met tegendraads advies in de weer geweest (niet naar ieders smaak moet ik toegeven) dus:
Probeer voor jezelf vast te stellen of je een 2e Clapton wil worden of lekker wil kicken. Als dat laatste het geval is (en dat lees ik een beetje in je stukjes) dan is het leven echt te kort voor oefenen en al helemaal voor toonladdertjes en dergelijke onzin.
Als je behoefte hebt aan D mineur vermeerderd 12 en verminderd septiem en dat gelul, dan ben je op techniek aangewezen. In alle andere gevallen zou ik zeggen alleen liedjes spelen die je leuk vindt. Ik heb bewust alle tierelantijnen eruit gegooid en speel geen enkele versiering. Doordat ik gen tijd aan gefruts besteed, kan ik alle andacht geven aan lekker spelen. En dat doe ik dagelijks. Ik heb de blues leren spelen op een bluesgitaar van oude bluesnegers en denk maar niet dat die de moeite namen om te oefenen. Die trokken een kostuum aan (zou ik bewaren voor trouwpartijen - de tijden zijn veranderd) en gingen spelen.
Zandvoort - Amstelveen? Ach, als je er behoefte aan hebt, zend me dan een PM?
Zo niet, OK, dan wens ik je heel veel plezier!!!
Groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Marsepars
16 juni 2010, 10:57
Die lessen neem en volg ik puur om de basisprincipes een beetje onder de knie te krijgen.
Maar ik hoef er echt m'n brood niet mee te verdienen, hoor.
Ik beschouw het puur als hobby en zo wil ik het ook graag laten.
Het doel is gewoon om lekker foutloos met mijn favoriete muziek mee te kunnen spelen (metal). Maar daar neem ik gewoon de tijd voor.

Ik heb ook nog nooit op een ander instrument gespeeld, dus ik ben wel realistisch genoeg om te weten dat ik een flink brok moet gaan oefenen.
Maar dat vind ik helemaal niet erg.
En het houd je van de straat...:seriousf: